علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار 👉 + عکس

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ماشین ظرفشویی در اواسط چرخه ی شستشو خاموش شود. این اتفاق ناخوشایند باعث می شود تا شما با ظرف های شسته نشده و یا نصفه شسته شده مواجه شوید. دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند علت خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی شود. اما جای نگرانی نیست چون در اغلب مواقع دستگاه قابل تعمیر خواهد بود و با عیب یابی و تشخیص صحیح ایراد می توان دستگاه را تعمیر نمود. در ادامه به بررسی علل احتمالی خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار می پردازیم همچنین در صورتی که قصد تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل در تهران را دارید می توانید با ثبت درخواست خود از طریق سایت و یا از طریق تماس تلفنی از خدمات تعمیر در محل تمام سرویس استفاده کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی
علت خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی تمام سرویس

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی

خرابی برد الکتریکی‌ ماشین ظرفشویی

مرکز فرماندهی ماشین ظرفشویی در واقع برد الکترونیکی آن است و خرابی برد الکتریکی ماشین ظرفشویی می تواند چرخه فعالیت دستگاه را مختل کند. برد الکتریکی با دریافت جریان برق تمامی مراحل شستشو را مدیرت و کنترل می کند. یعنی برد، شروع و پایان هر کاری را کنترل می کند. برد ممکن است بخاطر دریافت ولتاژ بالا معیوب شود و یا بسوزد. در صورت خرابی برد، دستور لازم جهت کارکرد قطعات مختلف صادر نمی شود و عملکرد دستگاه با مشکل مواجه می شود و ممکن است که دستگاه به طور ناگهانی از کار بیوفتد.

راه حل چیست ؟

در این صورت باید برد دستگاه توسط تکنسین متخصص بررسی گردد. توجه داشته باشید که تعمیرات برد یک کار کاملا تخصصی و پیچیده می باشد و باید حتما توسط افراد حرفه ای در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی انجام شود. در صورتی که مشکل دستگاه شما خرابی برد الکتریکی است می توانید همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی آنها استفاده کنید

خرابی موتور ماشین ظرفشویی ( پمپ اصلی )

موتور ماشین ظرفشویی وظیفه دریافت آب از ورودی و پمپ آن بر روی ظروف را دارد در نتیجه اگر به هر دلیلی در این فرایند اختلالی ایجاد شود ماشین ظرفشویی در شستشو دچار مشکل خواهد شد و دستگاه خاموش می شود. در صورتی که علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار خرابی موتور آن باشد باید موتور به دقت بررسی شود تا در صورتی که امکان تعمیر وجود دارد تعمیر شود و در غیر اینصورت موتور تعویض شود.

مشکلات برق ماشین ظرفشویی

یکی از دلایل خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار می تواند اختلال در سیستم برق باشد. نوسانات برق و یا قطع شدن برق و یا هر دلیل دیگری که باعث شود برق به دستگاه شما نرسد باعث خاموش شدن آن می شود.قطعاتی همچون برد الکترونیکی، شیر برقی، میکروسوئیچ شناور، پمپ تخلیه، موتور اصلی و… همگی قطعاتی هستند که برای کار کردن به برق نیاز دارند، بنابراین اگر برق به این قطعات نرسد، این قطعات کار نمی کنند. همچنین لازم است تا از سالم بودن پریز برق، سالم بودن کابل برق، سالم بودن محافظ جریان برق و… مطمئن شوید. همچنین توجه داشته باشید،

نکته :‌
اگر صفحه نمایش دستگاه روشن است، یعنی دستگاه برای تامین برق مشکلی ندارد و باید سایر موارد بررسی شوند. لازم به ذکر است که با قطع برق، ماشین ظرفشویی، حافظه ی خود را حفظ کرده و به تنظیمات قبلی خود باز می گردد. یعنی مثلا اگر در مرحله ی تخلیه بود، با وصل شدن برق، عمل تخلیه را انجام می دهد، البته برخی ماشین ظرفشویی ها به این صورت هستند که چرخه را از سر می گیرند یعنی از اول شروع به کار می کنند.

خرابی فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی وظیفه کنترل میزان جریان برق را بر عهده دارد و جزو قطعات کاربردی و مهم در ماشین ظرفشویی می باشد. این فیوز در زمان هایی که موتور یا پمپ بیش از حد برق بکشند و یا در اثر فشار بیش از حد گرم شوند، عمل می کند و جریان برق را قطع می کند. بنابراین پریدن فیوز حرارتی هم می تواند علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار باشد. که در این صورت باید ماشین ظرفشویی توسط تعمیر کار متخصص بررسی شود تا مشکل اصلی دستگاه مشخص و برطرف گردد.

خرابی میکروسویچ درب و قفل درب

ماشین های ظرفشویی به گونه ای طراحی شده اند که به محض باز شدن درب از کار می ایستند و خاموش می شوند. این ویژگی به دلیل جلوگیری از خطرات احتمالی هنگام باز شدن ناگهانی درب است.

بنابراین در صورتی که :
  • درب در حین کار باز شود
  • میکروسوییچ خراب باشد
  • درب به درستی بسته نشود

دستگاه در حین کار خاموش خواهد شد. عملکرد میکروسوییچ به اینصورت است که زمانی که درب بسته می شود، میکروسویچ درب سیگنالی را به برد می فرستد و برد دستور شروع فرآیند شستشو را صادر می کند. همچنین قبل از این که تصمیم بگیرید میکروسوئیچ درب را تعویض کنید، حتما بررسی کنید و مطمئن شوید که سیم های متصل به میکروسوئیچ شل نبوده باشند و یا آسیب ندیده باشند. علاوه بر این موارد لازم است تا قفل درب نیز بررسی شود، زیرا در صوت خرابی قفل درب نیز ممکن است دستگاه به صورت ناگهانی از کار بیوفتد و خاموش شود.

مقاله های مرتبط با تعمیر ماشین ظرفشویی را در این قسمت ببینید

خرابی پنل کنترل ماشین ظرفشویی

پنل کنترل یا صفحه کنترل دستگاه در واقع همان دکمه ها یا صفحه ی تاچ روی دستگاه می باشد که شما توسط آن تنظیمات مد نظرتان را برای شستشو انتخاب می کنید. گاهی ممکن است که پنل دستگاه بنا به دلایل مختلفی مثل آب خوردگی، فرسودگی بر اثر گذشت زمان و… از کار بیوفتد. در این صورت لازم است تا بررسی کنید و مطمئن شوید که دکمه ای گیر نکرده باشد، یا اتصالات و سیم های آن شل نشده باشند. گاهی پنل با انجام تعمیرات مشکلش حل نمی شود و در این صورت باید پنل دستگاه تعویض شود.

خرابی المنت حرارتی

اگر المنت دستگاه خراب باشد، ممکن است که آب در دستگاه گرم نشود و یا ظروف به درستی خشک نشوند و حتی ممکن است که یک اتفاق بدتر بیوفتد و در چرخه ی خشک کردن، گرمای بیش از اندازه تولید شود و منجربه آتش سوزی شود. همچنین گاهی ممکن است که به علت خرابی المنت حرارتی، دستگاه متوقف شود. در این صورت باید سیم کشی المنت و خود المنت بررسی شوند. برای بررسی خرابی المنت می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید. در صورت خرابی المنت باید این قطعه تعویض گردد.

اینستاگرام تمام سرویس را دنبال کنید

قسمت اول . . .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا