دلیل عمل نکردن دور کند کولر

دلیل عمل نکردن دور کند کولر

دلیل عمل نکردن دور کند کولر یکی از مشکلاتی است که شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد. کولر های آبی برای محیط هایی که رطوبت بالا دارند مناسب نیستند و عملکرد ضعیفی در این محیط ها دارند اما با توجه به نصب آسان و مقرون به صرفه بودن گزینه انتخاب خیلی از افراد هستند

مکانیزم کولر های آبی بسیار ساده است و در صورتی که کولر شما دچار مشکلی شده باشد تعمیر کار می تواند با بررسی کولر مشکل را سریعا برطرف نماید.

 

تعمیر کولر آبی در منزل در تهران

قطعات استفاده شده در کولر به مرور زمان دچار فرسایش شده و خراب می شوند. برای مثال رابی کلید، تسمه شل، ایراد در موتور، سیم کشی کولر و ساختمان از اساسی ترین مشکلات و دلایل عمل نکردن دور کند کولر آبی است که در ادامه به این موارد و خرابی های رایج کلی کولرهای آبی خواهیم پرداخت.

عمل نکردن دور کند کولر آبی دارای دلایل کوچک زیادی می تواند باشد که مهمترین عوامل کلی آن عبارتند از:

  • کار نکردن دور کند کولر آبی به علت تسمه شل و ایراد در پولی
  • موتور خراب و کار نکردن دور کند کولر
  • مشکل از کلید کولر آبی در دور کند

باید در نظر داشته باشید سرویس و بررسی منظم کولر می تواند از بروز مشکلات جدی جلوگیری کند. سعی کنید به صورت دوره ای و منظم وضعیت قطعات کولر را بررسی کنید.

تسمه شل یکی از دلایل کار نکردن دور کند کولر است

کار نکردن دور کند کولر آبی به علت تسمه شل نیز یکی از آن مواردی است که در صورت عدم توجه به آن مشکلی بزرگی را می تواند برای کولر بیافریند. شل بودن تسمه کولر نهایتا باید در حد 2 سانتی متر باشد و بیشتر از این باعث کم شدن کارایی دستگاه خواهد شد.

خرابی پولی کولر آبی

خرابی پولی کولر و کار نکردن دور کند کولر آبی نیز بعد از تسمه شل می تواند دلیل دیگری برای عدم انتقال حرکت مناسب باشد و در در دور کند و کم کولر بیشتر خود را نشان دهد. وقتی تسمه زیاد پاره می شود، صدای کولر زیاد است یا یاتاقان های کولر به علت عدم انتقال حرکت مناسب دچار مشکل و سر و صدا می شوند باید پول نیز تعویض شود.
موتور خراب و کار نکردن دور کند کولر

نیم سوز شدن موتور

نیم سوز شدن و سوختن موتور و در کل ایراد در سیم پیچی موتور دستگاه از مواردی است که منجر به کار نکردن کولر آبی در دور کند خواهد شد.

برای سالم بودن موتور کولر خود باید این کار را به تکنسین تعمیرکار کولر بسپارید تا موتور را از نظر سالم بودن سیم پیچی ها بررسی کند. در صورتی که موتور دستگاه سالم باشد ایراد در سیم پیچی های دستگاه و سپس ساختمان در اولویت های بعدی برای بررسی مشکلات مربوط به این بخش خواهند بود.

چرا که سیم کشی های دستگاهی که عمر خود را کرده و سیم کشی های ساختمان با طول عمر زیاد هم دلیلی برای به وجود آمدن این مشکل می باشند.

از مشکلات دیگر مربوط به نرسیدن برق به موتور نیز خرابی خازن می باشد که نمی تواند برق را ذخیره و منتقل کند و یا این که کار را ناقص انجام می دهد. در این حالت نیز کارکرد دستگاه و در نتیجه دور تند یا کند کولر با مشکل مواجه خواهد شد که باید خازن تعویض شود.

مشکل کلید کولر آبی در دور کند

علت های خرابی و دلیل عمل نکردن دور کند کولر آبی همان طوری که در بالا نیز اشاره شد دلایل متعددی می تواند داشته باشد. یکی از دلایل رایج این است که کلید دور کند کولر آبی خراب شده باشد. چرا که در کولرهای آبی کلیدهای روشن، خاموش، دور تند و کند و … مجزا بوده و باید به صورت جدا از هم عمل نمایند.

چرا دور کند کولر آبی کار نمی کند

اگر خودتان امکان تعمیر کولر را ندارید بهتر است آن را به دست متخصصان این حوزه بسپارید تا با بررسی دقیق در کمترین زمان مشکل را برطرف نمایند در بعضی موارد با گیر کردن به خاطر گرد و خاک، جدا شدن سر سیم از صفحه کلید و … این مورد می تواند اتفاق بیافتد که شاید خیلی راحت با کمترین هزینه و زمان حل شود.

 

علاوه بر دلایلی که اشاره شد خرابی کولر و یا دلیل عمل نکردن دور کند کولر می تواند از موارد دیگری نیز باشد که بعضا بسیار ساده هستند. در ادامه قصد داریم تا دلایل دیگر را بررسی کنیم :

 

  • اولین دلیل این است که منطقه ای که در آن زندگی می کنید دارای رطوبتی زیاد بوده و اصطلاحا مرطوب است. در این شرایط کولرهای آبی دارای کمترین عملکرد خواهند بود.
  • رایج ‌ترین دلیل خراب شدن کولرهای آبی این است که پوشال ها با آب اشباع می ‌شوند یا اینکه رسوب و زباله روی آن ‌ها جمع شده و دستگاه دچار فشار و عدم کارکرد صحیح می شود. همچنین ممکن است تسمه پاره شود یا لیز بخورد و در این حالت باید تعویض شود.
  • یکی دیگر از دلایل رایج خرابی کولرهای آبی، سیم کشی معیوب آن ها می باشند که ممکن است باعث خاموش شدن مداوم کولر شود.
  • همچنین ممکن است موتور فن از کار بیفتد، که در این حالت نیاز به تعویض دارد.
  • دلیل دیگری که ممکن است کولر شما کار نکند، این است که تنظیمات ترموستات برای دور فن و موتور درست انجام نشود و این قطعه مشکل پیدا کند.

 

امیدواریم در این مقاله پاسخ سوالات خود را در مورد دلیل عمل نکردن دور کند کولر گرفته باشید. اگر سوالی دارید در قسمت نظرات بپرسید و یا با کارشناسان تمام سرویس تماس بگیرید.

تمام سرویس را در اینستاگرام دنبال کنید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا