آموزش تعمیر ماشین لباسشویی دو قلو

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی دو قلو

ماشین لباسشویی دوقلو یا نیمه اتوماتیک و دو مخزنه از دستگاه‌های قدیمی شستشوی لباس است که در گذشته به دلیل اینکه یک ماشین لباسشویی پیشرفته محسوب می‌شد؛ طرفداران زیادی داشت؛ اما با گذشت زمان، رفته رفته متخصصین تغییراتی را از نظر ظاهری و کاکردی به آن اضافه کردند و نتیجه آن ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک شد که در حال حاضر در اکثر خانه‌ها یکی از آن‌ها به چشم می‌خورد. ویژگی ماشین لباسشویی دو قلو این بود که برای خشک کردن لباس‌ها خودتان باید آن‌ها را پس از شستشو وارد مخزن خشک کن دستگاه می‌کردید و این کار را تا حدودی سخت می‌کرد. در ماشین‌های امروزی تمامی کار‌ها را دستگاه به تنهایی انجام می‌دهد، اما هنوز برخی افراد ترجیح می‌دهند از لباسشویی‌های دو قلو استفاده کنند. در ادامه با آموزش تعمیر ماشین لباسشویی دو قلو، آشنا می‌شوید.

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی دو قلو

طول عمر ماشین لباسشویی‌های دو قلو باعث شده است که با تنش‌ها و خرابی‌هایی همراه باشند. اگر شما هم همچنان از مدل قدیمی لباسشویی‌های دو قلو در منزل خود یا محیط کار استفاده می‌کنید، بد نیست با روش تعمیر آن، آشنا باشید. در این صورت می‌توانید رد صورت خرابی ابتدا خودتان عیب یابی را انجام دهید و در صورتی که نتوانستید مشکل را برطرف کنید؛ آن را به دست تعمیرکاران ماهر بسپارید. آموزش تعمیر ماشین لباسشویی دو قلو چندان کار سختی نیست. شما با مطالعه این مقاله می‌توانید با تمامی مشکلات آشنا شوید و مهارت‌های فنی زیادی کسب کنید.

ماشین لباسشویی دو قلو ویژگی‌های زیر را داراست:

  • دارای دو مخزن دو قلو
  • رنگ‌بندی
  • لوله ورودی آب سرد و گرم
  • چرخش موتور بر سرعت تنظیم شده
  • دارای ارتفاع و عمق زیاد
  • زاویه باز و بسته شدن درب لباسشویی
  • اندازه دهانه لباسشویی
  • بدنه از جنس پلاستیک

ماشین لباسشویی دو قلو


ماشین‌های لباسشویی دو قلو قابلیت‌هایی دارند که شما برای یادگیری تعمیر، باید آن‌ها را بشناسید. این قابلیت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. در هنگام شستشو و کار می‌توانید لباس اضافه کنید.
  2. قابلیت بخارشوی
  3. دارای قفل کودک
  4. تنظیم تایمر شستشو
  5. قفل aqua
  6. دارای برنامه شستشو
  7. سلکتور وضعیت آب
  8. دارای 2 موتور خشک‌کن و شستشو
  9. توان مصرف کمپرسو شستشو
  10. توان مصرف موتور خشک‌کن
  11. قابلیت پمپ تخلیه
  12. باز شدن در لباسشویی از بالا
  13. میزان سرعت چرخش موتور خشک‌کن

حال باید با اجزای این نوع از ماشین‌های لباسشویی، آشنا شوید. به طور کلی ماشن لباسشویی دو قلو دارای اجزای زیر است:

  • تایمر شستشو
  • تایمر خشک‌کن
  • میکروسوئیچ
  • فیوز محافظ
  • کلید انتخاب ‌کننده
  • موتور شستشو لباسشویی
  • موتور خشک‌کن
  • خازن
  • ترمز مکانیکی

بیشتر خرابی‌های ماشین لباسشویی دو قلو مربوط به روشن نشدن آن است اما با این وجود موارد دیگری هم ممکن است رخ دهد. خرابی‌ها اکثرا شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. لباسشویی دوقلو روشن نمی‌شود.
  2. بدنه پلاستیکی لباسشویی دو قلو دچار برق‌گرفتگی است.
  3. موتور شستشو و خشک‌کن لباسشویی استارت زده نمی‌شود. (روشن نخواهد شد.)
  4. پروانه همزن قادر به چرخیدن نیست.
  5. هنگام شستن لباس‌ها در لباسشویی دو قلو، لباس‌ها نخ کش و دارای جراحت و پارگی خواهند شد.
  6. پروانه همزن در هنگام شستن لباس‌ها، باز می‌شود.
  7. از کف مخزن، آب می‌چکد.

در ادامه هر مورد از موارد بالا و نحوه رفع اشکال، ذکر شده است.

تعمیر ماشین لباسشویی دو قلو

چرا ماشین لباسشویی دو قلو روشن نمی‌شود؟

اگر کلید ماشین لباسشویی دو قلو را زدید تا استارت کار آغاز شود و با روشن نشدن آن مواجه شدید؛ اولین کار برای رفع این مشکل این است که اتصالات برق آن را از نظر کارکرد درست، بررسی کنید. احتمالا ایراد از پریز برق یا دوشاخه باشد که باعث روشن نشدن لباسشویی دو قلو خواهد شد. پس از بررسی‌های لازم در این زمینه و چک کردن پریز و دو شاخه، سیم رابط و فیوز داخلی دستگاه را هم بررسی کنید. ممکن است ایراد از این قسمت باشد.

چرا بدنه ماشین لباسشویی دو قلو برق دارد؟

اگر با این مشکل مواجه شدید؛ سیم‌های مدار را مورد بررسی قرار دهید. امکان دارد با یک سیم لخت شده مواجه شوید که در این صورت باید آن را سریعاً تعویض کنید تا از برق‌دار بودن بدنه جلوگیری کنید. دلیل دیگری که ممکن است باعث برق‌دار بودن بدنه لباسشویی دو قلو شود، کشش جریان المنت یا خراب بودن عایق لباسشویی دورقلو خواهد بود. برق گرفتگی می‌تواندباعث اتصالی یکی از قطعه‌های مدار باشد. اگر به طور جداگانه جداگانه قطعات برقی را تست کنید؛ می‌توانید دلایل اتصالی آن‌ها را پیدا کنید.

چرا موتور ماشین لباسشویی دوقلو استارت نمی‌زند؟

موتور خشک‌کن لباسشویی دو قلو خازنی است. گریپاژ‌ها در موتور لباسشویی به وسیله بلبرینگ اتفاق خواهد افتاد. توجه به این موضوع بسیار ضروری است که قبل از پیگیری عیب موتور و مدار الکتریکی چرخش روتور باید انجام بگیرد. بلبرینگ‌ها در این زمینه باید با دیگر قطعات مشابه خود تعویض شوند. اگر خرابی از بلبرینگ باشد؛ قابل تعویض نبوده و تنها در صورت تعویض است که می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

از دلایل دیگری که امکان وقوع این مسئله وجود دارد، این است که خازن راه‌انداز ممکن است دچار آسیب دیدگی شده باشد. خازن راه‌انداز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. می‌توانید با تعویض خازن، مجدداً لباسشویی دو قلو را راه‌اندازی کنید.

دلیل سوم بر استارت زده نشدن موتور خشک‌کن، خارج شدن سیم پیچی است. در این صورت می‌توانید برای تعمیر سیم پیچی از تعمیرکار، کمک بخواهید.

جدایی لنت‌های ترمز، از دیگر موارد علت استارت زده نشدن موتور خشک‌کن هستند. وقتی لنت‌های ترمز از مدار جدا شوند، خرابی را با خود به وجود می‌آورند. در این هنگام، باید اول درب لباسشویی و موتور خشک‌کن را ببینید و سپس به پردازش لنت‌ها بپردازید.

چرا پروانه همزن ماشین لباسشویی دوقلو نمی‌چرخد؟

دوپولی و تسمه در تمام ماشین‌های لباسشویی دو قلو به وسیله یک نیروی چرخشی شروع به کار خواهند کرد که در برخی مواقع با آسیب دیدگی و پارگی تسمه همراه هستند. با تعویض تسمه می‌توانید این مشکل را هم برطرف کنید. البته دقت داشته باشد که باید تسمه کاملا مشابه با ان را تهیه کنید.

چرا لباس‌ها در ماشین لباسشویی دوقلو پاره و نخکش می‌شوند؟

اگر ماشین لباسشویی علاوه بر شستن لباس ها، آن‌ها را پاره یا نخکش کند؛ دیگر یک ماشین قابل اعتماد نخواهد بود. علت می‌تواند این باشد که پروانه مخزن لباس نسبت به مخزن فاصله زیادی داشته دارد. برای برطرف کردن این مشکل، باید فاصله ایجاد شده پروانه تا کف لباسشویی و مخزن ۲mm باشد. در واقع زمانی که لباس بین پروانه و مخزن قرار بگیرد، دچار پاره شدن و نخ‌کشی خواهد شد. نخ‌کشی لباس و البسه دیگر به دلیل این فاصله ایجاده شده میان پروانه و مخزن است که می‌توانید زاویه را تنظیم و از این مشکل را به آسانی، رفع کنید.

چرا پروانه همزن لباسشویی دو قلو باز می‌شود؟

پروانه همزن زمانی باز می‌شود که جهت موتور در هنگام چرخیدن به درستی نصب شده باشد، در غیر این صورت پروانه موتور دیگر باز نخواهد شد؛ بنابراین لازم است که همیشه پروانه مخزن خود را چک کنید. به یاد داشته باشید که نصب و تنظیم همزن لباسشویی دو قلو یک کار کاملاً ساده و پیش پا افتاده است که نیاز به تعمیرکار نخواهد بود. در این بین می‌توانید از دفترچه راهنمای آن نیز، استفاده کنید.

چرا از کف ماشین لباسشویی آب می‌چکد؟

دلیل چکه کردن آب از کف ماشین لباسشویی، خراب بودن کاسه نمد است. کاسه نمد و موتور آسنکرون عمل آب‌بندی دستگاه را به شیوه‌ای جدید انجام خواهند داد. زمانی که کف مخزن با چکه شدن آب مواجه شد؛ سریعاً باید کاسه مخزن لباسشویی را تعویض کنید. کاسه نمد قابل به تعمیر نخواهد بود و تنها با تعویض آن است که مشکل برطرف می‌شود. توجه داشته باشید که در صورت بروز این مشکل باید فورا اقدام به رفع مشکل کرذ، زیرا با چکه کردن کاسه نمد، ممکن است با هر بار شستشو مقدار زیادی آب وارد موتور ماشین لباسشویی شده و موجب خرابی‌های بیشتر شود.

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. با مطالعه این مقاله؛ می‌توانید تا حدود زیادی مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی دو قلو را برطرف کنید، اما بعضی اوقات نیاز به تعمیرات تخصصی‌تری هست. در این شرایط بهترین کار تماس با سرویس کاران ماهر است. برای این کار می‌توانید به وب سایت تمام سرویس رفته و درخواست تعمیر لباسشویی در منزل در تهران را ثبت کنید . تمام سرویس متشکل از گروهی از متخصصین است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و امکان ارائه مشاوره رایگان هم وجود دارد. فقط کافیست با شماره تلفن های ما تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان استفاده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا