استفاده از ماسک فیلتردار

نکاتی برای استفاده بهینه از ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یک وسیله کاربردی است که پای ثابت تمام خانه‌ها شده است. چیزی که در گذشته اصلا وجود نداشت. تصور کنید با حجم زیادی از لباس به سراغ این وسیله مظلوم می‌روید و پس از مدت زمان حداکثر دو ساعته آن‌ها را تمیز شده با رایحه‌ای خوش، تحویل می‌گیرید. اگر برای خرید این وسیله کاربردی، هزینه می‌کنید باید بتوانید مدت زمان طولانی بدون خراب شدن، از آن استفاده کنید. در ادامه نکاتی را ذکر می‌کنیم که به استفاده بهینه از ماشین لباسشویی کمک می‌کند و به دنبال آن باعث افزایش عمر آن می‌شود.

نکاتی برای استفاده بهینه از ماشین لباسشویی

پیش از هر کار پیشنهاد می‌شود دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه را که توسط کارخانه سازنده تهیه می‌شود با دقت مطالعه کرده و نکات پیشنهادی آن را در استفاده از دستگاه؛ مورد توجه قرار دهید.

در استفاده از ماشین لباسشویی بایستی به نکات زیر توجه کرد:

  • اکثر ماشین‌های لباسشویی دارای برنامه شستشوی اقتصادی هستند که لباس‌ها را با کمترین میزان مصرف آب، پودر و حرارت شست و شو می‌دهند. این برنامه شست و شو باعث می‌شود مصرف برق دستگاه، کاهش یابد. بنابراین منطقی است که بیشتر اوقات از این برنامه، استفاده کنید.
  • برای کم کردن میزان مصرف انرژی تا حد امکان از برنامه شستشو با آب سرد استفاده کنید. به طور مثال تغییر درجه حرارت از 90 درجه به 60 درجه نیز به میزان بسیار زیادی از مصرف برق، کم می‌کند.
  • لباس‌های خیلی کثیف و با رنگ‌های روشن را از لباس‌هایی که رنگ‌های تیره‌ای دارند و کمتر کثیف شده‌اند تفکیک کنید و آن‌ها را بطور جداگانه، شستشو دهید.
  • توجه داشته باشید که تمیز کردن ماشین لباسشویی به کاهش مصرف برق و افزایش عمر مفید آن، کمک می‌کند. برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی، می‌توانید از سرکه و جوش شیرین، استفاده کنید. فیلتر و مخزن پودر را بطور منظم، تمیز کنید.
  • هر چقدر عدد مربوط به دورهای آبکشی در دقیقه بیشتر باشد؛ لباس‌ها به هنگام خروج از ماشین لباسشویی خشک‌تر هستند اما این کار منجر به افزایش مصرف انرژی ماشین لباسشویی خواهد شد. بنابراین اگر امکان خشک کردن لباس‌ها را در هوای آزاد و در زمانی طولانی‌تر دارید؛ بهتر است از دور کم آبکشی، استفاده کنید.
  • از به کار بردن ماشین لباسشویی در ساعات پیک مصرف برق که به دلیل تقاضای زیاد؛ فشار بر شبکه برق شدید است، خودداری کنید.
  • استفاده از لوله کشی آب گرم برای استفاده در ماشین لباسشویی بسیار مفید خواهد بود.
  • ماشین لباسشویی را تا حد ظرفیت آن، پر نمایید. ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم روی بدنه ماشین لباسشویی درج شده است. توصیه می‌شود لباس‌ها را متناسب با ظرفیت هر دستگاهی درون آن، قرار دهید.
  • برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها، زمانی که لباس‌ها هنوز کمی مرطوب هستند؛ آن‌ها را از دستگاه، خارج کنید.

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. با رعایت موارد ذکر شده در این مقاله؛ می‌توانید به صورت بهینه از دستگاه خود استفاده کنید و عمر و کارایی آن را بالا ببرید. با این وجود ممکن است در شرایطی با مشکل خرابی ماشین لباسشویی روبرو شوید که در این صورت بهترین کار تماس با سرویس کاران ماهر است. برای این کار می‌توانید به وب سایت تمام سرویس رفته و درخواست سرویس کنید. تمام سرویس متشکل از گروهی از متخصصین است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و امکان ارائه مشاوره رایگان را هم به شما دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا