ویژگی ماشین لباسشویی خوب

با ویژگی ماشین لباسشویی خوب آشنا شوید

ویژگی ماشین لباسشویی خوب

امروزه دیگر کسی بدون استفاده از ماشین لباسشویی زندگی نمی‌کند. این وسیله برقی، یکی از وسایل ضروری و پرکاربرد در منزل است. به دلیل اهمیتی که این وسیله دارد و از آنجایی که قرار است سال‌ها برای شما کار کند، باید نوعی از آن را تهیه کنید که کاراییی و کیفیت لازم را داشته باشد. در ادامه شما را با مهمترین ویژگی ماشین لباسشویی خوب ، آشنا می‌کنیم.

اگر خرید ماشین لباس‌شویی بیشترین هزینه را بکنید، ضرر نکرده‌اید چون لباسشویی یکی از لوازم خانگی بسیار پر کاربرد است. البته هدف این نیست که یک ماشین لباسشویی با قیمت بسیار بالا خریداری کنید بلکه منظور این می‌باشد که از ماشین لباسشویی‌های بی کیفیت بازار و برند‌های نا آشنا به خاطر قیمت پایین و ارزان آن‌ها، استفاده نکنید.

راهنمایی برای خرید بهترین ماشین لباس‌شویی

ماشین لباسشویی انواع مختلفی دارد:

دسته اول: ماشین لباس‌شویی‌های درب از بالا معمولی (پرتابل)

دسته دوم: ماشین لباسشویی‌های درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو)

دسته سوم: ماشین لباس‌شویی درب از جلو اتوماتیک

در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

ماشین لباس‌شویی درب از بالا معمولی:

در این مدل‌ها مخزن آب را پر می‌کنند و حرکت چرخشی همزن عمل شستشو را انجام می‌دهد. قیمت پایین از مهم ترین مزایای این مدل‌هاست. کار کردن با این نوع ماشین لباسشویی‌ها بسیار راحت و آسان بوده و سبکی آن هم طرفداران خاص خود را دارد.

از معایب این مدل این است که نسبتا پر و سر و صدا کار می‌کنند و ظرفیت آن‌ها می‌تواند نا متعادل باشد. علاوه بر این برنامه های مختلف شستشو هم ندارند.

این نوع ماشین لباسشویی می‌تواند وزنی بین 3 تا 7 کیلوگرم از لباس را شستشو دهد.

ماشین لباس‌شویی درب از بالا دو قلو:

همانند ماشین لباسشویی‌های نوع اول این نوع از ماشین لباس‌شویی هم ظرفیت محدودی دارد. ماشین لباسشویی دوقلو از روش معلق شدن برای شستشوی لباس‌ها استفاده می‌کند. این نوع ماشین ها آب کمتری استفاده می کنند و با سرعت بالایی می‌چرخند و با تولید کف کمتر و استفاده مفید (بازدهی بالا) از مواد شوینده کار می‌کنند.

از ویژگی ماشین لباسشویی دوقلو مزایای ماشین لباس‌شویی درب از بالا دو قلو داشتن خشک کن با سرعت بالا و همچنین ظرفیت بالای آن هاست که تا ۹ کیلو گرمی هم در برخی از مدل‌ها وجود دارد.

معایبی که این ماشن‌ها دارند این است که به دلیل سرعت بالای چرخاندن، لباس‌ها را چروک شده تحویل می‌دهد.

ماشین لباس‌شویی درب از جلو:

این نوع ماشین لباس‌شویی برای شستشوی لباس‌ها، کف کمتری تولید کرده و از مواد شوینده با بازدهی بالا استفاده می‌کنند. به طور کلی بهتر و مقرون به‌صرفه‌تر از ماشین لباس‌شویی درب از بالا شستشو را انجام می‌دهند و از لحاظ قیمتی هم خیلی بالا نیستند. دیگر مزیت آن‌ها، صدای کمی است که تولید می‌کنند. اگر در آشپزخانه با کمبود جا مواجه هستید، پیشنهاد ما استفاده از ماشین‌های لباسشویی درب از جلوست زیرا ویژگی خوب این ماشین لباسشویی این است که امکان استفاده از فضای بالای ماشین را هم برای شما فراهم می‌کنند.

ویژگی ماشین لباسشویی خوب

 

بعد از انتخاب نوع ماشین لباسشویی، نوبت به انتخاب مدل آن می‌رسد. برای انتخاب مدل، شما باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید که در ادامه به ذکر آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویژگی ماشین لباسشویی خوب کدام است؟

۱. اولین و مهم‌ترین ویژگی یک ماشین لباسشویی خوب، استاندارد بودن و داشتن رتبه برچسب انرژی است. این وسیله ممکن است یک الی دوبار در هفته استفاده شود و این مورد می‌تواند در انتخاب مدل دستگاه برای شما اهمیت داشته باشد. ماشین‌های لباس‌شویی با برچسب مصرف انرژی پایین گران‌تر هستند.

۲. ظرفیت لباسشویی دومین عامل مهم است که باید به آن توجه کنید. اگر خانواده پرجمعیتی هستید باید از ماشین هایی با ظرفیت 8 کیلو یا بیشتر استفاده کنید. ماشین های لباسشویی در بازار ظرفیت های متفاوتی دارند که کمترین ان 5 یا 6 کیلو است. لباس‌شویی‌های تمام اتوماتیک معمولا با حداکثر ظرفیت ۵، ۶، ۷ و ۸ کیلوگرم ساخته می‌شوند.

3. قیمت دستگاه هم موردی است که برای خریدار بسیار با اهمیت است. اگر برای ماشین لبسشویی هزینه پرداخت کنید، امکانات بیشتری هم دریافت خواهید کرد.

4. وجود برنامه‌های متنوع هم یک ویژگی ماشین لباسشویی خوب به شمار می‌رود به شما اجازه می‌دهد که برنامه شست و شو را متناسب با نوع و جنس لباس‌ها انتخاب کنید و نتیجه بهتری نصیبتان شود. مثلا برنامه شستشوی لباس های تابستانی با زمستانی یا لباس کودک متفاوت است.

5. اگر محل قرار گرفتن ماشین لباس‌شویی شما به شیر آب گرم نزدیک است. پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های دارای دو ورودی آب (اصطلاحا دارای دو شیر) را بخرید. در این گونه ماشین‌ها اگر برای شستشو دمای بالایی نیاز باشد مقداری از اب گرم از طریق شیر تامین و در نتیجه انرژی کمتری مصرف می‌شود. در غیر اینصورت، المنت دستگاه به تنهایی باید دمای مطلوب آب را تامین کنید.

6. اگر برای خشک کردن لباس‌ها محدودیت دارید یا ترجیح می‌دهید که آن‌ها را به صورت نیمه خشک یا خشک از لباس‌شویی خارج کنید، بهتر است ماشین لباس‌شویی با دور خشک کن بیشتر انتخاب کنید. یک ماشین لباسشویی خوب باید امکان انتخاب این مورد را به مشتری بدهد.

7. ماشین لباس‌شویی‌های ایرانی معمولا دور خشک کن ۵۰۰، ۶۰۰، ۷۰۰ و یا ۸۰۰ دارند. این مشخصه در ماشین لباس‌شویی‌های خارجی ۶۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰، یا ۱۶۰۰ است. البته این اعداد حداکثر سرعت را نشان می‌دهند دستگاهی که دور خشک کن ۱۲۰۰ دارد، هنگام خشک کردن لباس‌ها می‌تواند با سرعت‌های ۶۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰ کارکند.

8. اینکه چه برندی از ماشین لباسشویی را انتخاب کنید ارتباط چندانی به ویژگی ماشین لباسشویی خوب نداشته و کاملا به امکاناتی که مد نظر شماست، بر می‌گردد. پیشنهاد می‌شود برندی را انتخاب کنید که ضمانت و خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد.

9. در نظر گرفتن فضای موجود برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی هم مورد دیگری است که باید به آن توجه شود. بیشتر ماشین‌های لباس‌شویی عرض ۶۰ و ارتفاع ۸۵ سانتی متر دارند. بنابراین پیش از خرید، فضای مناسب نصب آن را تعیین کنید.

10. علاوه بر مصرف انرژی، مصرف برق را هم باید در نظر بگیرید. ماشین‌هایی که دربشان در قسمت جلوی آن‌ها قرار دارد بسیار کمتر از ماشین‌هایی که درب آن‌ها در قسمت بالا است آب مصرف می‌کنند. شست‌وشو در ماشین‌های درب از جلو نیز بهتر انجام می‌شود.

ویژگی ماشین لباسشویی خوب

ماشین لباس‌شویی چند کیلویی بخریم؟

ظرفیت بالای ماشین لباسشویی ویژگی مثبتی برای ماشین لباسشویی نبوده و این تنها به نیاز هر خانواده برمی‌گردد. شما می‌توانید طبق مواردی که در زیر قرار دادیم ظرفیت ماشین لباس‌شویی خود را انتخاب کنید البته باید بر حسب حجم لباس‌ها و میزان شستشو تصمیم بگیرید. اعداد و ارقام زیر برای حالت کاملا معمول در یک خانواده در نظر گرفته شده است.

راهنمای انتخاب ظرفیت ماشین لباس‌شویی بر حسب تعداد نفرات:

  • خانواده ۲ تا ۳ نفره: بین ۶ تا ۸ کیلویی
  • خانواده ۳ تا ۶ نفره: بین ۷ تا ۱۰ کیلویی
  • خانوده بالای ۵ الی ۶ نفر: بالای ۸ کیلویی

برنامه‌های ماشین لباس‌شویی

یک ویژگی ماشین لباسشویی خوب داشتن برنامه‌های متعدد برای شستشو است. می‌توانید بهترین برنامه را مطابق با البسه مناسب انتخاب نموده و نتیجه بهتری را بدست آورید. حتی در بعضی از دستگاه‌های جدید علاوه بر برنامه‌های از پیش تعیین شده به کاربر، این امکان را می‌دهد که بسته به سلیقه خود برنامه‌ای را برای شستشو تنظیم نماید.

نمایشگر (Display)

از روی نمایشگر دستگاه که معمولا LED یا LCD است، می‌توانید وضعیت شستشو را کنترل کنید.

برچسب انرژی (Energy Label)

این برچسب به شما امکان می‌دهد از میزان مصرف برق و آب و همچنین سر و صدای دستگاه مطلع شوید. این میزان از A تا G دسته بندی شده است. A کمترین و G بیشترین هزینه را نشان می‌دهد.

آبگیری مجدد (Extra Rinse)

معمولا باقی ماندن مواد شوینده روی لباس‌ها باعث می‌شود لباس کثیف به نظر برسد و علاوه بر آن، ممکن است باعث حساسیت پوستی و سوزش شود. این برنامه به شما اطمینان می‌دهد که ماده شوینده به طور کامل استفاده شده است.

کارکرد نیمه پر (Half Load)

با این قابلیت می‌توانید هنگامی که کار شست و شو به نیمه رسیده یا لباس کمتری داخل ماشین است، از آب و قدرت کمتری استفاده کنید. بسیاری از ماشین‌های امروزی این امکان را دارند که به صورت خودکار بار داخل ماشین را وزن کنند.

ظرفیت گنجایش (Load Capacity)

بیشترین مقدار باری است که ماشین می‌تواند تحمل کند. این مقدار در ماشین‌های لباس‌شویی مختلف متغیر است.

پیش شست وشو (Pre-wash)

با این برنامه، لباس‌های بسیار کثیف پیش از آغاز چرخه اصلی شست وشو با دمای پایین شسته می‌شوند.

شست وشوی سریع (Quick Wash)

این ویژگی هم به دلیل کمبود وقت می‌تواند برای خیلی افراد، مهم باشد. این گزینه علاوه بر شست و شوی سریع، سبب می‌شود از آب و برق کمتری استفاده شود. مدت زمان شستشوی سریع در اکثر ماشین‌های لباسشویی بین 20 تا 30 دقیقه است.

قفل کودک (child lock)

اگر یک کودک پرانرژی و کنجکاو در خانه داشته باشید، داشتن قفل کودک می‌تواند یک ویژگی ماشین لباسشویی خوب برای شما باشد. قفل کودک به کودکان کنجکاو اجازه نمی‌دهد تنظیمات صفحه کنترل را دست بزنند. به این ترتیب آن‌ها دیگر نمی‌توانند به طور اتفاقی برنامه شستشو را دچار وقفه کنند.

سرعت چرخش آب (Spin Speed)

در یک ماشین لباسشویی خوب سرعت چرخش، بر حسب برنامه شستشو، در برخی از ماشین‌های لباس‌شویی به طور خودکار و در اغلب آن‌ها به صورت دستی قابل تنظیم است. بالا بودن این سرعت هنگام خشک کردن نیز باعث می‌شود رطوبت لباس‌ها بیشتر گرفته شود و سرعت خشک کردن لباس‌ها بیشتر شود. البته بالا بودن سرعت، مصرف انرژی و احتمال پاره یا فرسودن لباس‌ها را بالا می‌برد.

دور موتور متغیر (Variable Spin Speed)

دور موتور بالا سرعت چرخش را هم بالاتر می برد. این ویژگی می تواند بدون در نظر گرفتن برنامه شستوش تنظیم شود.

شستشوی لباس‌ها پشمی (Wool Wash)

این برنامه به منظور جلوگیری از چروک شدن لباس‌های پشمی و آسیب رساندن به آن‌ها طراحی شده است و وجود آن برای یک ماشین لباسشویی خوب، ضروری است.

منطق فازی (Fuzzy logic)

این سیستم به طور خودکار دما، آب و میزان مواد شوینده را بر اساس مقدار لباس‌ها و درجه کثیفی آن‌ها، تنظیم می‌کند.

زمان باقی مانده (Time Remaining)

نشان دهنده زمان باقی مانده از شستشوی لباس‌ها است.

اتوکشی آسان (Easy Iron)

برای کاستن از چین و چروک لباس‌های ظریفش برنامه‌های ویژه‌ای در برخی ماشین‌های لباس‌شویی وجود دارد. استفاده از آب بیشتر در آخرین مرحله شستشو (آبکشی) از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند.

بهترین ماشین لباسشویی

برای خرید یک ماشین لباسشویی  خوب توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد؛ خالی از لطف نیست. این نوع ماشین‌ها اتوماتیک بوده و اگر به درستی استفاده شوند؛ به آسانی خراب نمی‌شوند اما در صورت خرابی هم می‌توان به سایت تمام سرویس مراجعه کرده و از متخصصین و سرویس کاران ماهر آن، کمک گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا