تعمیر جارو برقی

آموزش تعمیر جارو برقی در خانه

تعمیر جارو برقی در خانه

جاروبرقی از پر مصرف‌ترین لوازم خانگی برقی در منازل است که تمامی ذرات گرد و بار را که حتی به چشم نمی‌آیند به درون خود می‌کشد. این وسیله برای هر خانه‌ای ضروری بوده و تنها در صورتی که خراب شود، متوجه وجود گرانبهای آن می‌شوید. استفاده مداوم از هر وسیله‌ای حتی جاروبرقی می‌تواند باعث فرسوده شدن و آسیب رسیدن به اجزای داخلی آن از جمله موتور شود. در چنین شرایطی جاروبرقی یا به درستی کار نمی‌کند و یا اصلا روشن نمی‌شود. در چنین شرایطی برای رفع مشکل مجبور به عیب یابی و تعمیر جارو برقی در خانه می‌شوید.

اگر تعمیرکار وسایل برقی نیستید هم می‌توانید با استفاده از راهنمایی‌های ارائه شده در این مقاله به تعمیر و عیب یابی جاروبرقی بپردازید.

آموزش تعمیر جارو برقی در خانه

برای عیب یابی و تعمیر جارو برقی در خانه ابتدا باید احتمالات را بررسی کرد. در زیر فهرستی از کارهایی که باید برای این کار چک کنید، ذکر کرده‌ایم:

اگر جاروبرقی روشن نمی شود

برای اطمینان جاروبرقی خود را به پریز برق دیگری وصل نمایید، اگر باز هم روشن نشد؛ از عدم قطعی برق منزل خود مطمئن شوید. اگر برق وجود داشت، اما مشکل از پریز بود باید پریز معیوب را تعویض کرد.

اگر برق در دو شاخه وجود داشته و پریز هم سالم بود؛ می‌بایست سیم رابط جارو برقی را بررسی کنیم، ممکن است علت روشن نشدن جاروبرقی مربوط به سیم آن باشد. اگر این سیم خراشیدگی داشت و در جا‌هایی آسیب دیده بود احتمالا علت روشن نشدن جاروبرقی هماین است و باید سیم تعویض شود.

برای تست وجود جریان برق باید از فازمتر و ولت متر استفاده کنیم. ممکن است سیم درون سیم جمع کن جاروبرقی گیر کرده باشد. آن را باید بررسی کنید.

یکی از دلایل روشن نشدن جاروبرقی خرابی کلید قطع و وصل است. برای تست سلامت کلید قطع و وصل جریان برق از یک مولتی متر استفاده کنید، آن را بر روی حالت اُهم متر قرار داده و به سر و ته سیم وصل کنید اگر عددی بین صفر و بی‌نهایت را نشان داد سیم سالم است در غیر این صورت باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. اگر وسایل لازم مثل فازمتر، ولت مهر و مولتی متر را در اختیار ندارید، بهتر است از تعمیر جارو برقی در خانه چشم پوشی کرده و این کار را به تعمیرکاران مجاز وسایل برقی خانگی بسپارید.

اگر جاروبرقی شما دارای رله می‌باشد می‌بایست کلید روی دسته جارو برقی را با اُهم متر چک کتید و در مرحله اول از سلامت آن مطمئن شوید، سپس اقدام به آزمایش رله بکنید. اگر سیم داخل رله سالم باشد، به آسانی می‌تواند جریان برق را عبور دهد.

تعمیر جاروبرقی در منزل

 

اگر اشکال از موتور جاروبرقی است

اگر قسمت‌های مختلف موتور جاروبرقی قطع شده باشد، امکان روشن شدن آن وجود ندارد. شما می‌بایست با اُهم متر تمامی قسمت‌های جارو را به ترتیب چک کرده و از سلامت آن‌ها اطمینان پیدا کنید و در صورت یافتن قطعه‌ی معیوب اقدام به تعویض آن کنید.
اگر متوجه شدید که سیم پیسچ موتور سوخته است، باید اطمینان پیدا کنید که موتور سوخته و یا نیم سوز شده است، البته در صورتی که موتور سوخته بود؛ برای پیشگیری از معیوب شدن بیشتر آن نباید با آن کار کنید. موتور نیم سوز شده دارای بوی بدی می‌باشد و به سرعت داغ خواهد کرد. این یک نشانه برای افرادی است که قصد تعمیر جارو برقی در خانه را دارند.

اگر جاروبرقی قدرت کافی ندارد

علت‌های متفاوتی برای این مشکل وجود دارد که درباره هر کدام مختصر توضیح خواهیم داد:

  • کثیفی آرمیچر

اگر قصد دارید کلکتور را تمیز کنید؛ نباید از سمباده استفاده کنید بلکه به کمک تینر و یا کمی بنزین می‌توانید به راحتی آن را تمیز کنید، حین تمیز کردن مراقب باشید تا ذرات تینر یا بنزین بر روی شیار تیغه‌ها نریزد. اگر این اتفاق بیفتند؛ بعد از روشن شدن موتور منجر به آتش سوزی خواهد شد.

  • خرابی ذغال جاروبرقی

یکی از دلایلی که باعث کاهش قدرت موتور جاروبرقی می شود؛ ذغال آن است. شما می‌توانید با تعویض ذغال موتور قدرت آن را چندین برابر کنید، اگر ذغال را به درستی تمیز کرده باشید می‌توانید با هر بار روشن کردن جارو برقی قدرت بیشتر و رو به افزایش موتور دستگاه را به خوبی حس کنید. برای تعمیر جارو برقی در خانه بایستی این مورد را بررسی و در صورت لزوم برای جارو برقی ذغال تهیه کنید.

  • خرابی یاتاقان موتور

به منظور حرکت درست آرمیچر باید بلبرینگ‌ها، بوش‌ها و یاتاقان‌ها را کاملا تمیز نموده و از اطمینان سلامت آن‌ها مطمئن شوید، علت صدای ناهنجار جاروبرقی در حین کار، درگیری آرمیچر با کفشک‌های قطب است که با تعویض یاتاقان می‌توانید به راحتی این صدا را برطرف کنید.

 

 

اگر مکش جارو برقی ضعیف شده است

حین تعمیر جارو برقی در خانه اگر متوجه نیم سوز شدن موتور شدید، قدرت موتور کم می‌شود. برای اطمینان از علت کاهش قدرت مکش، می‌بایست موتور را به لحاظ سلامت بررسی کنید.
در مرحله بعدی باید کیسه زباله را تعویض کنید. این کار باعث فشار کمتر بر روی دستگاه می‌شود. کیسه جاروبرقی هیچ گاه نباید به طور کامل پر شده باشد. زمانی که از نصف بیشتر شد، باید تعویض گردد.

ممکن است حین جارو، شی مثل اسباب بازی، درون لوله‌های جارو برقی رفته و راه را مسدود کرده باشد. توصیه می‌شود لوله را به منظور رفع انسداد بررسی کرده و گرفتگی‌های آن را در لوله و خرطومی آزمایش کنید.

توجه داشته باشید که تمیز بودن برس جارو برقی تاثیر به سزایی در عملکرد دستگاه دارد. بعضی اوقات فیلتر جارو برقی بیش از حد کثیف شده و تمامی روزنه‌های آن مسدود می‌شوند، شستن و تمیز کردن فیلتر جارو برقی به صورت مرتب باعث ازفایش قدرت مکش آن می‌شود. برای تعمیر جارو برقی در خانه، این مورد را حتما در نظر بگیرید.

 

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی در خانه

 

تعمیر جارو برقی

اگر عیب یابی و تعمیر جارو برقی در خانه برای شما کار مشکلی به نظر می‌رسد؛ بهتر است این کار را به متخصصین آن بسپارید. تمام سرویس با دارا بودن تکنسین‌های مجرب و حرفه‌ای قادر است لوازم خانگی شما را به همراه تضمین در کارکرد صحیح آن سرویس کرده و خیال شما را بابت عملکرد صحیح آن آسوده کند، تنها کافیست با ما تماس بگیرید، مجموعه تمام سرویس تعمیر لوازم برقی و تعمیر جاروبرقی شما را به راحتی انجام خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا