بهترین شوینده ماشین ظرفشویی

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی کدام است؟

شوینده برای ماشین ظرفشویی

رواج ماشین ظرفشویی در خانه‌ها بات که خانم‌ها زمان کمتری را برای شستن ظروف، صرف کنند. برای این مای‌ها شوینده‌های مختلفی وجود دارد که شما باید در انتخاب آن دقت کرده و شوینده مناسب را انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم انوع شوینده ماشین ظرفشویی را بررسی کرده و مزایا و معایب هر کدام را نیز بیان کنیم.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی کدام است؟

استفاده از ماده شوینده مناسب برای ظرفشویی میزان بازدهی آن را بالا می‌برد. اصلی ماشین ظرفشویی بع سه شکل “پودر”، “قرص” و “ژل” تولید می‌شود. قرص‌ها قدرت بالاتری در شستشو دارند، ژل‌ها، شستشوی ملایم‌تری داشته و پودر‌ها قیمت پایین‌تری دارند. هر یک از این محصولات توسط برند‌های مختلف و در انواع مختلفی تولید شده‌اند.

قرص

قرص یکی از بهترین شوینده‌هاست که استفاده از این وسیله را بسیار آسان می‌کند. قرص‌ها خود انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • قرص معمولی
  • قرص کوانتوم
  • قرص همه کاره

شوینده ماشین ظرفشویی

توصیه ما برای همه انواع ماشین ظرف شویی استفاده از قرص آن هم مدل “کوانتوم” است. این نمونه قرص ماشی ظرفشویی باعث تمیزی بی نظیری در شست و شوی ظروف می‌شود. علاوه بر این، استفاده از این نوع قرص بسیار راحت است چرا که دارای پوسته ژله‌ای و قابل حل در آب است که برای استفاده نیازی نیست این پوسته را از آن، جدا کنید. هم اکنون سایت دیجی کالا قرص ماشین ظرفشویی فینیش مدل کوانتوم بسته 72 عددی را به قیمت 460 هزار تومان، به فروش می‌رساند.

قرص همه کاره به نحوی طراحی شده که علاوه بر قرص کلاسیک حاوی نمک و جلادهنده نیز می‌باشد؛ بنابراین استفاده از این نمونه قرص هم طرفداران مخصوص خود را دارد و تنها تفاوت اصلی آن با قرص کوانتوم در فناوری درخشش فوق العاده است که ویژگی منحصر به فرد کوانتوم محسوب می‌شود. البته می‌توانید این دو یعنی نمک و جلادهنده را به طور جداگانه به ماشین ظرفشویی تان اضافه کنید، اما زمانی که از قرص استفاده می‌کنید نمک و مایع جلادهنده خیلی کم اسفاده می‌شود.

پودر

پودر‌ها هم یک یدیگر از انواه شوینده‌ها هستند. ویژگی که دارند این است که از نظر قیمت به صرفه‌تر از قرص‌ها می‌باشند. متاسفانه پودر‌های تقلبی بسیاری وارد بازار شده است و لازم است در خرید خود برای این شوینده، دقت لازم را داشته باشید. در صورتی که قیمت برایتان چندان مهم نیست و به کیفیت بهتر کار اهمیت می‌دهید توصیه می‌کنیم که از قرص استفاده کنید.

ژل

ژل‌ها شوینده‌های به صرفه و کم ضرری هستند. از جمله مزایای آن می‌توان به حلالیت سریع، عدم رسوب در دستگاه، کم حجم بودن و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. نکته ویژه اینکه استفاده از نمک و مایع جلا دهنده همراه این محصول نیز می‌تواند آن را به بهترین شوینده تبدیل کند. هم اکنون سایت دیجی کالا ژل ماشین ظرفشویی فینیش مدل All In One با حجم 1000 میلی‌لیتر را با قیمت 270 هزار تومان، به فروش می‌رساند.

نمک

نمک برای گرفتن سختی آب، از ملزومات ماشین ظرفشویی است. هیچ‌گاه ماشین را بدون نمک روشن نکنید چرا که باعث آسیب به دستگاه می‌شود. برای تهیه نمک سعی کنید از نوع با کیفیت و مناسب استفاده کنید و مطمئن باشید که نمک در ماشین ظرفشویی همیشه باشد. استفاده از نم باعث می‌شود ظرف‌ها بهتر شسته شوند و مهمتر اینکه املاح موجود در آب در ماشین رسوب نمی‌کند.

جلادهنده

جلادهنده یا روغن براق کننده، در مرحله آخر وارد چرخه شستشو می‌شود و در ۵ دقیقه آخر همراه با بخار آب ظرف‌ها را براق می‌کند و به خشک‌کن دستگاه کمک می‌کند تا هیچ لکه آبی بر روی ظروف باقی نماند. در صورت استفاده از قرص کوانتوم نیازی به استفاده از نمک ندارید، زیرا درون این قرص، جلادهنده کافی وجود دارد. توجه کنید که از جلادهنده تقلبی استفاده نکنید چرا که باعث آسیب به دستگاه می‌شود.

قرص ماشین ظرفشویی

لزوم جرم‌گیری کردن ماشین ظرفشویی

پس از هر ۶۰ بار استفاده از ماشین ، یک بار جرم‌گیری لازم است. جرم‌گیر‌ها رسوبات آهکی و چربی‌ها را از لوله‌ها و منافذ داخلی ماشین پاک کرده و موجب افزایش طول عمر دستگاه می‌شوند.

طرز تهیه شوینده خانگی برای ماشین ظرفشویی

اگر ظروفی برای شستشو دارید، ولی پودر یا قرص مخصوص ماشین ظرفشویتان تمام شده است؛ می‌توانید از این ترکیب خانگی برای شستشوی ظروف، بهره ببرید. برای این کار چند قطره مایع ظرفشویی معمولی را در قسمت مخصوص ماده شوینده ماشین بریزید سپس بقیه محفظه را با جوش شیرین مخصوص پخت کیک پر کنید و درش را ببندید و ماشین را روشن کنید. با این مواد ظرف‌های شما مثل زمانی که از قرص مخصوص استفاده می‌کنید تمیز خواهند شد؛ و این ترکیب می‌تواند بهترین شوینده ماشین ظرفشویی باشد.

توجه داشته باشید که این روش تنها برای مواقع ضروری استفاده شود. پس هربار از این روش استفاده نکنید.

چگونگی استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

برای استفاده از قرص ماشن ظرفشویی، کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. روشن کردن دستگاه
  2. توجه به چراغ هشدار
  3. بازکردن دریچه مربوط به قرص
  4. قراردادن قرص در محل مخصوص خود
  5. بستن درب دستگاه و زدن استارت برای شروع شستشو

شوینده ماشین ظرفشویی

نکاتی که به هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی باید بدانید

پیشنهاد می‌شود از محصولات یک برند مشخص استفاده کنید تا خصوصیات مشترکی داشته باشند و مطمئن باشید که ترکیبات آن‌ها یکسان است.

  • هیچ گاه از مایع ظرفشویی خالص به جای ژل شستشو استفاده نکنید.
  • به چراغ‌هایی که بر روی دستگاه روشن می‌شود، دقت کنید. در صورتی که نمک دستگاه تمام شود. چراغ هشدار آن روشن می‌شود و نیاز است تا مخزن نمک را پر کنید.
  • بهتر است از تمام ظرفیت ماشین استفاده شود.

معمولا اگر به درستی از این وسیله استفاده کنید، احتمال خرابی آن پایین است اما در هر صورت گاهی هم چنین مشکلاتی پیش می‌آید که در این صورت می‌توانید با تعمیرکاران تمام سرویس برای عیب‌یابی و تعمیر آن، تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا