خرید ماشین ظرفشویی

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی

تا چند سال پیش ماشین ظرفشویی در هیچ خانه‌ای وجود نداشت اما با پیشرفت تکنولوژی و همینطور کمبود وقت در خانواده‌ها، لزوم وجود این وسیله در آشپزخانه‌ها پررنگ‌تر شد. معمولا ظرفشویی‌ها بر اساس نیاز خانواده‌ها تهیه می‌شوند. برخی از آن‌ها رومیزی بوده و برخی دیگر همانند ماشین لباسشویی زمینی هستند. در ادامه مواردی را ذکر می‌کنیم که به هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به آن‌ها، توجه کنید.

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی

قبل از اینکه برای خرید ماشین ظرفشویی اقدام کنید؛ لازم است بدانید که صرف هزینه بیشتر برای خرید، لزوما تضمین‌کننده‌ مناسب‌ترین ماشین ظرف‌شویی نیست. برخی از ماشین ظرفشویی‌ها تنها به دلیل برند معتبری که دارند بسیار گران قیمت هستند؛ در صورتی که از نظر کارایی با ماشین‌های نسبتا ارزان‌تر، کاملا بربر هستند. این به گفته مشتریانی است که از این وسایل استفاده کرده‌اند.

مهمترین اصل برای خرید ماشین ظرفشویی این است که نیاز خود را به عنوان مصرف‌کننده‌ کالا به طور دقیق تعیین کنید. اگر بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته‌اید، مدلی را انتخاب کنید که با بودجه شما متناسب باشد. مطمئن باشید به این خاطر کارایی آن وسیله را از دست نمی‌دهید.

قاعدتا هدف تمامی افرادی که قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارند، شست و شوی ظروف است. به طور کلی ماشین ظرفشویی‌ها دارای امکانات مختلفی هستند که به هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرد. مهمترین امکانات ماشین ظرفشویی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تعداد بازوی‌های آب‌پاش
  • چرخه دمای بالا
  • گرمکن آب داخلی
  • قابلیت دفع موادغذایی

خرید ماشین ظرفشویی

امکانات دیگری هم وجود دارند که قبل از خرید، باید مطمئن شوید برای کارکرد شما مناسب هستند یا خیر؟! مثلا آیا ارتفاع قفسه‌ها و قابل تنظیم بودن آنها برای شما مهم است؟ یا مثلا از حالت آبکشی و غوطه‌وری ظروف در آب می‌خواهید استفاده کنید؟ مهمترین امکاناتی که برای خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه شود شامل موارد زیر می‌شود:

تعداد بازوی آب پاش

ماشین ظرف شویی‌های با تعداد بازوهای آب پاش بیشتر، برای شست و شوی مناسب در اولویت هستند. مدل‌های با قیمت پایین فقط یک بازوی آب‌پاش دارند در حالی که مدل‌های با قیمت بالاتر دو و یا سه بازوی آب‌پاش دارند.

دمای آب

کارشناسان بر این باورند که برای تاثیر موادشوینده باید دمای آب حدودا ۶۵ درجه و بالاتر باشد. اگر فرد حساسی هستید و تمیزی ظروف برای شما با اهمیت است؛ باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید.

میزان مصرف انرژی

اگر بخواهید برای استفاده از ماشین ظرفشویی هم ظروفتان تمیز شسته شود و هم مصرف برق پایینی داشته باشید؛ برای خرید ماشین ظرفشویی باید مدلی را انتخاب کنید که دارای سیستم شست و شوی با تاخیر باشد و بصورت اتوماتیک و در ساعات بهینه روشن شود و با کمترین میزان مصرف انرژی، شست و شوی ظروف، انجام شود. حالت ایده‎آل این است که رده مصرف برق یا انرژی آن، از A به بالا باشد. یعنی A ،A+ یا ۲A+ و ۳A+ .

میزان صدا

هیچ فردی از سر و صدای بالای ماشین ظرفشویی در منزل که باید مکانی برای آرامش ذهنی و جسمی باشد، خوشش نمی‌آید. بنابراین ایجاد آلودگی صوتی نیز مهم است و اگر با سر و صدای ماشین مشکلی دارید و یا باعث بهم زدن آرامش شما می‌شود حتما مدل‌های دارای عایق صوتی و کم صدا را انتخاب کنید.

برنامه‌های شستشو

همانند ماشین لباسشویی، این وسیله هم می‌تواند برنامه‌های متعددی برای شستشو داشته باشد. اگر میزان استفاده شما از ماشین ظرف‌شویی به حدی است که در طول روز مجبور به چند بار استفاده از آن هستید؛ مدلی را انتخاب کنید که داری سیستم شست و شوی سریع باشد و بتواند ظروف را در حداقل زمان ممکن، خشک نماید. اما اگر در طول هفته فقط چند بار ظرفیت ماشین شما تکمیل می‌شود؛ نیازی به این کار نیست و می‌توانید برنامه‌ای را انتخاب کنید که از ظرفیت نیمه ماشین شما برای شستشو، استفاده کند. بهتر است برای خرید ماشین ظرفشویی به سراغ مدل‌های جدید این وسیله بروید. مدل‌های جدید همانند مدل‌های قدیمی نبوده و به صورت تاچ یا لمسی هستند. کار کردن با این مدل‌ها، آسان‌تر است.

ظرفیت ماشین ظرفشویی

برای خرید ماشین ظرفشویی باید به ظرفیت توجه کنید. از نظر ظرفیت انواع مختلفی از این وسیله وجود دارد. ماشین‌های 6 تا 8 نفره که به نام ماشین‌های رومیزی در بازار موجود هستند و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که زیاد اهل مهمانی دادن نیستند و یک خانواده کوچک ۳ یا ۴ نفره دارند. خوبی این ماشین‌های ظرفشویی کوچک این است که خیلی سریع پر می‌شوند و قیمتشان هم از انواع ایستاده، ارزان‌تر است.

ماشین‌های ۱۲ نفره، پرطرفدارترین انواع ظرفشویی در بازار هستند و بیشتر به درد خانواده‌های پررفت و آمد یا آن‌هایی می خورد که ترجیح می‌دهند ظرف‌های نشسته خود را از صبح تا شب داخل ماشین بگذارند و فقط یک بار در طول روز آن را استفاده کنند.

ماشین‌های ظرفشویی ۱۴ نفره، پرحجم‌ترین و بزرگ‌ترین انواع ماشین‌های موجود در بازار هستند که ظرفیت شستشوی تعداد بالای ظروف را دارند. این ماشین‌ها بیشتر به درد خانواده‌های پرجمعیت، شلوغ و پر رفت و آمد می‌خورد. این ماشین‌ها نسبت به انواع عادی، آب و شوینده کمتری مصرف می‌کنند.

ضمانت

به هنگام خرید ماشین ظرفشویی حتما باید وسیله را از نظر داشتن ضمانت یا همان گارانتی، به دقت چک کنید. همه جزئیات در ضمانت نامه باید مشخص شده باشد. بیشتر ماشین ظرفشویی‌ها دارای یک سال گارانتی هستند که شامل قطعات و تعمیرات می‌شود. برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی هم گارانتی دو ساله، سه ساله و پنج ساله دارند که از این بابت خیال مشتری را راحت می‌کنند. پاکشوما برندی است که در این زمینه اقدام به تولید ماشین ظرفشویی های باکیفیتی کرده است. در حال حاضر قیمت ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF 14302 با قیمت 17 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ماشین ظرفشویی

 

به طور کلی برای خرید ماشین ظرفشویی اگر هزینه آن برایتان چندان اهمیتی ندارد؛ علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر شد، به موردهای زیر هم باید توجه کنید:

– دارای سیستم شستشوی ظرف‌های خیلی چرب باشد.

– سیستم شستشوی متوسط خودکار برای شستن ظرف‌های نه چندان کثیف را داشته باشد.

– سیستم شستشوی ظرف‌های کم چرب یا با چربی متوسط هم داشته باشد.

– سیستم شستشوی سریع روزانه برای شستن ظرف‌هایی که اصلا چرب نیستند؛ مانند ظرف میوه یا استکان‌های چای را داشته باشد.

– سیستم شستشوی ظرف‌های ظریف را داشته باشد.

– سیستم شستشوی بدون پاک‌کننده و شوینده یا سیستم شستشوی میوه هم داشته باشد.

– ارتفاع سبد آن قابل تنظیم باشد.

– قابلیت براق کردن ظروف را داشته باشد.

– سیستم خشک کن مناسب داشته باشد.

– سیستم آب‌پاشی و سبد مخصوص قاشق و چنگال داشته باشد.

– فیلتر مخصوص بزرگ و میکروسکوپی برای جمع‌آوری باقیمانده‌های غذای موجود در ظرف‌ها را داشته باشد.

پس از خرید ماشین ظرفشویی معمولا اگر به درستی از ماشین ظرفشویی استفاده کنید، احتمال خرابی آن پایین است اما در هر صورت گاهی هم چنین مشکلاتی پیش می‌آید که در این صورت می‌توانید با تعمیرکاران تمام سرویس برای عیب‌یابی و تعمیر آن، تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا