تنظیمات ماشین لباسشویی

آشنایی با تنظیمات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو

برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی

حتما داستان‌های مادربزرگ‌ها را درباره نحوه لباس شستن در زمان‌های قدیم شنیده‌اید. زمانی که هیچ تکنولوژی وجود نداشت، آنان مجبور بودن با آب سرد و به سختی لباس‌ها را بشویند اما دنیای امروز تمام و کمال در خدمت بشریت درآمده است؛ مثلا همین شستن لباس‌ها، فقط کافیست چند دکمه را فشار دهید تا این کار سخت و وقت‌گیر برایتان مثل آب خوردن انجام شود. اگر به تازگی یک ماشین لباسشویی اتوماتیک خریده باشید؛ برای استفاده از آن ناچار هستید کمی به دنیای تکنولوژی روی خوش نشان دهید. دکمه‌هایی که روی پنل این دستگاه قرار دارند آنقدرها هم که فکرش را می‌کنید عجیب و غریب نیستند. اگر تنظیمات ماشین لباسشویی را یاد بگیرید؛ به راحتی می‌توانید در هر زمانی با انبوهی از لباس‌ها به سراغ آن بروید و لباس‌هایتان را شسته شده و حتی اتوشده از این وسیله زحمت‌کش، تحویل بگیرید. در این مطلب هر آنچه که لازم است درباره تنظیمات ماشین لباسشویی و برنامه‌های شستشو بدانید؛ به شما آموزش خواهیم داد.

تنظیمات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو

لباس‌ها از الیاف و جنس‌های مختلفی تهیه می‌شوند و اگر دوست ندارید تیشرت‌های نازنینتان بین لباس‌های پشمی زمستانی؛ رنگ و رو رفته شوند؛ بهتر است که قبل از شستشو، آن‌ها را دسته‌بندی کنید. هر جنس لباس یا پارچه، برنامه یا روش شستشوی مخصوص به خود را دارد که این برنامه سعی می‌کند بدون کمترین آسیب به بافت و الیاف پارچه، آن‌ها را شستشو دهد. ممکن است برخی از لباس‌ها برای شسته شدن نیاز به دمای بالای آب داشته باشند اما بافت برخی دیگر از لباس‌ها در دمای بالا، آسیب ببیند. بنابراین اگر لباس‌هایتان را دوست دارید، قبل از شستشو، آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

بر روی تمامی ماشین‌های لباسشویی پنلی قرار دارد که حاوی تنظیمات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو است. پس از جداسازی لباس‌ها و اضافه کردن شوینده مناسب که می‌تواند مایع لباسشویی یا پودر باشد؛ نوبت به انتخاب برنامه مناسب برای شستشو می‌رسد. هر برنامه‌ای که انتخاب کنید؛ به صورت خودکار زمان شستشو، سرعت چرخش، سرعت خشک کن و مدت زمان آبکشی لباس هم تنظیم می‌شود و قرار نیست شما هیچ کار اضافه‌تری انجام دهید.

مهم‌ترین برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی عبارتند از:

برنامه شستشوی لباس‌های تیره (Dark Wash)

این برنامه خیلی موردعلاقه خانم‌هاست زیرا بیشتر از آقایان به پوشیدن لباس‌های مشکی علاقه‌مند هستند. خبر خوب اینکه می‌توانید با انتخاب این برنامه بدون نگرانی از بابت بور شدن رنگ پارچه، لباس‌های مشکی و تیره رنگ خود را به لباسشویی محبوبتان بسپارید. دمای این برنامه طوری تنظیم شده است که رنگ لباس‌ها تغییر نکند و یا لکه‌های سفید ناشی از مواد شوینده بر روی لباس باقی نماند.

برنامه شستشوی متمرکز (intensive)

از این برنامه برای شستن لباس‌های کثیف و یا حتی معمولی استفاده می‌شود. این برنامه طوری تنظیم شده است که در ابتدا این لکه‌ها از بین بروند و بعداً به شستشوی کامل بپردازد.

برنامه شستشوی لباس‌های ورزشی (Sports Wear)

تنها ورزشکاران می‌توانند درک کنند که لباس‌های ورزشی چقدر نیاز به شستشو دارند. لباس‌های ورزشی از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند و مسلما زودتر بو می‌گیرند. برنامه انتخابی باید به گونه‌ای باشد که اولا زمان شستشو را کاهش داده و ثانیا  اجازه ندهد بافت لباس از بین برود.

برنامه شستشو ملحفه، پتو (Duvet)

یکی دیگر از برنامه های شستشو بوده که مخصوص پارچه‌هایی مثل لباس‌های مخمل، ملحفه، پتو و … است. این برنامه به گونه‌ای تنظیم می‌شود که بتواند از پس ملحفه و پتو که جزء منسوجاتی ضخیم هستند، برآید. قطعا میزان آب مصرفی در این برنامه بیشتر بوده و مدت زمان آبکشی هم به اندازه‌ای است که هیچ ماده شوینده‌ای درون بافت آن‌ها باقی نماند.

برنامه شستشو آلرژیک (Sensitive)

اگر به مسائل بهداشتی خیلی اهمیت می‌دهید و یا پوست حساسی دارید؛ احتمالا این برنامه به برنامه شستشوی همیشگی شما تبدیل خواهد شد. در این برنامه دمای شستشوی لباس ثابت نگه داشته می‌شود و تمامی میکروب‌ها و باکتری‌ها به طور کامل از سطح لباس‌ها، پاک می‌شوند. البته این برنامه از آب بیشتری برای آبکشی استفاده می‌کند.

برنامه شستشوی لباس‌های ترکیبی (Mix)

اگر شما هم مثل من حوصله جدا کردن لباس‌ها را ندارید؛ بهتر است به سراغ برنامه ترکیبی بروید. برنامه شستشوی لباس‌های ترکیبی بهترین برنامه برای شستن انواع لباس‌هاست.

برنامه شستشوی لباس‌های ظریف (Delicates)

همه ما در کمد لباسی خود، لباس‌های عزیز کرده‌ای داریم که حسابی هوای آن ها را داریم تا مبادا خراب بشوند. خوشبختانه مخترعین لباسشویی‌های اتوماتیک فکری هم به حال این لباس‌های با ارزش شما کرده‌اند. می توانید با استفاده از این برنامه، پارچه‌های گران و حساس را با خیال راحت شستشو دهید. در این برنامه فرآیند شستشو به صورت کاملاً آرام و آهسته انجام می‌شود. برای شستن این‌گونه پارچه‌ها بهتر است به جای پودر، از مایع لباسشویی استفاده شود.

برنامه های شستشو در لباسشویی

برنامه شستشوی سریع (Quick Super)

این همان برنامه مورد علاقه افراد عجول است. شاید باورتان نشود اما این برنامه، می‌تواند لباس‌های شما را در مدت زمان کوتاه (15 دقیقه) شستشو دهد و در مواقعی که لباس‌ها فقط کمی بوی عرق می‌دهند و خیلی کثیف نیستند، کاربرد دارد.

لباس‌های نخی (Cotton)

برنامه شستشوی لباس‌های نخی برای لباس‌هایی از جنس نخ و یا پنبه مناسب است و به شدت کیفیت لباس‌ها را حفظ می‌کند. در این برنامه میزان چرخش، مدت زمان و دمای آب طوری تنظیم شده که لباس‌های نخی و کتان صدمه نبیند.

برنامه شستشوی شبانه (Night Wash)

استفاده از این برنامه باعث می‌شود که شب‌ها تولید صدا توسط ماشین لباسشویی بسیار کاهش پیدا کند و موجب سلب آرامش نشود.

برنامه شستشوی پرده و اتوکشی (Curtains)

پرده ها معمولا کثیفی خاصی ندارند و بیشتر گرو غبار بر روی آن‌ها می‌نشیند. بنابراین نیازی نیست که از برنامه‌های شستشوی طولانی برای آن‌ها استفاده کرد. با استفاده از این برنامه کیفیت پرده‌ها حفظ می‌شود و خبر خوب اینکه اگر از این برنامه استفاده کنید؛ نیازی به اتوکشی پرده‌ها نخواهید داشت.

تنظیم دور خشک کن در لباسشویی

اگر برای رفتن به مهمانی عجله دارید و تازه متوجه کثیفی لباس خود شده‌اید؛ تا زمانی که یک ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک گوشه آشپزخانه داشته باشید هیچ جای نگرانی وجود ندارد. خوشبختانه امکان خشک کردن سریع لباس با استفاده از خشک‌کن در این دستگاه فراهم شده است. هر چقدر عدد دور خشک‌کن لباسشویی شما بیشتر باشد؛ لباس ها موقع تحویل، خشک‌تر هستند.

دیگر برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی

  • برنامه پیش شستشو (Pre Wash): ویژگی خاصی که دارد این است که قبل از شستشوی اصلی لکه‌ها را از بین می‌برد.
  • برنامه اقتصادی (Eco): مزیتی که دارد این است که با کمترین و حداقل مصرف انرژی شستشو را انجام می‌دهد.
  • برنامه تهی و یا خالی (Empty): مزیتی که دارد این است که می‌توان هنگام روشن بودن لباسشویی هم لباس به آن اضافه کرد.
  • برنامه آب‌کشی اضافه (Rinse): این برنامه شستشو یک مرحله آب‌کشی اضافه‌تر دارد و می‌توان در این برنامه فقط لباس را آب کشید.
  • برنامه شستن دیگ ماشین لباسشویی (Drum Clean): مزیتی که دارد این است که با مواد شوینده و بدون لباس شستشو می‌شود و به نوعی برای زمان‌هایی که قصد ضد عفونی کردن را دارید؛ بسیار کاربردی است.
  • برنامه امکان ایجاد تأخیر (Time Delay): مزیتی که دارد این است که می‌توان لباس‌ها را درون ماشین قرار داد اما زمان آغاز شستشو را به چند ساعت بعد موکول کرد.

تنظیمات ماشین لباسشویی

مشاهده کردید که انجام تنظیمات ماشین لباسشویی اصلا کار سختی نیست. اگر از هر کدام متناسب با نوع لباس استفاده کنید؛ عمر دستگاه بیشتر شده و احتمال خرابی آن، کمتر می‌شود. با این وجود ممکن است در شرایطی با مشکل خرابی ماشین لباسشویی روبرو شوید که در این صورت بهترین کار تماس با سرویس کاران ماهر است. برای این کار می‌توانید به وب سایت تمام سرویس رفته و درخواست سرویس کنید. تمام سرویس متشکل از گروهی از متخصصین است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید از تخصص و مشاوره رایگان آن‌ها در زمینه خرید و یا عیب یابی ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و جاروبرقی، بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا