تعمیر دسته جارو برقی

تعمیر دسته جاروبرقی 1402

تعمیر دسته جارو برقی

دسته جاروبرقی به دلایل مختلف می تواند دچار مشکل شود، تعمیر دسته جاروبرقی هم می تواند به راحتی در منزل انجام شود و یا برای مشکلات مهم تر نیاز به تعمیر کار باشد. در ادامه به بررسی تعمیر دسته جاروبرقی می پردازیم.

تعمیر دسته جاروبرقی :

می‌توان گفت که دسته جارو برقی یکی از اساسی ترین و اصلی ترین قسمت های جارو برقی است که بدون آن کار با جارو برقی سخت می شود و وقت بیشتری را از افراد برای تمیز کردن می گیرد.
در صورت خراب شدن دسته جارو برقی باید هر چه سریعتر نسبت به تعمیر دسته جاروبرقی اقدام فرمایید.

دسته های جارو برقی معمولاً ساختمان مقاومی دارند و از جنس فلز هستند تا سریع خراب نشوند اما گاهی اوقات ممکن است به علت ضربه هایی که با آن ها وارد می‌ شود یا این که به دلیل سازگار نبودن این قطعه با سایر قسمت های جاروبرقی این قسمت ها دچار اسیب شوند یا این که به علت استفاده بیش از حد و ضربه دچار آسیب شوند هر چند که دسته های جاروبرقی به ندرت خراب می شوند.

در این مطلب ما شما را با چگونگی تعمیر دسته جاروبرقی آشنا می کنیم تا در صورت اسیب به آن نسبت به رفع این خرابی اقدام فرمایید‌؛ پس با ما همراه باشید.

مقدمه

در ابتدای مطلب نیز ذکر شد که دست های جاروبرقی ها از جنس محکمی می باشند و کم تر دچار آسیب می‌ شوند اما یکی از مواردی که ممکن است باعث خراب شدن دسته جاروبرقی شود این است که ممکن است ضربه های شدیدی در حین کار با جاروبرقی بدون اینکه خودتان متوجه شوید به دسته جارو وارد شود و آن را دچار خرابی کند و یا اینکه ممکن است دسته جاروبرقی با دیگر قسمت های جاروبرقی هماهنگ و سازگار نباشد و موجب شود شما هنگام کار با دسته جاروبرقی احساس راحتی زیادی نکنید در این صورت شما متوجه می شوید که دسته جارو دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر دارد.
حال بعضی از علل خراب شدن دسته جارو را با یکدیگر بررسی می کنیم

ضربه های شدید و مکرر به جارو ممکن است باعث خراب شدن دسته جاروبرقی شوند

ممکن است به علت ضربه های مکرری که هنگام کار با جارو به دسته جارو وارد شده است ؛ دسته جارو دیگر قادر نباشد که به درستی کار کند وشما نتوانید آن را در دست بگیرید پس لازم است که یک دسته جارو برقی نو تهیه فرمایید. البته ابتدا سعی کنید که تا حد امکان ان را تعمیر کنید.

بلند شدن صداهای ناخوشایند و بلند از دسته جارو

یکی دیگر از عللی که بسیاری از افراد هنگام مراجعه به تعمیرکار جارو برقی از ان شکایت دارند این است که می گویند هنگام کار با جارو برقی دسته جاروبرقی صدا می دهد و این مورد نیز نیاز به تعمیر دسته جاروبرقی را بسیار بالا می برد.
ممکن است هنگام حرکت دادن دسته جاروبرقی متوجه شوید که صدای ناخوشایندی از آن بلند می شود این مورد برای این است که ممکن است یکی از آشغال های روی زمین و فرش در دسته جاروبرقی گیر افتاده باشد و موجب خرابی دسته جارو برقی شود یا اینکه ممکن است آشغال های زیادی بدون این که به کیسه وارد شده باشند در دسته جارو تجمع کرده باشند ؛ در این صورت لازم است که هرچه سریع تر آن را خالی کنید.

جرقه زدن دسته جارو برقی :

از دیگر مواردی که نیاز دارد دسته جارو برقی تعمیر شود این است که ممکن است هنگام کار با جارو متوجه شویم که دسته جاروبرقی جرقه می زند.
در این صورت لازم است که هرچه سریع تر جاروبرقی را خاموش و سیم آن را از پریز برق خارج نمایید چرا که جرقه زدن دسته جارو بسیار خطرناک است و به علت فلزی بودن جنس آن ممکن است این جرقه ها به بدن شما نیز سرایت کند ‌.
پس از کشیدن سیم از پریز ابتدا مدتی دست نگه دارید تا برق به طور کامل خارج شود و سپس کلید موتور و ذغال موتور و اتصالات موتور و کیت الکترونیکی موتور و پلات های بین داخل سیم جمع کن و خود دو شاخه را چک کنید هرگونه مورد مشکوکی را که دیدید سریعا نسبت به رفع آن اقدام فرمایید.

خوب حرکت نکردن دسته جارو

یکی دیگر از علی که نیاز است که دسته جارو برقی تعمیر شود این است که ممکن است دسته جاروبرقی شما خوب حرکت نکند و در این مورد نیاز است که هرچه سریع تر آن را تعمیر کنید در این حالت ممکن است مشکل از یاطاقان ها باشد .
آرمیچر به کمک یاطاقان ها قادر خواهد بود که به راحتی بچرخد و اگر بلبرینگ ها خراب شده باشند آرمیچر نیز دچار خرابی می‌ شود در نتیجه ممکن است باعث ایجاد مشکل شود یا اینکه ممکن است پروانه ها خراب شده باشند در این حالت باید جارو را باز کرده و پروانه یا پروانه ها ( چون برخی از جاروبرقی ها دو پروانه یا بیشتر دارند) را بازدید کنید و در صورت خرابی هرچه زودتر آن ها را تعویض نمایید.

خراب شدت نگهدارنده های دسته جاروبرقی

اگر دسته جاروبرقی خوب کار نمی کند و در حرکت آن متوجه تغییراتی شده اید ممکن است مشکل از نگهدارنده های لاستیکی در جارو برقی باشد به طوری که در جارو برقی ها چون سرعت زیاد موتور هنگام کار جارو باعث ایجاد لرزش های شدید در بدنه موتور می شود این لرزش ممکن است به دسته جارو برقی نیز سرایت کند و کار با آن را برای شما مشکل کند و و باعث شود که بین قطعات مختلف رابط های نگهدارنده های لاستیکی خرابی ایجاد شود و خرابی این لاستیک ها می‌تواند موجب درست کار نکردن دیگر قسمت های جارو از جمله دسته جاروبرقی شود و نیاز باشد که دسته جارو را سریع تعمیر کنید تا کار شما راحت تر شود و حرکت آن با اختلال مواجه نشود‌.

خراب شدن لوله های رابط جاروبرقی

یکی دیگر از عللی که ممکن دسته جاروبرقی را خراب کرده باشد و نیاز به تعمیر دسته جارو برقی را ایجاد کرده باشد این است که ممکن است لوله های رابط جارو خراب شده باشند یا به مرور زمان پوسیده شوند یا این که ممکن است به علت ضربه های فیزیکی این لوله های رابط سوراخ شده یا به هر دلیل دیگری این لوله های رابط که به دسته جارو مرتبط اند خراب شده باشند در این صورت لازم است که لوله های رابط را هرچه سریع تر تعمیر کنید تا کار با دسته جارو راحت‌ تر شود.

خراب شدن فیلترها

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است دسته جاروبرقی به درستی کار نکند و نیاز به تعمیر دسته جاروبرقی باشد این است که ممکن است فیلتر هایی که به این دسته راه دارند دچار کثیفی و آلودگی شده باشند و باعث شوند که دسته جارو نتواند به درستی حرکت کند.

خراب شدن پیچ و مهره های دسته جارو

یکی از ساده‌ترین دلایلی که موجب خراب شدن دسته جارو برقی می شود و نیاز به تعمیر دسته جاروبرقی را ایجاد می کند و بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند این است که دسته جارو برقی دارای یک سری پیچ و مهره است که باعث می‌شود حرکت جارو در جهات مختلف به راحتی صورت پذیرد.
اگر دیدید که دسته جارو به درستی نمی چرخد یا هنگام کار بسیار گیر می کند ؛ حتماً پیچ و مهره هایی که به دسته جارو مرتبط اند را بازرسی کنید و هر از گاهی آنها را روغن کاری کنید تا روان تر حرکت کنند اما اگر این پیچ ها به طور کامل خراب شده باشند لازم است که شما یک دسته جاروی نو تهیه فرمایید

ضربه به دسته جارو برقی

گاهی اوقات ممکن است متوجه نشده باشید که دسته جارو برقی شما به علت ضربه هایی که در طول روز به آن وارد می شود دچار شکستگی شده باشد پش لازم است که هر از گاهی ان را چک کنید و در صورت خرابی هرچه سریع تر آن را تعمیر کنیم.

و نکته پایانی این است که :

سعی کنید برای جاهای بلندی که دسته جارو به آنها نمی‌رسد از شلنگ های انعطاف پذیر و دستگاههای مخصوص استفاده کنید تا عمر دسته جارو افزایش یابد

کارشناسان تمام سرویس با حضور در محل جاروبرقی شما را به بهترین نحو تعمیر می کنند. اگر دسته جاروبرقی تان دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دسته جاروبرقی دارید می توانید همین الان با کارشناسان تمام سرویس تماس بگیرید

 

ما را در اینستاگرام تمام سرویس دنبال کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا