استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

مقایسه ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده

اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید؛ توصیه می‌کنیم پیش از اینکه به فروشگاه لوازم خانگی بروید، برخی نکات مهم را در نظر بگیرید. ماشین ظرفشویی یک وسیله مفید برای شستشو است که شامل قفسه‌هایی است که ظروف کثیف داخل آن‌ها قرار می‌گیرند. برای اینکه این دستگاه کار شستشوی ظروف را به خوبی انجام دهد؛ لازم است شوینده ماشین ظرفشویی مناسب و باکیفیتی برای آن، استفاده کنید. ماده شوینده مورد نیاز می‌تواند به صورت قرص، ژل و یا پودر باشد که بسته به نیازتان، هر کدام را می‌توانید انتخاب کنید. مسئله مهمی که وجود دارد این است که برای خرید این دستگاه باید به سراغ کدام مدل از آن برویم، ایستاده یا رومیزی؟! در این مطلب با مزایا و معایب ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده ، آشنا می‌شوید تا در نهایت بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

انواع ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی‌های موجود در بازار، از نظر ظرفیت معمولا به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • ماشین ظرفشویی رومیزی
  • ماشین ظرفشویی ایستاده
  • ماشین ظرفشویی توکار

هیچ یک از این سه نوع ماشین ظرفشویی، نسبت به دیگری برتری نداشته و اینکه کدام یک را انتخاب کنید؛ به عوامل مختلفی مثل داشتن فضای لازم و حجم ظروف در هر بار شستشو، بستگی دارد. از بین سه نوع ماشین ظرفشویی‌های نام برده، در این بخش می‌خواهیم دو نوع ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی ایستاده را با یکدیگر مقایسه کنیم. به نوع ایستاده ماشین‌های ظرفشویی مبله نیز می‌گویند.

مقایسه ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده

اگر بخواهیم به مقایسه این دو مدل ماشین ظرفشویی بپردازیم؛ باید به موارد مهمی مثل طرز نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی، تعداد اعضای خانواده، تعداد و حجم ظروف در هر بار شستشو، زمان شستشو و میزان مصرف انرژی ماشین ظرفشویی توجه کنیم. در اینجا هر یک از موارد نام برده را تک تک بررسی می‌کنیم:

  1. مقایسه ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده از نظر محل نصب: برای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی در نظر گرفتن یک فضای کوچک حتی روی کابینت آشپزخانه هم کارتان را راه می‌اندازد. این نوع از ظرفشویی‌ها فضای کوچکتری را اشغال می‌کنند و نصب راحت‌تری هم دارند ولی نوع ایستاده بزرگ‌تر بوده و فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. البته نوع ایستاده یا مبله را می‌توان در هر گوشه‌ای از آشپزخانه که نزدیک لوله‌های آب و پریزهای برق باشد، به راحتی نصب کرد.
  2. مقایسه ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده از نظر تعداد اعضای خانواده: تعداد اعضای خانواده برای انتخاب نوع ماشین ظرفشویی، اهمیت دارد. هر دو مدل ماشین ظرفشویی رومیزی یا ایستاده برای یک خانواده مناسب است اما ماشین ظرفشویی ایستاده به دلیل داشتن گنجایش زیاد در مخزن و قفسه‌هایشان، برای خانواده‌های با جمعیت زیاد (بیش از 4 یا 5 نفر) مناسب‌تر است و از طرفی برای خانواده‌های کم جمعیت (3-4 نفر) و یا زوج‌های جوان، لباسشویی رومیزی می‌تواند انتخاب بهتری باشد. البته اگر در خانواده‌ای هستید که زیاد اهل مهمانی رفتن و مهمانی دادن هستند؛ بهتر است ماشین ظرفشویی‌های ایستاده را انتخاب کنید. این ظرفشویی‌ها ظرفیت زیادی داشته و می‌تواند برای شستن ظروف در مهمانی‌هایتان، گزینه‌ای مناسب و کاربردی باشد.
  3. مقایسه ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده از نظر مدت زمان شستشو: مسلما ماشین‌های ظرفشیویی بزرگ‌تر برای شستشو زمان بیشتری نیاز دارند. از این نظر شاید خرید ماشین ظرفشویی رومیزی برای جوانان و کسانی که معمولا دچار کمبود وقت هستند، مناسب‌تر باشد.
  4. مقایسه ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی از نظر میزان مصرف انرژی: باز هم به دلیل بزرگ‌تر بودن مخزن و فضای داخلی دستگاه ظرفشویی ایستاده، میزان مصرف برق و آب آنها بیشتر از نوع رومیزی است. البته برای مواقعی که بخواهید قابلمه و یا ظروف بزرگ را شستشو دهید؛ ماشین ظرفشویی‌های ایستاده، نسبت به ماشین ظرفشویی‌های رومیزی برتری دارند. زیرا انواع رومیزی تنها قادر به شستشوی ظروف روزانه مثل بشقاب، قاشق و… هستند.
  5. مقایسه ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده از نظر قیمت: کاملا واضح است که شما باید هزینه بیشتری برای ماشین ظرفشویی‌های مبله و ایستاده بپردازید. این نوع از ظرفشویی ها دارای برنامه و آپشن‌های متعددی هستند؛ مخزن بزرگتر و تعداد سبدهای بیشتری دارند و همین امر باعث افزایش قیمت نهایی این محصول شده است. گران ترین ماشین ظرفشویی های موجود در بازار مربوط به برند بوش و سامسونگ هستند. قیمت این دستگاه‌ها متغیر بوده و نمی‌توان به صورت دقیق، قیمت را مشخص کرد.

ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده

نتیجه‌گیری: کدام یک را انتخاب کنیم؟

با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر شد و نیازی که شما دارید؛ می‌توانید بین ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده به راحتی یکی را انتخاب کنید. همیشه سعی کنید در خرید بهینه و درست رفتار کنید. اگر فضای آشپزخانه نسبتا بزرگی دارید، جمعیت خانواده بیش شما بیش از 3 نفر است یا معمولا مهمان‌های زیادی دارید، ماشین‌های ظرفشویی از نوع ایستاده گزینه مناسب‌تری برای شما محسوب می‌شوند. اما اگر در آشپزخانه فضای کمی دارید، جمعیت خانواده شما کمتر از 3 نفر است و امکان این را دارید که بتوانید ظروف و قابلمه‌های بزرگ را خودتان بشویید؛، ظرفشویی‌های رو میزی می‌توانند کاربردی بوده و در عین حال مقرون به صرفه هم باشند.

علاوه بر دو مدلی که به مقایسه آن  پرداختیم؛ ماشین‌های ظرفشویی توکار هم وجود دارند که درون کابینت آشپزخانه جاسازی می‌شوند و به هیچ عنوان فضای اضافی اشغال نمی‌کنند. این نمونه کمتر مورد استقبال قرار گرفته است زیرا قبل از خرید، باید دقیقا به ابعاد ظرفشویی درون کابینت جا داشته باشید تا بتوانید آن را نصب کنید و مهم‌تر اینکه این ظرفشویی‌ها برای نقل و انتقال به مکانی دیگر با محدودیت روبرو هستند.

در هر صورت ماشین ظرفشویی از هر نوعی که باشد؛ باید بتواند در راستای رفع نیاز شما عمل کند. پیشنهاد می‌کنیم هیچ گاه وسیله‌ای را تنها برای دکور بودن در آشپزخانه، خریداری نکنید. هر کدام از انواع ماشین ظرفشویی مزیتی بر دیگری نداشته و این تنها کارایی دستگاه است که باید برای شما امیت داشته باشد. به هر حال ظرفشویی‌ها از هر نمونه‌ای که باشند؛ اگر به درستی از آن استفاده شود، درصد خرابی بسیار پایینی خواهد داشت. با این وجود اگر حین کار با ماشین ظرفشویی دچار مشکل شدید و یا متوجه شدید که برنامه‌های شستشو دستگاه شما به خوبی عمل نمی‌کند؛ می‌توانید به راحتی با تعمیرکاران ماهر تمام سرویس تماس گرفته و از آن‌ها درخواست راهنمایی کنید. شما می‌توانید در زمینه خرید ماشین ظرفشویی از متخصصین تمام سرویس، مشاوره رایگان هم دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا