عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوقلو

عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوقلو

همانطور که می‌دانید برای شستن لباس‌ها با یک لباسشویی اتوماتیک لازم نیست کار خاصی انجام دهید و این دستگاه با برنامه‌های شستشوی متنوعی که دارد می‌تواند لباس‌های شما را شسته شده و به صورت خشک شده در اختیارتان قرار دهد. در حالی‌ که در ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک مثل لباسشویی‌های دوقلو، دستگاه تنها بخشی از عملیات شست و شوی لباس‌ها را برعهده می‌گیرد و بخشی از آن به دست خود فرد سپرده خواهد شد. در ادامه این مقاله قصد داریم به توضیح درباره نحوه عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوقلو بپردازیم.

معرفی ماشین لباسشویی دوقلو

برای شستشوی لباس با استفاده از لباسشویی‌های دوقلو معمولا از آب سرد استفاده می‌شود البته تعداد کمی هم از این ماشین‌ها هستند که بدنه فلزی داشته و در آن‌ها المنتی به کار رفته است که سبب گرم شدن نسبی آب می‌شود. ماشین‌های لباسشویی دوقلو بر اساس برنامه‌های از پیش تعریف شده‌ای که دارند؛ لباس‌ها را شسته و خشک می‌کنند. اگرچه این ماشین‌ها معمولا به صورت دومخزنه در بازار وجود دارند اما نوع تک مخزنه آن‌ها هم پیدا می‌شود. از مخزن اول به منظور شست و شوی لباس‌ها و پارچه‌ها استفاده شده و مخزن دوم برای خشک کردن آن‌ها، استفاده می‌شود.

عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوقلو

ماشین لباسشویی دوقلو هم ممکن است همانند لباسشویی‌های اتوماتیک خراب شده و احتیاج به رفع اشکال یا تعمیرات داشته باشد. در این جا برخی از مشکلاتی که ممکن است به هنگام استفاده از ماشین لباسشویی دوقلو پیش آید؛ بررسی کرده و راه حل مناسب را برای آن‌ها، بیان می‌کنیم:

• اشکال: روشن نشدن ماشین لباسشویی

اگر دکمه استارت را فشار می‌دهید اما دستگاه روشن نمی‌شود؛ باید به سراغ فیوز تعبیه شده در داخل دستگاه و یا سیم متصل کننده و دو شاخه آن بروید. حتی اشکال از پریزی که دو شاخه را به آن وصل کرده‌اید هم می‌تواند باشد. برای رفع اشکال روشن نشدن دستگاه، باید هر کدام از موارد گفته شده را بررسی کنیم؛ به احتمال بسیار زیاد با چک کردن اتصالات الکترونیکی، مشکل برطرف خواهد شد.

• اشکال: عدم استارت خوردن موتور خشک‌کن لباسشویی

این اشکال ممکن است به دلیل گریپاژ کردن موتور خشک‌کن رخ دهد؛ وقتی بلبرینگ‌های موجود در دستگاه بیش از اندازه با هم اصطکاک داشته باشند، این اشکال ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل باید ایراد الکتریکی موتور را یافته و آن را برطرف کنیم و یا بلبرینگ‌های فرسوده شده را تعمیر و یا تعویض کنیم.

استارت نخوردن موتور خشک‌کن علل دیگری هم می‌تواند داشته باشد. زمانی که یکی از دو نوع سیم پیچ، یعنی سیم پیچ اصلی و یا فرعی (کمک‌دهنده) از داخل مدار موجود در دستگاه خارج شوند هم این مشکل رخ می‌دهد. در این صورت برای حل کردن مشکل ابتدا باید نگاهی دقیق به موتور بیندازیم و با شناسایی نوع موتور، مشکل را برطرف کنیم. ممکن است سیم پیچ‌ها به طور کلی سوخته باشند که در این صورت باید دوباره موتور را سیم پیچی کنیم.

گاهی نیز علت استارت نزدن می‌تواند به وجود مشکل در خازن بخش راه انداز مرتبط باشد که در این صورت تعمیر و یا تعویض این خازن برای حل مشکل، ضروری است.

همچنین، عدم تفکیک بخش روتور از لنت‌های ترمز نیز می‌تواند به استارت نزدن موتور خشک کن لباسشویی دوقلو، مربوط باشد. به دلیل آنکه روتور دارای لنت‌های مکانیکی است، بنابراین وقتی درب مخزن خشکن کن لباسشویی دوقلو بالا می‌رود و سیم ترمز کشیده می‌شود، لنت‌ها به روتور متصل شده و آن را از حرکت نگه می‌دارند. حالا اگر این لنت‌ها از بخش روتور جدا نشوند، موتور خشک کن لباسشویی دوقلو استارت نمی‌خورد؛ در این صورت باید عیب را به صورت دقیق رصد کنیم تا متوجه شویم علت اصلی جدا نشدن لنت از روتور چیست و بعد از آن به اصلاح این مشکل بپردازیم.

عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوقلو

• اشکال: برق داشتن بدنه خارجی ماشین لباسشویی دوقلو

اگر یکی از اجزای الکتریکی داخل مدار به بدنه متصل باشند، در این صورت می‌توانیم از چراغ سری برای پیدا کردن این جزء دارای مشکل بهره بگیریم و هر یک از این قطعات را به شکل مجزا مورد بررسی قرار دهیم. برای این کار باید سیم‌هایی را که به هر کدام از این قطعات متصل شده‌اند؛ از آن‌ها جدا کنیم. اگر سیم‌ها و مفتول‌های اتصال دهنده، به پیکره یا بدنه ماشین لباسشویی دوقلو متصل باشند، در بدنه آن برق تولید شده و جریان خواهد یافت.

اگر در نحوه سیم کشی ماشین لباسشویی، سیم‌های لخت شده‌ای را ببینیم که به دلیل ورود بیش از اندازه جریان برق از جانب المنت، روکش آن‌ها تخریب شده است، لذا باید سیم‌های سالم را جایگزین این سیم‌های تخریب شده کنیم.

• اشکال: خارج شدن قطرات آب از مخزن لباسشویی دوقلو

مخزن شست و شو دارای بخشی تحت عنوان “کاسه نمدی” است؛ کاسه نمدی میزان آب مصرفی برای شست و شو را در خود جای داده و تنظیم می‌کند. در صورت سوراخ شدن کاسه نمدی، ممکن است شاهد خروج آب از زیر مخزن باشیم که برای رفع این مشکل باید در صدد تعمیر یا تعویض آن برآییم. البته اگر کاسه نمدی به دستی تنظیم نشده باشد؛ باز هم ممکن است شاهد خارج شدن قطرات آب از مخزن باشید.

• اشکال: عدم چرخش پروانه همزمان با شنیده شدن صدای شستشو

اگر تسمه‌ای که رابط انتقال نیروهای چرخشی از جانب موتور به مخزن شست و شو است پاره شود؛ این ارتباط نیز قطع می‌شود که با خرید تسمه جدید مشکل برطرف می‌شود.

• اشکال: پارگی لباس‌ها به هنگام شست و شو

اگر حد فاصل پروانه چرخاننده لباس‌ها در داخل دستگاه نسبت به کف مخزن شست و شوی دستگاه ماشین لباسشویی، بیشتر از اندازه مجاز (در حالت عادی حدود ۲ میلی‌متر) باشد، آنگاه لباس‌ها می‌توانند این فاصله را پر کرده و به هنگام چرخش و حرکت مخزن شست و شوی ماشین لباسشویی، پاره شوند؛ لذا برای تعمیر لباسشویی دوقلو و رفع این مشکل باید این فاصله ایجاد شده را به حد مناسب قبلی برگردانیم.

عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوقلو

بهترین مارک ماشین لباسشویی دوقلو

اگر بخواهیم با اطمینان یک مارک یا برند را به عنوان بهترین ماشین لباسشویی دوقلو انتخاب کنیم؛ باید تک تک مارک‌های موجود در بازار را به لحاظ کارایی بررسی کنیم تا صحت کیفیت آن‌ها، مشخص شده و بتوانیم به درستی انتخاب کنیم. در بین برندهای ایرانی موجود که از کیفیت قابل قبولی هم برخوردار هستند؛ می‌توانیم به پاکشوما، حایر و اسنوا، اشاره کنیم. در لینک زیر به معرفی برخی از مدل‌های برتر ماشین لباسشویی دوقلو پرداخته‌ایم:


بیشتر بدانید: معرفی ۷ مدل ماشین لباسشویی دوقلو


سخن پایانی

ماشین لباسشویی از هر برندی که باشد؛ ممکن است به مرور زمان به مشکلاتی دچار شود که بهتر است برای رفع مشکلات آن به متخصصین مربوطه مراجعه کنیم. برای عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوقلو می‌توانید به سراغ سرویس کاران ماهر تمام سرویس که آماده ارائه دهنده خدمات مربوط به تعمیر ماشین لباسشویی هستند؛ بروید. برای این کار می‌توانید به وب سایت تمام سرویس رفته و درخواست سرویس کنید. تمام سرویس متشکل از گروهی از متخصصین است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و امکان ارائه مشاوره رایگان به شما را هم دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا