تعمیر ماشین لباسشویی سطلی

تعمیر ماشین لباسشویی سطلی و نکات مهم آن

ماشین لباسشویی سطلی بزرگ که امروزه کمتر از قبل از آن استفاده می‌شود؛ از جمله محصولاتی است که قیمت مناسبی داشته و به همین دلیل مورد استقبال خیلی از افراد گرفته است. در ادامه این مقاله قصد داریم با اجزای تشکیل‌دهنده این نوع از ماشین‌ها آشنا شده و درباره تعمیر آن، توضیحاتی ارائه کنیم.

ماشین لباسشویی سطلی چیست؟

امروزه ماشین‌های لباسشویی در انواع و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند و ماشین لباسشویی سطلی نیز یکی از انواع این مدل‌ها محسوب می‌شود. این ماشین حجم قابل قبولی از لباس را می‌تواند شستشو دهد و علت این است که بارگیری و تخلیه آن بسیار راحت‌تر از ماشین‌های لباسشویی دیگر انجام می‌شود.

ماشین لباسشویی سطلی به دلیل تخلیه آب سریعی که دارد نسبت به انواع دیگر ماشین ها، میزان وقت و انرژی کمتری صرف می‌کند. طبق بررسی‌های انجام شده به وسیله متخصصین ما، وقتی یک ماشین لباسشویی آب کمتری مصرف می‌کند؛ زمان بیشتری برای انجام شستشو نیاز دارد. به طور متوسط برای شستشو در ماشین لباسشویی سطلی حداقل زمانی که صرف می‌شود بین ۶۰ تا ۸۰ دقیقه است.

ماشین لباسشویی سطلی می‌تواند خشک‌کن مجزّا داشته و در نوعی دیگر بدون خشک‌کن مجزّا باشد. هر دو مدل در بازار موجود است، ولی فرآیند‌های ماشین لباسشویی سطلی آنچنان با یکدیگر متفاوت نیستند.

تعمیر ماشین لباسشویی سطلی و نکات مهم آن

برای اینکه بتوانید ماشین لباسشویی را تعمیر کنید؛ باید ابتدا با قطعات و ساختار آن، آشنا شوید. این ماشین‌های لباسشویی جزء دستگاه‌های نیمه اتوماتیک محسوب می‌شوند و برای شستن لباس‌ها از نیروی الکترومکانیکی استفاده می‌کنند.

 

ماشین لباسشویی

 

اجزای تشکیل دهنده ماشین لباسشویی سطلی

بدنه: این قسمت معمولاً از پلاستیک‌ محکم و یا فلز تشکیل شده است و برای جلوگیری از پوسیدگی آن معمولاً روکش‌هایی توسط کارخانه‌ی تولید کننده بر روی آن قرار گرفته است.

تایمر: تایمرهای فنری رایج‌ترین نوع تایمرها در ماشین لباسشویی سطلی محسوب می‌شوند و در هنگام تعمیر به این نکته توجه شود. این تایمرها وظیفه‌ قطع و وصل کردن برق مدار اصلی دستگاه را بر عهده دارند و احتمال خرابی در آن‌ها وجود دارد.
موتور: در ماشین های لباسشویی سطلی موتور می تواند از نوع تک فاز و دارای سیم پیچ کمکی و خازن روغنی یا موتورهای قطبی چاکدار باشد. این قسمت بیشتر از سایر اجزا در معرض خرابی قرار داشته و در هنگام تعمیر باید به این نکته توجه داشت.

کاسه نمد، پروانه‌ شستشو و المنت: کاسه نمد یکی از اجزای مهم این نوع دستگاه‌ها محسوب می‌شود که وظیفه‌ عایق‌بندی فضای مابین موتور و محفظه‌ سطلی را بر عهده دارد.

پروانه‌های استفاده شده در ساخت این نوع از ماشین لباسشویی از جنس پلاستیک و یا کائوچو می‌باشند و تفاوت چندانی میان المنت این دستگاه‌ها و المنت‌های استفاده شده در ساخت وسایل دیگری مثل آبگرم‌کن‌های برقی وجود ندارد.

رفع عیب ماشین لباسشویی سطلی

ایرادات ماشین لیاسشویی سطلی متفاوت است که در ادامه به برخی از ایرادات این نوع ماشین ها و روش‌های برطرف کردن آن‌ها، اشاره شده است:

عیب: لباسشویی روشن نمی شود.

رفع عیب: اگر لباسشویی سطلی روش نمی‌شود؛ ممکن است ایراد از پریز، دو شاخه و یا سیم رابط تا ترمینال اصلی باشد. این موارد را بررسی کرده و از سالم بودن آن‌ها، مطمئن شوید.

عیب: بدنه لباسشویی برق دارد.

رفع عیب:  علت این مشکل این است که سیم‌های رابط به بدنه متصل شده‌اند. برای رفع این مشکل، لباسشویی را به آرامی به پهلو قرار داده و صحت ‌بندی مدار را بررسی کنید. در صورت مشاهده سیم یا سیم‌های لخت شده و یا سیم‌هایی که بر اثر کشش جریان اضافي المنت، عایقشان آسیب دیده است، نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید.

عیب: یکی از قطعات الکتریکی مدار دچار اتصال بدنه شده است.

رفع عیب: بهترین روش جهت شناسایی قطعه معیوب، تست جداگانه قطعات برقی مخصوصا المنت به وسیله چراغ سری است. به هنگام تست باید سیم‌های متصل به مصرف‌کننده و یا قطعه مورد نظر از آن، جدا شود.

عیب: لباس ها به هنگام شستشو، پاره و یا نخ کش می شوند.

رفع عیب: علت این موضوع می‌تواند این باشد که فاصله پروانه همزن لباس از کف مخزن شستشو، زیاد است. حالت ایده‌آل در تنظیم فاصله پروانه همزن از کف مخزن رعایت 2mm فاصله است. در غیر این صورت، لباس‌ها بین پروانه و مخزن قرار گرفته و پاره می‌شوند.

عیب: با اضافه کردن لباس و آب به مخزن شستشوی لباسشویی سطلی ساده و با روشن کردن ماشین، پروانه همزن باز می شود.

رفع عیب: علت این است که جهت چرخش موتور اشتباه است. بنابراین در صورت صحیح بودن جهت چرخش موتور، پروانه هرگز باز نخواهد شد.

عيب: از کف مخزن شستشو آب چکه می کند.

رفع عیب: به وسیله کاسه نمد، عمل آب‌بندی موتور آسنکرون انجام می‌شود و در اکثر موارد ظهور این عیب به واسطه خرابی کاسه نمد است که با تعویض آن، مشکل برطرف می‌شود.

ماشین لباسشویی سطلی

 

خراب شدن وسایل برقی امری بدیهی است. ممکن است برای ماشین لباسشویی سطلی هم طی گذر زمان مشکلاتی به وجود آید که جای هیچ نگرانی نیست چرا که بهترین مرکز تعمیر ماشین لباسشویی آماده ارائه خدمت رسانی به شما می‌باشد. برای تعمیر ماشین لباسشویی سطلی به ابزار خاصی نیازمند هستید و نیاز است تکنیک‌های و مهارت‌های لازم را در این زمینه، بلد باشید.

تمام سرویس در زمینه تعمیرات تخصصی لوازم خانگی در منزل فعالیت داشته که می‌توانید در صورت خرابی هر یک از وسایل برقی منزل، با آن‌ها تماس گرفته و در خواست سرویس بدهید. پس از مشخص شدن درخواست شما و انجام هماهنگی‎های لازم، کارشناسان تمام سرویس در اسرع وقت جهت ارائه خدمات به محل اعزام می‌شوند. خبر خوب اینکه شما می‌توانید از مشاوره رایگان آن‌ها نیز، بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا