علت صدای ماشین ظرفشویی

علت صدای ماشین ظرفشویی 2021

علت صدای ماشین ظرفشویی بوش  و . . .

ماشین های ظرف شویی از جمله وسایل ضروری در خانه ها به شمار می روند و امروز در هر خانه ای می توان گفت که یک ماشین ظرف شویی وجود دارد و استفاده از آن به طور روزمره در حال افزایش است. یکی اشکالات و ایرادات رایج در ماشین های ظرف شویی ایجاد سر و صدای زیاد است که اغلب استفاده کنندگان از ماشین ظرف شویی از آن ایراد می‌گیرند و اغلب افرادی که به ما مراجعه می کنند از سر و صدای زیاد ماشین ظرف شویی شان شکایت دارند. باید گفت که تمامی ماشین های ظرف شویی در واقع یک صدای خیلی کم دارند که به هیچ عنوان نمی شود آن را حذف کرد .

دیگر مقاله های تعمیر ماشین ظرفشویی را از دست ندهید

اگر از جمله افرادی هستید که هنوز هم از ماشین های ظرف شویی قدیمی استفاده می کنید باید به شما بگویم که این ماشین ها به طور طبیعی صداهای بسیار بلند تر و گوش خراش تری نسبت به ماشین های جدید دارند ؛
اما اگر این صدا بلند تر و یا غیر معمول تر از روزهای دیگر باشد نشان دهنده این است که ماشین ظرف شویی دچار مشکل شده است پس لازم است هر چه سریع تر آن را تعمیر کنید تا خرابی به دیگر قسمت های ماشین ظرف شویی سرایت نکند تا هم سریع تر درست شود و بتوانید مجددا از آن استفاده کنید و هم این که هزینه اضافی برای شما نداشته باشد . برای یافتن این مشکل که بروز صدا به چه علت است و چگونگی حل آن لازم است که شما تمامی قسمت های ماشین ظرف شویی را چک کنید تا ببینید که اشکال از کجاست و ما در این مقاله شما را راهنمایی می‌ کنیم که چگونه این کار را انجام دهید.

در این قسمت به چند مورد از علت های صدای ماشین ظرفشویی اشاره می کنیم

  • پمپ تخلیه

یکی از مواردی که ممکن است باعث شود که ماشین ظرف شویی صدای بلند و آزار دهنده‌ای بدهد این است که ممکن است پمپ تخلیه در ماشین ظرف شویی دچار مشکل شده باشد .
پمپ تخلیه در واقع یکی از حیاتی‌ ترین و اصلی‌ ترین قسمت ها در ماشین ظرف شویی می باشد که در واقع وظیفه آن خروج آب های کثیف و آلوده از ماشین ظرف شویی می باشد و اگر جسم های خارجی یا کف یا هر چیز دیگری در درون این پمپ گیر کند ؛ نمی تواند به خوبی کار کند و صدای بلند از آن خارج می‌ شود.

علت صدای ماشین ظرفشویی

 

اگر متوجه شدید که علت صدای ماشین ظرفشویی از این است ابتدا ماشین ظرف شویی را به طور کامل خاموش کنید و پریز آن را از برق خارج کنید و سپس پمپ تخلیه را به صورت کامل بررسی کنید و اگر مشاهده کردید که جسم خارجی در آن گیر کرده است آن را بیرون بیاورید چرا که پمپ تخلیه دارای قسمتی به نام پروانه است در نتیجه اجسام خارجی به پروانه یا هر قسمت دیگری می توانند گیر کنند و در نتیجه نمی توانند خارج شوند یا اگر حتی مشاهده کردید که هیچ جسم خارجی در آن نیست باز هم می‌ توانید پمپ تخلیه را به طور کامل تمیز کنید چرا که ممکن است گرد و خاک و یا دیگر کثیفی ها در درون آن مانده و باعث می‌ شود که نتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

یا این که ممکن است گاهی پمپ به قدری خراب شده باشد و مثلاً دچار خوردگی یا شکستگی شده باشد که در این صورت لازم است که پمپ تخلیه را به طور کامل تعویض کنید که برای این کار بهتر است که حتماً با نمایندگی ماشین ظرف شویی تان تماس بگیرید تا افرادی که در این کار تبحر کافی دارند برای شما این کار را انجام دهند.

  • بازوی اسپری

یکی دیگر از عواملی که می تواند علت صدای ماشین ظرفشویی باشد تا لباس شویی صدای آزار دهنده‌ای بدهد خراب شدن بازوی اسپری است ، که در واقع این قسمت ممکن است در اثر مرور زمان و استفاده مکرر از ماشین ظرف شویی خرد شود و یا قسمت هایی از آن دچار ساییدگی و پوسیدگی شود.

اگر مشکل از این قسمت باشد شما هنگامی که این بازو را کمی به این طرف و آن طرف بچرخانیو ، متوجه می شوید که سالم است یا خیر .
اگر اصلا قدرت چرخش نداشته باشد نشان‌ دهنده این است که به طور کامل خراب شده است و لازم است که یک بازوی اسپری جدید تهیه کنید ولی در صورتی که کاملا و به طور راحت با حرکت دست شما بچرخد نشان دهنده سالم بودن آن است.

  • خراب شدن یاتاقان

خراب شدن و پوسیدگی یاتاقان ها در ظرف شویی هم می‌ تواند علت صدای ماشین ظرفشویی باشد یاتاقان در واقع به شکل یک دایره و حلقه در ماشین ظرف شویی است که معمولا از جنس پلاستیک بوده و در واقع پوشش دهنده بازوی اسپری و بازوی شست و شو است که این حلقه پلاستیکی نیز ممکن است بر اثر مرور زمان دچار سائیدگی و خرابی بشود.

  • ظروف

شما لازم است که حتماً قبل از این که ظروف را که در ماشین ظرف شویی می‌ گذارید ، به طور کامل آن ها را بررسی کنید و اگر دچار زدگی و خوردگی هستند آن ها را درون ماشین ظرف شویی قرار ندهید چرا که گاهی اوقات ممکن است قسمت‌ هایی از آن ها که در شرف شکسته شدن هستند با حرکت لباس شویی بشکنند و باعث شود که این ظروف شکسته در درون شلنگ یا دیگر قسمت‌ های ماشین ظرفشویی گیر کنند و یا مثلا به پره های پمپ گیر کنند و باعث ایجاد صدای ناخوشایند شوند.

  •  نصب ماشین لباس شویی

اینکه چگونه و چطور ماشین لباس شویی خود را برای بار اول نصب می کنید اهمیت زیادی در افزایش عمر مفید ماشین ظرف شویی شما دارد و هم چنین نقش مهمی در جلوگیری از خراب شدن مکرر آن دارد یکی از عواملی که می‌ تواند موجب شود تا ماشین ظرف شویی صدای بلند بدهد این است که ممکن است آن را به طور صحیح و مناسب نصب نکرده باشید چرا که برای نصب ماشین ظرف شویی چند این نکته وجود دارد که لازم است حتما آن ها را رعایت کنید مثلا لازم است که حتما ماشین ظرف شویی را در مکانی قرار دهید که تراز باشد و پایه‌ های آن به طور یک سان و هم تراز بر روی زمین قرار گرفته باشند.

امیدواریم با خواندن مطالب بالا علت صدای ماشین ظرفشویی را متوجه شده باشید و مشکل شما حل شود.

 

اگر ماشین ظرف شویی تان خراب شده است و یا علت صدای ماشین ظرفشویی را پیدا نکردید همین الان با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما در  اسرع جهت تعمیر ماشین ظرف شویی به محل شما اعزام شوند

 

اینستاگرام ما را دنبال کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا