خرید جاروشارژی

آموزش نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی

اگر به تازگی یک دستگاه لباسشویی خریداری کرده‌اید اما نمی‌دانید چگونه باید آن را نصب کرده و شیرآلات را متصل کنید؛ این مقاله از تمام سرویس را دنبال کنید. نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی کار چندان سختی نیست و اگرچه تمامی تعمیرکاران مجاز لوازم خانگی این کار را انجام می‌دهند اما خودتان هم به تنهایی قادر به انجام این کار هستید. اگر با مراحل نصب ماشین لباسشویی آشنایی ندارید؛ ادامه این مطلب را بخوانید.

آموزش نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی

شستن لباس‌ها با دست کار دشواری است و به همین دلیل در بیشتر خانه‌ها ماشین لباسشویی وجود دارد. این دستگاه با صرف انرژی و مصرف آب و شوینده لباس‌ها و ملحفه‌های کثیف را با تمیزکنندگی فوق‌العاده به شما تحویل می‌دهد. نصب این وسیله برقی سخت نبوده و تنها کافی است مراحل زیر را برای این کار طی کنید:

مرحله اول: آماده‎سازی پیچ‌های پشت ماشین لباسشویی

برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی قبل از هر چیز ماشین لباسشویی را با احتیاط از جعبه‌ای که درون آن قرار دارد؛ خارج کنید. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که تعدادی پیچ (معمولا 6 عدد) در پشت ماشین لباسشویی بسته شده است که قبل از استفاده از ماشین لباسشویی باید آن‌ها را با استفاده از یک آچار، باز کنید. در راهنمای نصب ماشین لباسشویی بیان شده است اگر آن‌ها را باز نکنید در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی صداهای شدیدی به گوش خواهد رسید. پس از باز کردن پیچ‌ها، درپوش های پلاستیکی که در بین لوازم جانبی ماشین لباسشویی قرار دارند را بر روی سوراخ‌ها، قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی مکان قرارگیری ماشین لباسشویی

جایی که ماشین لباسشویی را می‌خواهید قرار دهید باید کاملا صاف و بدون شیب باشد و هرگز از چوب یا اشیاء دیگر برای تراز کردن آن استفاده کنید. اگر پس از قرار دادن ماشین لباسشویی هنوز حس می‌کنید دستگاه به صورت شیب‌دار قرار گرفته است؛ می‌توانید با تنظیم کردن پیچ‌های زیر ماشین لباسشویی، آن را به صورت کاملا صاف قرار دهید. بیشترین شیب مجاز در این حالت، تنها یک درجه است.

برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی باید دستگاه را به گونه‌ای قرار گیرد که ده سانتیمتر نسبت به دیوار عقب و دو سانتیمتر از طرفین، فاصله داشته باشد. همچنین پایه‌های ماشین لباسشویی را باید تا حدی باز کنید که دو سانتی‌متر با زمین فاصله داشته باشد.
قرر دادن ماشین لباسشویی در مجاورت منابع گرمازا مثل گاز و… توصیه نمی‌شود. اگر اجبار به این کار هستید باید از یک صفحه عایق پوشیده شده با فویل آلومینیوم بین منبع تولید کننده گرما و ماشین لباسشویی، استفاده کنید. علاوه بر این، دمای محل قرار دادن ماشین لباسشویی هم نباید خیلی پایین باشد.
از ماشین لباسشویی نباید به عنوان میز استفاده کنید. بنابراین هر گونه وسیله اضافی مثل سبد لباس و… را روی ماشین لباسشویی، قرار ندهید.

مرحله سوم: توجه به اتصالات الکتریکی ماشین لباسشویی

برای بررسی اتصالات مربوطه باید به موارد زیر توجه کنید:

  • برای دو شاخه برق ماشین لباسشویی باید یک پریز مخصوص در نظر گرفته که برای پریز مربوطه نباید سه راهی استفاده شود. علاوه بر این پریز برق باید نزدیک‌ترین به ماشین لباسشویی باشد. (حداکثر یک متر و نیم)
  • پریز برق باید اتصال به زمین داشته باشد.
  • پس از بررسی سیم برق ماشین لباسشویی اگر پارگی یا آسیب دیدگی در آن مشاهده کردید؛ بلافاصله با نمایندگی تماس بگیرید و اشکال به وجود آمده را گزارش دهید.

مرحله چهارم: اتصال شلنگ آب ماشین لباسشویی

در این مرحله از نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی باید اتصالات شیر آب را برقرار کنیم که مکان مناسب آن‎ها زیر سینک قرار داد. پس از اتصال شلنگ آب ماشین لباسشویی به شیر آب، باید آن را با یک رابط که در لوازم جانبی ماشین لباسشویی قرار دارد، محکم کنید تا از نشت آب جلوگیری شود. شلنگ آب نباید پیچ‌خوردگی داشته باشد، چرا که موجب تجمع آب می‌شود.
معمولا ماشین لباسشویی به دو شیر آب متصل می‌شود. شلنگ آب با اتصال قرمز مخصوص آب گرم و شلنگ آب با اتصال آبی مخصوص آب سرد.

نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی

مرحله پنجم: نحوه اتصال شیلنگ به شیر آب در لباسشویی

برای این کار باید کلاهک پیچ اتصال را باز کنید. کانکتور را فشار دهید تا بسته پلاستیکی به شیر محکم بچسبد، سپس 4 پیچ را محکم کنید. شلنگ آب را به طور عمودی به سمت بالا بکشید طوری که بسته پلاستیکی در درون شلنگ بتواند کاملا به شیر بچسبد، سپس آن را با چرخش به سمت راست محکم کنید.

در آموزش نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی به نحوه نصب شیر می‌پردازیم:

  1. در قسمت شیر آب پیچ کانکتور بالایی را شل کنید.
  2. در صورتی که قطر شیر بزرگ است صفحه هادی را بردارید.
  3. کانکتور بالایی را فشار دهید تا بسته پلاستیکی به شیر محکم بچسبد و سپس چهار پیچ را محکم کنید.
  4. کانکتور وسطی را بچرخانید تا آب چکه نکند.
  5. مطمئن شوید که کلاهک لاستیکی در درون کانکتور شلنگ است.
  6. با فشار دادن صفحه به سمت پایین، شلنگ آب را به کانکتور وسطی متصل کنید.
  7. برای جداسازی شلنگ تامین آب از کانکتور وسطی، شیر را ببندید و سپس شلنگ ورودی را پایین بکشید و صفحه را به پایین هل دهید.

مرحله ششم: طریقه نصب شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

برای این کار باید شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را به اتصالات تخلیه در زیر سینک متصل کنید و آن را با یک رابط محکم کنید تا آب نشت پیدا نکند. بهتر این است که ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی حدودا یک متر باشد تا تخلیه آب به طور کامل انجام شود.

در این مرحله کار نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی تمام می‌شود. حال با اطمینان از باز بودن شیر آب گرم و سرد در قیمت اتصالات زیر سینک، می‌توانید پودر یا مایع شوینده را به مخزن مخصوص ماشین لباسشویی اضافه کرده و لباس‌های کثیف را درون مخزن قرار دهید. با انتخاب یک برنامه شستشوی مناسب با نوع لباس‌ها، می‌توانید از دستگاه استفاده کنید.

نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی

آموزش نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی دو قلو

برای این نمونه از ماشین لباسشویی هم همانند نوع اتوماتیک هیچ منبع گرمایی نباید نزدیک آن قرار داشته باشد. همچنین سطح زیرین دستگاه باید کاملا صاف و بدون شیب باشد. برای تنظیم سطح، می‌توانید پایه‌های دستگاه را در جهت عقربه‌های ساعت و یا در خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا کاملا سطح تراز شود.
هماند آنچه که ذکر شد، شلنگ آب سرد و گرم را متصل کرده شلنگ تخلی را درون لوله فاضلاب در زیر سینک قرار دهید. در نهایت سیم برق ماشین لباسشویی را به پریز وصل کرده و ماشین لباسشویی دوقلو را روشن کنید.

تعمیرکاران مجرب و متعهد تمام سرویس همواره کوشیده‌اند تا خدمات شایسته‌ای را به مشتریان خود، ارائه دهند. اگر مایل نیستید مراحل نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی را به تنهایی انجام دهید؛ می‌توانید این کار را به سرویس کاران ماهر تمام سرویس بسپارید. تعمیرکاران این مجموعه آماده هرگونه خدمت‌گذاری می‌باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا