استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

بهترین مارک ماشین ظرفشویی کدام است؟

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم برقی منزل است که این روزها بسیار پرکاربرد شده است. ممکن است بخواهید این وسیله را خریداری کنید اما ندانید برای خرید به چه چیزهایی باید توجه کنید؟ ما در این مطلب قصد داریم به شما در این مورد، کمک کنیم و بهترین مارک ماشین ظرفشویی را به شما همراهان همیشگی تمام سرویس، معرفی کنیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

انواع مختلف ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی انواع مختلفی دارد که می‌توان آن‌ها را بر اساس میزان ظرفیت و همچنین نحوه قرارگیری و چیدمان به سه دسته تقسیم کرد. اگر بخواهیم این دستگاه‌ها را از نظر ظرفیت بررسی کنیم؛ باید بگوییم ظرفیت ماشین ظرفشویی می‌تواند چیزی بین 6 تا 14 نفره باشد که بر اساس نیازی که دارید می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید. از لحاظ نحوه قرار گرفتن هم به سه دسته رومیزی، توکار و ایستاده تقسیم می‌شوند. ماشین‌های رومیزی کوچکتر بوده و ظرفیتی بین 6 تا 8 نفره دارند. مزیتی که دارند این است که برای شستشوی روزانه ظروف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و همچنین به دلیل اینکه جای کمی می‌خواهند؛ می‌توانید حتی آن‌ها را به راحتی روی کابینت قرار دهید. ماشین‌های با ظرفیت بالا (12 نفره به بالا) از نوع ایستاده هستند که باید قبل از خرید؛ برای آن‌ها جای مشخصی در آشپزخانه تعیین کرده باشید.

بهترین مارک ماشین ظرفشویی کدام است؟

از آنجایی که ماشین ظرفشویی قرار است سالیان سال برای شما کار کند؛ بهتر است از برند شناخته شده‌ای باشد تا کمتر دچار خرابی شود. حتما با خواندن این جمله به یاد برندهای معروف می‌افتید. طبیعی است اما برخی از برندهای ایرانی هم وجود دارند که کارایی قابل قبولی داشته و می‌توانند با قیمت مناسبی خریداری شوند. البته در بین برندهای ایرانی هم باید به دنبال باکیفیت ترین آن‌ها باشید تا بتوانید بدون دردسرهای مربوط به خرابی و تعمیرات، بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

با تمام این تفاسیر هنوز هم برندهای معتبر بازار مربوط به ظرفشویی‌های خارجی هستند. از جمله این برندها می‌توان به بوش، ال جی، سامسونگ، دوو و بکو و هاردستون و … اشاره کرد.

ظرفشویی ال جیDFB425FP

هر برندی که انتخاب کنید خود شامل مدل های متنوعی از این دستگاه است که شما باید ابتدا نیازها و اولویت‌ها و بودجه‌تان را مشخص کرده و بر اساس آن‌ها یک ماشین ظرفشویی مناسب، انتخاب کنید. در ادامه به بررسی سه برند شناخته شده در بازار یعنی “بوش”، “ال جی” و “سامسونگ” پرداخته‌ایم.

1-ماشین ظرفشویی بوش SMS88TI46M

بوش یکی از بهترین برندها در این زمینه است که مدل‌های متنوعی وارد بازار لولزم خانگی کرده است. این ماشین ظرفشویی از ظرفیت 14 نفره بهره می‌برد. امکان شستشوی بهداشتی با این دستگاه وجود دارد و حتی به دلیل استفاده از آب گرم، ظروفی شسته شده با این مدل، کاملا ضد عفونی می‌شوند. ظرفشویی‌های بوش با برچسب انرژی A +++ و موتور کمپرسور EcoSilence Drive کمترین میزان صدا و مصرف انرژی را به همراه دارند. وجود سیستم خشک کن Zeolith از دیگر امکانات این ظرفشویی است که در برندهای دیگر مثل ال جی و سامسونگ دیده نمی‌شود. اگر نگران شکستن ظروف خود هستید؛ انتخاب این ظرفشویی بهترین انتخاب است. زیرا به خوبی از ظروف شما محافظت کرده و بدون هیچ گونه شکستگی، آن‌ها را به خوبی، شست و شو می‌دهد.

در لینک زیر به طور کامل می‌توانید راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش را مطالعه کنید:


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش


2- ظرفشویی ال جیDFB425FP

ماشین ظرفشویی‌های برند ال جی از قیمت مناسب و کیفیت خوبی برخوردار هستند و در ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. مدل 14 نفره DFB425FP یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین مدل‌های ماشین ظرفشویی ال جی است که به دلیل داشتن موتور اینورتر کمترین میزان لرزش و صدا را تولید می‌کند. ماشین ظرفشویی‌های ال جی دارای دو قابلیت منحصر به فرد به نام SmartThinQ و Smart Diagnosis می‌باشد.

به کمک قابلیت SmartThinQ می‌توانید تمامی لوزام هوشمند در منزل را از طریق گوشی همراهتان مدیریت و کنترل کنید. سیستم عیب یاب Smart Diagnosis که یک ویژگی خاص در ظرفشویی‌های ال جی است با استفاده از تلفن هوشمند در کمترین زمان ممکن به عیب‌های ظرفشویی می‌پردازد و اگر مشکلی پیش آید، سریع کاربر را مطلع می‌کند. خوشبختانه ماشین ظرفشویی‌های ال جی در طرح و رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارند و درخواست افراد با هر سلیقه‌ای را به خوبی پوشش می‌دهند.

3- ظرفشویی سامسونگ DW60M5070FS

برای خرید ماشین ظرفشویی برند سامسونگ را نمی‌توان نادیده گرفت. مدل DW60M5070FS از شرکت سامسونگ در مقایسه با دو مدل قبلی، قیمت بسیار مناسب و امکانات خوبی دارد. این مدل 14 نفره هم امکان شستشوی بهداشتی را دارد و دارای موتور اینورتر است. سامسونگ برای شستن ظروف ابتدا آب گرم روی ظروف می‌ریزد و سپس مواد شوینده را به ظروف اضافه می‌کند؛ در مرحله بعدی برای شستشوی بهتر و پاک کردن چربی‌ها، از آب گرم و بخار با دمای بالا استفاده می‌کند، در مرحله نهایی نیز ظرف‌ها را خشک می‌کند.

ظرفشویی ال جیDFB425FP

برای خرید بهترین مارک ماشین ظرفشویی بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که ميزان مصرف انرژی آن، A باشد.
  • اگر تحمل شنیدن سر و صدای ناشی از شستن ظروف را ندارید؛ بهتر است دستگاهی را انتخاب كنيد که دارای عايق صوتی باشد.
  • توصیه می‌شود به سراغ مدل‌هایی بروید که قابلیت شناسایی میزان کثیفی ظروف و حجم ظروف داخل دستگاه را دارا باشند. با وجود این قابلیت، میزان انرژی لازم برای شستن ظروف به طور اتوماتیک تنظیم شده و در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود.
  • حتما قبل از قرار دادن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی؛ با یک دستمال خرده‌های غذا را از آن‌ها، پاک کنید. البته لازم به آبکشی و تمیز کردن ظروف از چربی‌ها نیست.
  • هنگام شست و شو با ماشین ظرفشویی به هیچ عنوان از مواد سفید کننده در داخل ماشین ظرفشویی، استفاده نکنید.
  • دستگاه برای شستن ظروف به ژل ماشین ظرفشویی یا قرص نیاز دارد. می‌توانید آن‌ها را متناسب با دستگاهی که دارید، از فروشگاه‌های معتبر، خریداری کنید.
  • به اندازه ظرفیتی که دستگاه دارد؛ درون آن ظروف را قرار دهید تا در روند شست و شو و گردش آب اختلال ایجاد نشود.
  • حواستان به فیلتر دستگاه باشد و آن را بعد از هر باز شستشو، تمیز کنید تا عملکرد دستگاه پایین نیاید.

پس از خرید ماشین ظرفشویی معمولا اگر به درستی از ماشین ظرفشویی استفاده کنید؛ احتمال خرابی آن پایین است اما در هر صورت گاهی هم ممکن است مشکلاتی برای دستگاه پیش آید که در تمامی موارد با یک سرویس جزئی برطرف می‌شوذ. با این وجود اگر شما با خرابی دستگاه روبرو شدید؛ در این صورت می‌توانید با سرویس کاران ماهر تمام سرویس برای عیب‌یابی و تعمیر آن، تماس بگیرید. شما با انتخاب تمام سرویس می‌توانید از مشاوره رایگان آن‌ها هم بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا