استفاده درست از جارو برقی

طرز استفاده درست از جارو برقی که باید بدانید

امروزه نقش جارو برقی آنقدر در منازل مهم است که تقریبا هیچ خانه‌ای را نمی‌توان بدون وجود آن، تصور کرد. اگر بخواهید سال‌ها از این وسیله بدون اینکه خراب شود استفاده کنید، باید نحوه صحیح استفاده و نگهداری از آن را به خوبی بدانید. اگر برخی از مسائل را در خصوص استفاده درست از جارو برقی بدانیم، علاوه بر افزایش عمر دستگاه؛ کارایی آن هم تغییری نمی‌کند. در این مقاله سعی داریم چند نکته کلیدی برای استفاده و نگهداری از جاروبرقی بیان کنیم که لازم است برای استفاده از این وسیله کاربردی، بدانید.

طرز استفاده درست از جارو برقی

خشن رفتار نکنید

اگر هنگامی‌ که مشغول جارو کردن هستید؛ آن را به‌ زور به این‌ طرف و آن‌ طرف بکشید به سرعت شاهد خرابی آن خواهید بود. برای تغییر مکان جارو برقی، باید آن را با احتیاط و به‌ آرامی در محیط حرکت دهید. اگر سیم جاروبرقی کوتاه است، به آن فشار وارد نکنید. با این کار به جارو برقی آسیب می‌زنید.

مدت زمان استفاده را در نظر بگیرید

سعی کنید بیشتر از ۱۵ دقیقه جارو برقی را روشن نگه ندارید. اگر قرار است مساحت زیادی را جارو بکشید؛ بهتر است که هر ۱۵ دقیقه یک بار آن را خاموش کرده و اجازه دهید استراحت کند. اگر این فواصل استراحت را حتماً رعایت کنید؛ جاروبرقی شما عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

مکان‌های مرطوب را بیخیال شوید

برخی از جارو برقی‌ها واقعا برای این کار ساخته نشده‌اند و قابلیت مکش آب را ندارند. بنابراین اگر جاروی شما یک جارو برقی معمولی است؛ هرگز از آن در مکان‌های خیس و مرطوب، استفاده نکنید. این کار باعث آسیب جدی به موتور و اجزا داخلی جارو می‌شود.

کیسه را به موقع تعویض کنید

اگر کیسه یا مخزن زباله جارو برقی بیش‌ از حد پر شود؛ استفاده از جارو برقی در این حالت اشتباه است. هم دستگاه به خوبی کار نمی‌کند و هم قدرت مکش حارو برقی کاهش پیدا می‌کند. برای استفاده درست از جارو برقی و پیشگیری از آسیب به موتور جارو برقی، پیشنهاد می‌شود کیسه آن را زمانی که از نصف کمی بیشتر شده است، تعویض کنید.

هر چیزی را جارو نکنید

برخی از اشیا هستند که اگر با جارو به سراغ آن‌ها بروید، حسابی برایتان گران تمام می‌شود. جارو کردن اشیای نوک تیز احتمال پارگی کیسه جارو را بالا برده و یا می‌توانند باعث آسیب به لوله خرطومی آن شوند. برای اینکه استفاده درست از جارو برقی داشته باشید نباید

تمیز کردن جارو را فراموش نکنید

برای تمیز کردن جارو برقی هرچند وقت یک‌ بار حتماً اجزای قابل شستشوی جاروبرقی را مانند لوله خرطومی، مخزن جمع شدن زباله و … با آب بشویید و پس از اتمام کار، جارو را در مکانی مناسب و به‌دوراز دسترس کودکان قرار دهید. توجه داشته باشید که هرگز نباید جارو را در مکان‌های گرم مثلا نزدیک بخاری یا شوفاژ قرار دهید.

معرفی مرکز تعمیر جارو برقی

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. اگر استفاده درست از جارو برقی را بدانید و نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید؛ بعید است که شاهد خرابی جارو برقی‌تان باشید اما در صورتی که اخیرا با مشکل خرابی جارو برقی مواجه شده‌اید؛ برای رفع آن می‌توانید به سرویس کاران ماهر تمام سرویس رجوع کنید. این گروه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی فعالیت داشته و که می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها مشاوره بگیرید. برای این کار، باید با آن‌ها تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا