طرز استفاده از موم عربی

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی دستگاهی است که در قرن ۱۹ میلادی توسط بانویی ثروتمند اختراع شد. مزایا و امکانات ماشین ظرفشویی آنقدر زیاد است که همین امر از دلایل محبوبیت آن در بین خانم‌ها شده است. ماشین ظرفشویی به صورت اتوماتیک ظرف‌های کثیف را شسته و تمیز می‌کند؛ تنها کاری که هر فرد باید انجام دهد، این است که ظروف را درون دستگاه قرار دهد، ماده شوینده را اضافه کند، چرخه شست و شو را تنظیم کند و دکمه “روشن” روی دستگاه را فشار دهد. شاید شما هم برای خرید ماشین ظرفشویی تردید داشته باشید. در این مقاله قصد داریم مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی را ذکر کنیم.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی چیست؟

استفاده از این دستگاه در کنار اینکه می‌تواند ظروف شما را تمیز کند؛ مزایای دیگری هم دارد:

صرفه جویی در مصرف آب

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صرفه جویی در مصرف آب است. این موضوع امروزه که با بحران کم آبی روبرو هستیم؛ می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. از طرفی زمانی که آب مصرفی خانه شما کمتر باشد؛ مسلما هزینه کمتری هم باید بابت آن بپردازید. به طوری که اگر یک دست ظروف 144 پارچه را با دست بشوییم 85 لیتر آب مصرف می‌شود در حالی که همین تعداد در ماشین ظرفشویی تنها 16 لیتر آب نیاز دارد.

صرفه جویی در وقت

استفاده از ظرفشویی به خانم ها این فرصت را می‌دهد که زمان بیشتری برای رسیدگی به کارهای دیگر داشته باشند و این در عصری که شعار “وقت طلاست” بر سر زبان‌هاست؛ موضوع مهمی تلقی می‌شود.

مهمانی‌های آسان و بی‌دردسر

یکی از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی، این است که می‌توانید بعد از صرف غذا با خیال راحت در کنار مهمانان خود باشید بدون اینکه از بابت ظروف کثیف نگرانی داشته باشید.

امکان ضد عفونی کردن ظروف

چه بخواهید و چه نخواهید در شستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی، عملیات ضد عفونی کردن ظروف هم انجام می‌شود. در واقع ماشین ظرفشویی برای انجام فرآیند شستن ظروف، از آب داغ استفاده می‌کند، در صورتی که برای شستن ظرف‌ها با دست نمی‌توان از آب بسیار داغ، استفاده کرد.

براق و شفاف شدن ظروف

در شست و شو با دست، ظروف بیشتر دچار کدری می‌شوند و احتمال بروز خش هم در طروف شیشه‌ای و کریستال وجود دارد، در صورتی که در ماشین ظرفشویی چون از مواد شوینده مناسب استفاده می‌نماییم، ظروف همیشه براق و شفاف باقی می‌مانند. برای آگاهی از انتخاب بهترین ماده شوینده، مطلب زیر را مطالعه کنید:


بیشتر بخوانید: بهترین شوینده ماشین ظرفشویی کدام است؟


صرفه جویی در ماده شوینده

همه می‌دانیم که شوینده های ماشین ظرفشویی گران قیمت هستند اما برخلاف تصوری که اکثر افراد دارند؛ استفاده از ماده شوینده برای ماشین ظرفشویی در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. اگر بخواهیم ظروف را با دست بشوییم؛ به میزان زیادی از ماده شوینده نیاز داریم.

مراقبت از دست‌ها

یکی از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی، مراقبت از پوست دست است. شوینده های ظروف حاوی مواد شیمیایی مضری برای پوست بوده و در دراز مدت باعث آسیب به پوست دست می‌شوند.

حفظ سلامت بدن و استخوان‌ها

در شست و شو با دست، لازم است مدت طولانی بدون حرکت بایستید و این موضوع در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند واریس، آرتروز ستون فقرات و زانو را افزایش می‌دهد. پس یکی از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی را می‌توان حفظ سلامتی دانست.

پایین آمدن احتمال شکستن ظروف

در شست و شوی دستی، امکان لب پر شدن ظروف چینی و کریستال شما وجود دارد در حالی که در ماشین ظرفشویی این امکان بسیار کاهش یافته و  به حد صفر می‌رسد.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

نکات قابل توجه برای خرید و استفاده از ماشین ظرفشویی

  • برای اینکه بیشترین بهره را از ماشین ظرفشویی ببرید، ظروف را در جهت افشانه آب در آن بچینید و دهانه لیوان و فنجان‌ها را به سمت پایین، قرار دهید.
  • توصیه می‌شود همراه با مایع یا پودر ظرفشویی، مقداری نمک مخصوص ماشین ظرفشویی هم داخل دستگاه بریزید. وجود نمک باعث می‌شود تا هم ظرف‌ها تمیز شوند و هم کار مصرف‌کننده آسان شود. البته در کاتالوگ بعضی ماشین‌ها هم می‌بینیم که نوشته شده نیازی به استفاده از نمک یا ماده دیگری برای بهتر شسته شدن ظروف نیست. این ماشین‌های ظرفشویی در خود سیستم Magnetizer «سختی گیر آب» دارند و این کار را انجام می‌دهند.
  • اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید؛ به دنبال ماشین‌های ظرفشویی که دارای بیشترین بازوی آبپاش هستند، بگردید. برخی از مدل‌های موجود در بازار یک بازوی آبپاش دارند در حالی که مدل‌های مناسب‌تر بیش از سه بازوی آبپاش دارند. هر چه تعداد بازروهای آبپاش زیادتر شود؛ عمل شستشوی ظروف بهتر انجام می‌شود.
  • دستگاهی را خریداری کنید که استاندارد باشد و حداقل انرژی را مصرف کند، در این صورت نیازی نیست بابت بالا رفتن هزینه آب و برق نگرانی داشته باشید.
  • دستگاهی خریداری کنید که میزان صدای بالایی تولید نکند. این مورد برای استفاده از ماشین ظرفشویی به هنگام شب، اهمیت خود را نشان می‌دهد.
  • دستگاهی را خریداری کنید که گارانتی معتبری داشته باشد. این گارنتی برای اکثر ماشین‌های ظرفشویی به مدت یک سال بوده و  شامل قطعات و تعمیرات می‌شود.
  • اگر به دنبال کاهش مصرف انرژی هستید مدلی را انتخاب کنید که سیستم شست و شوی با تاخیر داشته باشد و به طور خودكار در ساعاتی که پیک مصرف انرژی نیست (معمولا 11 شب تا 7صبح)، روشن شود.
  • لازم نیست قبل از قرار دادن ظروف در دستگاه، آن‌ها را آبکش کنید. در این صورت ماده شوینده به ظروف آسیب می‌رساند. فقط کافیست بشقاب‌ها را بدون خرده‌های غذا داخل ماشین بگذارید.
  • ظروف را به ترتیب درون دستگاه بچینید. موثرترین شیوه برای قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی این است که بشقاب‌ها را در قفسه‌های پایینی و نزدیک به بخش اسپری آب بچینید، لیوان‌ها را در کناره‌ها و طبقات بالا قرار دهید و وسایل کوچکتر را در سبد مخصوص بگذارید. در غیر این صورت ممکن است ظروف بزرگ‌تر سد راه آب‌رسانی به سایر ظروف شود.
  • به اندازه‌ای که لازم است از ماده شوینده استفاده کنید. استفاده بیش از حد از شوینده‌های ماشین ظرفشویی موجب ایجادخراشیدگی روی ظروف شیشه‌ای می‌شود.
  • به فیلترها هم توجه داشته باشید. اگر ظروف شما بعد از شست و شو، به اندازه کافی تمیز نیستند؛ ممکن است فیلترهای ماشین ظرفشویی به تعویض یا تمیزکاری نیاز داشته باشند.
  • اگر از قرص ماشین ظرفشویی برای شست و شو استفاده می‌کنید؛ بهتر است برای مصرف بهینه، کل ظرفیت ماشین را از ظروف کقیف، پر کنید.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

همانطور که سایر وسایل و لوازم خانگی ممکن است هر زمانی دچار خرابی شوند؛ دستگاه‌های ظرفشویی نیز هر چند سال یکبار نیاز به سرویس پیدا می‌کنند و اگر کمی بد شانس باشید یا در استفاده از دستگاه خشن رفتار کرده باشید؛ به تعمیرات هم نیاز پیدا می‌کنند. در هر صورت اگر مشکلاتی برای دستگاه شما پیش آمد؛ می‌توانید با تعمیرکاران تمام سرویس برای عیب‌یابی و تعمیر آن، تماس بگیرید و از همه مهمتر از مشاوره رایگان آن ها نیز، بهره گیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا