رفع بوی بد یخچال

رفع بوی بد یخچال با ۷ روش آسان

روش های رفع بوی بد یخچال و فریزر

علت این است که شما ممکن است از انواع و اقسام خوراکی ها و مواد مختلف و نوشیدنی ها را در یخچال خود قرار دهید و به مدت زیادی از آنها استفاده نکنید ممکن است به مرور بوی بدی در یخچال شما ایجاد شود ممکن است ابتدا فکر کنید که یک غذا ممکن است در یخچال خراب شده باشد اما باید به شما بگویم حتی اگر یک غذا خراب شده باشد و آن را بندازید باز هم بوی بد در یخچال شما باقی می ماند و این یکی از آزار دهنده ترین بوده‌است که در آشپزخانه وجود دارد.

مهم نیست که برای نظافت بقیه قسمت هلی خانه تان از چه نوع مواد شیمیایی استفاده می‌کنید، ولی بلید بدانید در کل در جایی که مواد غذایی نگهداری می‌شود، استفاده از مواد شیمیایی مورد تایید نیست. شما می‌توانید از مواد طبیعی که خاصیت تمیز کننده‌گی دارد، استفاده کنید.

بوی یخچال مورد ی نیست که شما با درآوردن غذاهای مانده از یخچال از شر آن خلاص شوید بلکه لازم است که به کلی یخچال را تمیز نمایید.

ما در این مقاله قصد داریم که روش های موثر و معتبر را که برای از بین رفتن بوی یخچال موثر است برای شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

  • جوش شیرین

اولین موردی که برای تمیز کردن یخچال به ذهن همه افراد می رسد جوش شیرین است برای تمیز کردن آن می توان جوش شیرین را در یک الی دو لیوان بریزید و در نقاط مختلف یخچال قرار دهید یک الی دو روز بماند پس از دراوردن جوش شیرین متوجه می شود که بوی بد یخچال به طور کامل رفع شده است. چرا که جوش شیرین تمام بوهای کثیف را به خود جذب می کند.

  • سرکه

یکی دیگر از مواردی که برای تمیز کردن یخچال کاربرد فراوانی دارد و بعد از جوش شیرین افراد زیادی از آن استفاده می کند سرکه است.
ولی بهتر از سرکه را به مقداری کمتر از جوش شیرین استفاده کنید چرا که خود دارای یک بوی تقریبا نامطبوع است و باعث می‌شود که اگر بیش از حد استفاده کنید این بود در یخچال شما بماند ‌‌.

برای استفاده از سرکه ابتدا تمامی مواد غذایی که داخل یخچال وجود دارد را در آورده و پریز یخچال را از برق بکشید

در یک ظرف سرکه بریزید و آن را درون یخچال قرار دهید و سپس در های یخچال را ببندید و اجازه دهید که سرکه ۴۵ در یخچال باقی بماند و تاثیر خود را بگذارد.

لازم به ذکر است سرکه همانند ضدعفونی کننده قوی عمل می‌کند و علاوه بر اینکه تمامی بوهای بد یخچال را از بین می‌برد یک ضدمیکروب غربی است و تمامی میکروب های درون یخچال شما را نیز میکشد.

  • عصاره وانیل

یکی دیگر از راه های عالی برای از بین بردن بوی بد در یخچال ها استفاده از عصاره وانیل است
با استفاده از این ماده معطر، یخچال شما دارای رایحه ی مطلوبی نیز خواهد شد .

روش استفاده از ان نیز بدین صورت است که مقداری عصاره وانیل را درون کاسه ای بریزید و سپس یک تکه پنبه را به آن آغشته کرده و به طبقات یخچالتان بمالید تا بو های نامطبوع آن از بین بروند .

همچنین می ‎توانید پنبه آغشته شده به عصاره وانیل را درون کاسه ای درون یخچال نگهداری کنید تا بو های ناخوشایند درون یخچال از بین بروند .

کسانی که می‌خواهند از این روش استفاده کنند باید بدانند که بهتر است هر ۶ روز یکبار عصاره قبلی را از یخچال برداشته و یک عصاره جدید جایگزین آن نمایند.

  • لیمو

لیمو نیز خاصیت از بین برندگی بوهای بد را دارد و شما می توانید یک لیمو را قاچ قاچ کرده و در چند جای یخچال قرار دهید و باعث می شود که بوی بد به مرور از بین برود ولی لازم به ذکر است که شما لازم است هر هفته یکبار لیمو های قبلی را برداشته و یک لیموی جدید را قاچ کرده و در جای جای یخچال قرار دهید.

  • سیب زمینی

از دیگر مواردی که برای از بین بردن بوی یخچال استفاده می شود سیب زمینی استیک سیب زمینی را پوست کنده و آن را به چند قسمت تقسیم کنید و در چند نقطه یخچال قرار دهید‌

لازم است که هر دو الی سه روز یک بار سیب زمینی های قبلی را برداشته و سیب‌زمینی های جدیدی بگذارید تا بتوانم بو را به خود جذب کنند.

  • جو دوسر

یکی از مواد موثر دیگری که برای از بین بردن بوهای نامطبوع یخچال استفاده می شود جو دو سر است.

استفاده از این روش بسیار آسان است و بدین صورت است که کافی است که یک کاسه حاوی جو دو سر را به مدت 4 تا 5 روز درون یخچال نگهداری کنید تا بوهای ناخوشایند از بین بروند و همچنین می‎ توانید از این روش به طور دائم برای جلوگیری از بروز بوی ناخوشایند درون یخچال بهره ببرید .

این روش نیز همانند تمامی روش ها لازم است که بعد از یک مدت یعنی حدود ۴ الی ۵ وجودوسر های قدیمی را از یخچال در آورده و جای ۲۰ جدید بگذارید تا عملکرد بهتری داشته باشند و بتوانند بوهای بد درون یخچال را سریعتر از بین ببرند.

  • قهوه

شاید ابتدا به نظرتان عجیب برسد ولی بله!

میتوان برای از بین بردن بوی بد از قهوه نی استفاده کرد‌

در چند کاسه کوچک و تمیز اندازه کف دست قهوه بریزید و در یخچال قرار دهید ولی لازم است این قهوه ها را تقریبا هر ۵ الی ۶ روز یکبار تعویض کنیم

مطمن باشید با استفاده از قهوه تمامی بو های بد و زننده درون یخچالتان از بین می روند و بویی معطر در آن ایجاد خواهد شد . همچنین می ‎توانید مخلوطی از قهوه و جوش شیرین را درون یخچال قرار دهید تا از مزایای دوگانه آن ها برای از بین بردن بو های ناخوشایند و ایجاد رایحه ی معطر قهوه بهره مند شوید .
استفاده از کربن برای از بین بردن بوی بد یخچال :

شاید این روش نسبت به روش های قبلی اندکی سخت تر باشد و فکر کنید که با آن ممکن است یخچال شما سیاه و کثیف شود اما یک روش مطمئن است که سریع جواب می دهد و روش استفاده از آن به این صورت است که کربن فعال را داخل کاسه ای بریزید و آن را در قفسه بالای یخچال قرار دهید.
لازم به ذکر است که برای تاثیر سریع تر می توانید زغال را روی هر قفسه قرار دهید.

حال که این روش ها را اموختید لازم است به شما بگوییم که برای رفع بوی بد یخچال و فریزر چه باید کرد

 

باید دانست که هیچ‌گاه به طور مطلق نمی توان بوی بد یخچال را از بین برد که می‌توان با روش‌های آن را کاهش داد که ما در زیر آنها را برای شما می گوییم

  1.  همیشه قبل از شروع تمیز کردن آشپزخانه، یخچال خود را از برق جدا کنید. پشت یخچال و فریزر کویل های آن قرار دارند که بهتر است با برس و جارو برقی آن‌ها را تمیز کنید. تمام مواد غذایی و چاشنی ها را از یخچال خالی کنید اگر مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته دارید، دور بیندازید. کشوها و قفسه ها را بیرون بیاورید و با آب و صابون بشویید و بگذارید در هوای آزاد خشک شوند.
  2.  هر چتد روز یکبار تمام درزها و شکاف های یخچال را بررسی کنید و آن‌ها را از خرده ها مواد غذایی پاک کنید. همین خرده های غذایی داخل درزها بعدها فاسد شده و سبب بوی بد یخچال می شود.
  3. توجه داشته باشید که باید هر 3-2 روز یک بار به تمام قفسه های یخچال سر بزنید و تاریخ مصرف مواد درون یخچال را چک کنید.
  4. مهم ترین کاری که باید برای جلوگیری از ایجاد بوی ناخوشایند درون یخچال خود انجام دهید ، تمیز کردن مرتب آن در فواصل زمانی منظم است .
  5. مواد غذایی تاریخ گذشته و یا در معرض خراب شدگی را از یخچال خود خارج کنید .
  6. در صورت ریختن مواد غذایی مصرفیتان به روی طبقات یخچال ، فورا آن را با استفاده از یک دستمال مرطوب و یا با استفاده از محلول سرکه سفید تمیز کنید .

اگر یخچال شما سر و صدای زیادی دارد این مقاله را از دست ندهید : چرا یخچال سر و صدا می دهد و دلایل آن

 

جهت تعمیر لوازم خانگی در منزل همین الان با ما تماس بگیرید
اینستاگرام تمام سرویس را دنبال کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا