انتخاب جارو برقی خوب

در انتخاب جارو برقی خوب چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

انتخاب جارو برقی خوب

چه برای نو کردن وسایل منزل و چه برای خرید جهیزیه، باید در انتخاب وسایل برقی وسواس به خرج بدهید. این وسیله‌ها در صورتی که کیفیت پایینی داشته باشند و یا به درستی از آن‌ها استفاده نشود، دچار خرابی می‌شوند. برای انتخاب جارو برقی خوب و قیمت مناسب، باید به امکاناتی که دارد و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد، توجه کنیم. اگر با این موارد آشنایی کافی ندارید؛ این مقاله را دنبال کنید. در ادامه مواردی را که باید در انتخاب جارو برقی خوب و مناسب مد نظر قرار دهید، ذکر می‌کنیم.

در انتخاب جارو برقی خوب چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

قدرت موتور

اولین و مهم‌ترین ویژگی که برای انتخاب جارو برقی خوب باید به آن توجه کنیم قدرت موتور جارو برقی است. کمترین قدرت موتور ۱۶۰۰ وات و بیشترین قدرت موتور ۲۵۰۰ وات برای مصرف خانگی است؛ و قدرت ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ وات برای مصارف صنعتی می‌باشد؛ بنابراین لزومی ندارد برای منزل خود یک جاروبرقی با قدرت بسیار بالا، تهیه کنید.

میزان مصرف انرژی

جارو برقی وسیله‌ای است که ممکن است بار‌ها در طول هفته و ساعت‌ها در طول روز برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد؛ بنابراین باید موتور نسبتا قدرتمندی داشته باشد. میزان مصرف انرژی رابطه مستقیمی با مصرف برق خانگی دارد. هر چقدر این فاکتور کمتر باشد؛ یقینا قبض برق ارزان‌تری را در پی دارد. همچنین وات یا قدرت موتور جاروبرقی ارتباط مستقیم با مصرف انرژی آن دارد. هر چقدر موتور جارو برقی قدرت بیشتری باشد؛ مصرف انرژی به مراتب بالاتر است. در نظر بگیرید که برای چه میزان فضایی نیاز به جارو برقی دارید گاهی یک جاروبرقی کوچک هم می‌تواند کار شما را راه بیندازد. به طور کلی وات بالا نشانه کیفیت دستگاه نبوده و نیست.

وزن

وزن جارو برقی هم نکته حائز اهمتی است. اگر جارو برقی سنگین باشد، حمل و نقل آن مخصوصا برای خانم‌ها قدری مشکل است. وزن مناسب از نکات مهم برای خرید یک جارو برقی محسوب می‌شود تا بتوان آن را به راحتی جا به جا کرد. جارو‌ها می‌توانند به دو صورت عمودی و ایستاده باشد و این کاملا به سلیقه مشتری بر می‌گردد که کدام یک را انتخاب کند. نوع عمودی آن‌ها یا ایستاده (جارو‌های سطلی) و نوع افقی آن‌ها یا خوابیده (جارو‌های معمولی) می‌باشند.

میزان تولید صدا

این ویژگی هم برای انتخاب جارو برقی خوب نیاز است بررسی شود. یک جارو برقی پرصدا باعث آلودگی صوتی بیشتر شده و موجب از بین رفتن آرامش در منزل می‌شود. بنابرین در هنگام انتخاب جاروبرقی به کم صدا بودن آن توجه کنید و از فروشنده بخواهید که جارو را برای شما امتحان کند. برای بررسی صدای تولید شده جاروبرقی‌ها میزان صدا یا DB را بررسی کنید. کمترین میزان صدا تولید شده در جارو برقی‌ها متعلق به جارو برقی گریمن GR-VCS۲۷ با میزان صدای ۶۵ DB است. این جاروها، چون سر و صدای بسیار کمی دارند، برای استفاده در آپارتمان‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

نوع کیسه

جارو برقی‌های موجود در بازار به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ جارو برقی‌هایی با کیسه دائم و جارو برقی‌هایی با کیسه‌های موقت که هریک معایب و مزایای خاص خود را دارند. بدترین قسمت ماجرا برای کیسه‌های دائم اسن است که باید آن‌ها را هرچند وقت یک بار تخلیه کرده و شست و شو داد که این امر ممکن است برای برخی خوشایند نباشد، مزیتی هم که دارند این است که مدت زمان بیشتری می‌توان از این کیسه‌های دائم استفاده کرد، در مقابل کیسه‌های موقت را پس از چند بار استفاده باید عوض کرد که البته در طول زمان هزینه‌بر خواهد بود.

طول سیم

جارو‌هایی که طول سیم آن‌ها به اندازه کافی نباشد، محبوب واقهع نشده‌اند چرا که هنگام جارو کردن باید مدام سیم برق را جا به جا کنید تا به محل مورد نظرتان نزدیک‌تر شوید؛ بنابراین هنگام خرید حتما به طول سیم برق جارو توجه لازم را داشته باشید. طول سیم جارو برقی به طور استاندارد حدود ۲ تا ۳ متر است که با جست وجوی بیشتر در بازار ممکن است جارو برقی با طول سیم ۴ متر نیز پیداکنید. با این حال جارو‌های جدید بی سیم وارد بازار شده اند که جاروشارژی خوانده می‌شوند و این مشکل را برطرف کرده‌اند.

داشتن لوازم جانبی

داشتن لوازم جانبی و برس‌های مختلف برای تمیزی شیار‌ها و بخش‌های دور از دسترس نیز از نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. البته اگر تمیزی بیش از حد سطوح برایتان اهمیت دارد می‌توانید علاوهبر جارو کردن، از بخارشو‌ها هم استفاده کنید تا سطوح منزل از تمیزی بدرخشند. برای انتخاب جارو برقی خوب، داشتن لوازم جانبی ضروری به نظر می‌رسد.

راهکار‌هایی برای افزایش عمر جارو برقی

برای اینکه عمر جارو برقی بیشتر شود، در هر نوبت بیش از ۳۰ دقیقه از جارو استفاده نکنید، زیرا موجب می‌شود تا فشار زیادی به موتور جارو برقی وارد شود.
بهتر است در ساعات اوج مصرف یعنی حدود ۸ تا ۱۱ شب از جارو برقی استفاده نکنید. این کار از آسیب رسیدن به موتور جارو برقی بر اثر نوسانات جریان برق، جلوگیری می‌کند و البته در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌کند.

برای افزایش طول عمر جارو برقی کیسه و فیلتر آن را به طور منظم، تمیز کنید و یا این که از جارو برقی‌های جدید با قابلیت مکش آب و خاک استفاده کنید تا دیگر دغدغه کیسه و تمیز کردن آن را نداشته باشید.

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. اگر به دلیل خرابی جارو برقی قبلی‌تان قصد انتخاب جارو برقی خوب را دارید؛ بد نیست شانس خود را برای تعمیر آن، امتحان کنید. به این منظور می‌توانید به سرویس کاران ماهر تمام سرویس رجوع کنید. این گروه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی فعالیت داشته و می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها مشاوره دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا