مقایسه جارو شارژی و جارو برقی

مقایسه جارو شارژی و جارو برقی ؛ کدام را بخریم؟

جارو شارژی که در اصطلاح عامیانه به آن جارو دستی هم می‌گویند؛ وسایل سبکی هستند که نسبت به جاروبرقی کاربری آسان‌تری داشته و از همه مهم‌تر قابلیت شارژ هم دارند. جاروهای شارژی با استفاده از انرژی باتری، گرد و غبارها را از بین برده و به داخل محفظه خود می‌کشانند. اگرچه این وسیله می‌تواند در کنار جاروبرقی‌های خانگی برای مواقع خاصی مورد استفاده قرار گیرد اما خیلی افراد بین خرید جاروبرقی و جارو شارژی مردد هستند و ترجیح می‌دهند تنها یکی از این دو محصول را خریداری کنند. در ادامه این مقاله به مقایسه جارو شارژی و جارو برقی می‌پردازیم و شما در نهایت می‌توانید هر کدام که برایتان مناسب‌تر است، انتخاب کنید.

جارو شارژی چیست؟

جاروهای شارژی یکی از وسایل کاربردی هستند که ویژگی مهم آن‌ها طراحی ظریف و بی‌سیم بودن است. جارو شارژی این قابلیت را دارد که بتوانید به راحتی با استفاده از آن‌ها، پله‌ها، لوازم داخلی، شکاف‌ها، مبلمان، پرده، قفسه‌ها و حتی داخل ماشین خود را به آسانی، تمیز کنید.

مسئله‌ای که وجود دارد این است که این جاروها ظرفیت و گنجایش کمتری نسبت به جاروهای برقی دارند و مخزن آن ها زود پر می‌شود. طبیعتا نیاز است تخلیه مخزن را طی فواصل زمانی کوتاه‌تری انجام دهید. از طرفی این جاروها با باتری کار می‌کنند که عمر باتری آن‌ها هم محدود است. برای خرید جارو شارژی بیشتری عاملی که اهمیت دارد؛ همین عمر باتری است و معمولا قیمت‌ها هم بر همین اساف شکل می‌گیرد. زیرا اگر جارو شارژی که خریداری می‌کنید؛ توان کمی داشته باشد؛ شما بعد از اندکی استفاده باید آن را دو مرتبه شارژ کنید و این کار وقت زیادی از شما می‌گیرد. مسلم است که جارو شارژی‌هایی با بالاترین توان باتری هم برای تمیز کردن مساحت زیاد در یک زمان، مناسب نیستند.

مقایسه جارو شارژی و جارو برقی

برای مقایسه جارو شارژی و جارو برقی قبل از هر چیز باید با انواع جارو شارژی و ویژگی‌های هر کدام، آشنا شوید.

انواع جاروهای شارژی:

جاروهای شارژی در سه مدل دستی و پارویی (عصایی) و هوشمند ارائه می‌شوند که در برخی مدل‌ها از هر دو قابلیت دستی و پارویی استفاده شده است و شما می‌توانید بسته به نوع استفاده خود آن را به حالت کوچک و دستی و یا پارویی و عصایی تبدیل نمایید.

  • مدل دستی: این جاروها سبک و کوچک بوده و محدودیت حرکتی دارند اما مزیتی که دارند این است که برای جارو کردن گوشه‌ها و فضاهای کوچک و غیر قابل‌ دسترس، بسیار کاربردی هستند. جارو شارژی دستی برای نظافت فضای داخلی اتومبیل، بسیار کاربردی است.
  • مدل پارویی (عصایی): مدل‌های پارویی که به آن‌ها جاروهای عصایی هم گفته می‌شود نسبت به جاروبرقی معمولی سبک‌تر بوده و بنابراین به‌ راحتی می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا کرده و بتوانید فضاهای غیر قابل دسترس را تمیز کنید. البته این جاروها در مقایسه با جارو شارژی دستی، بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند.
  • مدل‌های هوشمند: مدل‌های هوشمند جارو شارژی می‌توانند با استفاده از سنسورهایی که روی آن قرار دارد به‌ صورت افقی و عمودی حرکت کرده و دون برخورد به هیچ وسیله‌ای، تمام خانه را تمیز کنند.

مقایسه جارو شارژی و جارو برقی

چرا باید از جارو شارژی استفاده کنیم؟

خرید و استفاده از هر وسیله‌ای باید مزیت‌هایی به دنبال داشته باشد. برای مقایسه جارو شارژی و جارو برقی باید ابتدا ویژگی‌های مثبتی که یک جارو شارژی دارد بررسی کنیم:

سبک بودن

جاروهای شارژی با وزن حدودی 3 کیلوگرم در مقایسه با جاروهای معمولی که وزنی در حدود 7 کیلوگرم دارند؛ سبک‌تر بوده و قابلیت حمل و نقل آسان‌تری دارند. بسیاری از افراد، به دلیل سنگین بودن جاروبرقی‌های سیمی و سختی جابه‌جا کردن آن، تمایلی به استفاده از این وسیله‌ها ندارند.

 انعطاف حرکتی زیاد

برخلاف جاروهای برقی، این جاروها محدودیت حرکتی ندارند زیرا از سیم‌های دست و پاگیر، در طراحی آن‌ها استفاده نشده است. مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها کمی سخت‌تر است مثل گوشه‌ها، راه‌ پله، کابینت‌ها، زیر میزها و حتی داخل ماشین به‌ وسیله جارو شارژی به‌ راحتی تمیز می‌شود.

میزان صدای کمتر

مسلما این جاروها نسبت به جاروهای برقی صدای کمتری دارند و دلیل آن هم توان و قدرت متوسطی است که ارائه می‌دهند.

قابلیت‌های کاربردی

برخی از مدل‌های جاروهای شارژی قابلیت مکش آب‌ و خاک را در خود قرار دارند و این یک مزیت برای این جاروهای کوچک، محسوب می‌شود. در این جاروها از سری‌های متنوع و مختلفی به شکل مثلث یا دایره استفاده شده است که بتوان به راحتی با تغییر سری آن، مکان‌های غیر قابل‌ دسترس را تمیز کرد.

قابلیت نگهداری و حمل و نقل آسان‌

جاروهای شارژی برای نگهداری به فضای کمتری نیاز دارند. حتی برخی از مدل‌های جارو شارژی را می‌توانید به وسیله پایه به دیوار متصل کنید، بنابراین اگر با کمبود فضا روبرو هستید؛ این جاروها می‌توانند انتخاب معقولانه‌ای باشند. علاوه بر این، می‌توانید جارو شارژی خود را به مسافرت برده و در سفر از آن استفاده کنید.

مقایسه جارو شارژی و جارو برقی

محدودیت‌های جاروهای شارژی

برای مقایسه جارو شارژی و جارو برقی همانطور که به ذکر مزیت‌های جارو شارژی پرداختیم باید محدودیت‌هایی را هم که دارند؛ ذکر کنید. البته امروزه این جاروها آنقدر باکیفیت تولید می‌شوند که بتوانند تمام این معایب و محدودیت‌ها را به حداقل برسانند. این محدودیت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

عمر باتری

عمر باتری و قدرت آن عامل مهمی است که در خرید جارو شارژی باید به آن توجه کنیم. باید مطمئن شوید که جارو شارژی مورد نظر می‌تواند در زمان معین، تمام سطوح را پاک و تمیز کند، مخصوصا اگر دوست دارید کل خانه را به یکباره تمیز کنید. در این صورت باید چند بار در حین کار، آن را شارژ کنید و این کار تکراری هم زمان زیادی از شما می‌گیرد و هم شما را خسته و کلافه می‌کند.

برای استفاده از جاروهای شارژی باید در مواقعی هم بسیار صبور باشید. ممکن است در ساعاتی که به این جاروبرقی نیاز دارید به علت کمبود شارژ نتوانید از آن استفاده کنید و باید مدتی صبر کنید تا جارو شارژ شود. اکثر جارو شارژی‌ها بین ۱۵ تا ۴۰ دقیقه شارژ می‌مانند و بعد از آن نیاز به شارژ مجدد دارند. زمان شارژ این دستگاه‌ها از ۲ ساعت تا ۱۶ ساعت متغیر است. هر چقدر کیفیت جارو بالاتر باشد؛ این مدت زمان کمتر می‌شود.

گنجایش مخزن

گنجایش مخزن اکثر جاروهای شارژی ۰.۶ لیتر است که در مقایسه با کیسه جاروبرقی‌های معمولی که ظرفیت ۲ تا ۳ لیتر را دارند؛ بسیار کمتر است، البته به‌ تازگی مدل‌های با ظرفیت بالاتر ارائه‌ شده است اما هر چقدر هم که باشد باز هم به پای جاروهای برقی معمولی نمی‌رسد. ظرفیت جارو عاملی است که باید برای خرید جارو شارژی حتما مد نظر قرار دهید زیرا ممکن است با خرید یک جارو شارژی کم ظرفیت؛ مجبور شوید برای جارو کشیدن خانه چند بار مخزن آن را تخلیه کنید که این از حوصله هر کسی خارج است.

قدرت تمیزکنندگی

انتظار خود را از جاروهای شارژی کمتر کنید. ممکن است برخی از این جاروها قدرت و قابلیت خوبی را در زمینه تمیز کردن محیط، به شما ارائه ندهند. البت این مورد شامل تمامی مدل‌ها نمی‌شود چه بسا هستند مدل‌هایی که دارای قدرت در حد یک جاروبرقی معمولی هستند. قدرت جارو با “وات” نشان داده می‌شود که هر چه قدر این عدد بالاتر باشد قدرت مکش و تمیزکنندگی جارو بیشتر است؛ بنابراین بهتر است جارو شارژی تهیه کنید که قدرت و توان آن بالا باشد.

جاروهای شارژی معمولا با سطح فرش‌ها مشکل داشته و ممکن است نتوانند به‌ خوبی آن را تمیز نکنند، به‌ طور متوسط یک جارو شارژی با مدل معمولی، تنها ۴۷ درصد از گرد و غبار روی فرش را تمیز می‌کند در حالی‌ که یک جاروبرقی سیمی می‌تواند تا ۷۹ درصد آن را به راحتی تمیز کند. اگر کل سطوح خانه شما با فرش پوشش داده شده است؛ بهترین انتخاب همان جاروبرقی های معمولی هستند. البته نمونه‌های باکیفیت جارو شارژی چیزی از یک جاروبرقی سیم‌دار معمولی کم ندارند.

مقایسه جارو شارژی و جارو برقی

نتیجه‌گیری

در این مقاله با ذکر موارد مهمی به مقایسه جارو شارژی و جارو برقی پرداختیم. مواردی که ذکر شد می‌توانند برای خرید کمک کننده باشند؛ اما در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید و این کاملا به نوع نیاز شما بستگی دارد. واضح است که شما با تهیه یک جارو شارژی خوب، می‌توانید تمام قابلیت‌های جاروبرقی را، در کنار وزن سبک و جابه‌جایی راحت‌تر در اختیار داشته باشید. بنابراین بهتر است با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، یک انتخاب مناسب و باکیفیت داشته باشید. می‌توانید برای بررسی و مقایسه قیمت‌ها به سایت دیجی کالا بروید.

برای خرید جاروشارژی به سراغ هر برندی که بروید؛ اگر نتوانید به درستی از آن استفاده کنید؛ خیلی زود دچار خرابی می‌شود. به هر حال شما اگر در منزل و یا هر مکان دیگری از جاروبرقی یا جاروشارژی استفاده می‌کنید و اخیرا با مشکل خرابی دستگاه روبرو شده‌اید؛ بد نیست با سرویس‌کاران ماهر تمام سرویس تماس گرفته و از مشاوره رایگان آن‌ها، بهره گیرید. این مجموعه در زمینه تعمیر لوازم خانگی فعالیت داشته و شما می‌توانید با خیال راحت، لوازم برقی خود را که دچار آسیب شده‌اند؛ به آن‌ها بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا