تعمیر و عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ

مراحل نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی

امروزه یکی از پرکاربردترین وسایل منزل ماشین‌های ظرفشویی هستند. این دستگاه‌ها در برندهای مختلفی مثل سامسونگ، ال جی، بوش و… تولید شده و از آنجایی که کار شستشوی ظروف را به خوبی انجام می‌دهند؛ بسیار مورد علاقه خانم‌ها قرار گرفته‌اند. اگرچه نصب و راه اندازی ظرفشویی کار سختی نیست اما اگر به مسائل فنی آشنایی کافی ندارید؛ لازم است برای این کار با نمایندگی‌های مجاز و یا سرویس‌کاران ماهر تماس گرفته و بخواهید ماشین ظرفشویی را برای شا نصب و راه اندازی کنند چرا که هر گونه اشتباه در نصب این دستگاه ممکن است موجب عدم عملکرد درست آن و حتی نشت آب از دستگاه بشود. با این وجود اگر تمایل دارید به تنهایی این کار را انجام دهید؛ ما برای شما آموزش نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی را آماده کرده‌ایم.

مراحل نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از کالاهای بسیار ازرشمند ساخته دست بشر است که در مهمانی‌های شلوغ و رستوران‌ها اهمیت وجود آن مشخص می‌شود. زمانی که در مهمانی‌هایتان با انبوهی از ظروف روبرو می‌شوید؛ این ماشین ظرفشویی است که می‌تواند به کمک شما بیاید و ظروفتان را شسته شده و حتی خشک شده به شما تحویل دهد.

ماشین ظرفشویی برای اینکه بتواند کار خود را به درستی انجام دهد؛ نیاز به نگهداری صحیح دارد. اولین اقدامی که در نگهداری ماشین ظرفشویی باید به آن توجه داشته باشید، نصب صحیح آن است. نصب ظرفشویی ممکن است در ظاهر یک کار ساده به نظر برسد اما این گونه نبوده و حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

به طور کلی فرایند نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی در منزل به ترتیب زیر انجام می‌گردد:

  1. آماده‌سازی محل قرارگیری ماشین ظرفشویی (بهتر است نزدیک سینک ظرفشویی باشد)
  2. پوشاندن ﭼﻮب ﺧﺎم (ﻓﺎﻗﺪ ﭘﻮﺷﺶ رﻧﮕﯽ) ﺍﻃﺮﺍف ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ ﺑﺎ رﻧﮓ ﺿﺪ آب ﯾﺎ درﺯﮔﯿﺮ
  3. انجام مراحل سیم‌کشی ماشین ظرفشویی
  4. خواباندن ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ
  5. تنظیم پایه‌ها تا ارتفاع دلخواه
  6. ﻧﺼﺐ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ در ﮐﺎﺑﯿﻨﺖ
  7. اندازه‌گیری ارتفاع و طول دستگاه پیش از هدایت آن به زیر کابینت
  8. حصول اطمینان از کشیده یا تا نشدن شلنگ
  9. قرار دادن ماشین ظرفشویی به زیر کابینت
  10. تراز کردن ظرفشویی

نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی

انتخاب محل مناسب برای نصب

اولین مرحله برای نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی تعیین محل مناسب است. این مکان باید به گونه‌ای باشد که بین دستگاه و دیوار یا کابینت، فاصله کمی وجود داشته باشد. حتی ﺍﮔﺮ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ در ﮐﻨﺞ ﻧﺼﺐ ﺷﺪه ﺍﺳﺖ؛ ﺣﺪﺍﻗﻞ باید ۵ سانتی‌متر ﺑﯿﻦ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ و ﮐﺎﺑﯿﻨﺖ ﯾﺎ دﯾﻮﺍر ﻣﺠﺎور فاصله ﺍﯾﺠﺎد ﺷﻮد.

ﻧﺤﻮه ﺗﺮﺍﺯ ﮐﺮدن ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ

این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی در منزل است. اگر ماشین ظرفشویی به صورت شیب‌دار روی سطحی قرار گرفته باشد؛ باعث بروز اشکال در روند کار آن می‌شود. بنابراین اگر به هنگام باز کردن درب دستگاه متوجه شدید که درب به سمت راست تمایل دارد؛ ﭘﺎﯾﻪ ﭼﭗ ﻃﺮف ﻋﻘﺐ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ رﺍ در ﺧﻼف ﺟﻬﺖ ﺣﺮﮐﺖ عقربه‌های ﺳﺎﻋﺖ ﺑﭽﺮﺧﺎﻧﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍرﺗﻔﺎﻉ ﻻﺯم ﺑﺮﺳﺪ. آنقدر این مرحله را تکرار کنید تا درب دستگاه به شکل عادی باز شود. به صورت مشابه اگر درب ظرفشویی شما به سمت چپ تمایل داشت، پایه راست را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. این کار را تاجایی تکرار کنید که درب به شکل عادی و بدون تمایل به سمت خاصی، باز شود.

لوله کشی ماشین ظرفشویی

لوله کشی صحیح از الزامات اساسی برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی و همچنین ماشین ظرفشویی در منزل است. اگر قرار است هر دو دستگاه شما در آشپزخانه نصب شود؛ آشپزخانه شما باید به غیر از سینک، دو خروجی فاضلاب دیواری برای ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی داشته باشد. برای لوله کشی ماشین ظرفشویی باید امکان ورود آب گرم و سرد به دستگاه وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که لوله کشی بخش مهمی در فرآیند نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی است زیرا کیفیت لوله کشی تاثیر بسزایی در نحوه کار دستگاه خواهد داشت. از این رو توصیه می‌کنیم این بخش از کار را به افرادی واگذار کنید که مهارت و تجربه کافی در این زمینه دارند.

همانطور که ذکر کردیم بهترین محل برای نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی جایی نزدیک به سینک است زیرا در این صورت کار ﺍﺗﺼﺎل دستگاه ﺑﻪ ﻟﻮﻟﻪ آب و ﻓﺎﺿﻼب، آسان می‌شود. ﺑﺮﺍی ﺗﺨﻠﯿﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ آب حاصل از شستشو، ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ ﻧﺒﺎﯾﺪ در ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۳ ﻣﺘﺮ نسبت به لوله فاضلاب، ﻧﺼﺐ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ.

چگونگی اتصال شلنگ تخلیه

در صورتی‌ که ﺍﻧﺘﻬﺎی ﺷﻠﻨﮓ در ﻟﻮﻟﻪ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺳﻔﺖ نمی‌شود؛ به فروشگاه‌های مربوطه مراجعه کرده و رﺍﺑﻂ ﻻﺳﺘﯿﻜﯽ تهیه کنید. این رابط‌ها باید ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺣﺮﺍرت و ﻣﻮﺍد ﺷﻮﯾﻨﺪه ﻣﻘﺎوم ﺑﺎشند. وﻗﺘﯽ ﺷﻠﻨﮓ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺑﻪ ﻟﻮﻟﻪ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﻣﺘﺼﻞ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ، ﻻﺯم ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺗﺼﺎل ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺍﺯ ﻫﻮﺍ ﺍﯾﺠﺎد ﺷﻮد و وﻗﺘﯽ ﺷﻠﻨﮓ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺑﻪ ﺯﺍﻧﻮﯾﯽ s سینک یا فاضلاب ﻣﺘﺼﻞ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ، ﺷﻠﻨﮓ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺯﯾﺮ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﺴﺘﻪ و ﺛﺎﺑﺖ ﺷﻮد. به یا د داشته باشید به هنگام نصب شلنگ از تا نخوردن آن اطمینان داشته باشید. این کار مانع از خروج بوی بد شده و محیط آشپزخانه را آلوده نمی‌کند.

استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی

برای استفاده از ماشین ظرفشویی باید پس از تهیه شوینده مناسب (پودر، ژل یا قرص)، ظروف را داخل طبقات دستگاه چیده و پس از اضافه کردن شوینده، یک برنامه شستشو متناسب با میزان حجم و کثیفی ظروف، انتخاب کرده و منتظر بمانید دستگاه کار خودش را انجام دهد. حتی می‌توانید برای شستن ظروف روزانه خود هم از این دستگاه استفاده کنید. برای این کار باید از برنامه نیم شور، استفاده کنید. این برنامه باعث می‌شود ماشین ظرفشویی آب و انرژی کمتری برای شستن ظروف، استفاده کند.

در لینک زیر می‌توانید با نحوه درست شستن ظروف با ماشین ظرفشویی، آشنا شوید.


بیشتر بخوانید: طرز استفاده از ماشین ظرفشویی (تمامی برندها)

 

نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی

پس از خرید ماشین ظرفشویی معمولا اگر به درستی آن را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید؛ احتمال خرابی آن پایین است اما در هر صورت گاهی هم ممکن است مشکلاتی برای دستگاه پیش آید که در تمامی موارد با یک سرویس جزئی برطرف می‌شوذ. با این وجود اگر شما برای نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی نیاز به نیروی ماهر داشته و یا طی استفاده مکرر، با خرابی دستگاه روبرو شدید؛ در این صورت می‌توانید با سرویس کاران ماهر تمام سرویس برای عیب‌یابی و تعمیر آن، تماس بگیرید. مزیتی که انتخاب تمام سرویس برای شما دارد این است که می‌توانید از مشاوره رایگان آن‌ها هم بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا