مشکلات ماشین ظرفشویی

آشنایی با برنامه شستشو ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی از دستگاه‌های پیشرفته‌ای است که می‌تواند کار شستن ظروف را به آسانی انجام داده و به این ترتیب در وقت با ارزش شما، صرفه جویی کند. ساز و کار ماشین‌های ظرفشویی به این صورت است که بازوهای شوینده‌ای دارند که درون ماشین ظرفشویی تعبیه شده است، این بازوها شامل سوراخ‌هایی هستند که آب با فشار از آن‌ها خارج می‌شود. یک ظرفشویی هرچه سوراخ‌های ریزتری داشته باش کار شستشو را بهتر انجام می‌دهد.

استفاده از ماشین ظرفشویی چندان که فکر می‌کنید سخت نیست. کافی است از برنامه‌های شستشو آگاهی داسته باشید تا بتوانید در زمان درست، از آن‌ها استفاده کنید. هر ماشین ظرفشویی چندین برنامه شستشو دارد که شما می‌توانید متناسب با جنس و حجم ظروف و زمانی که در اختیار دارید؛ هر کدام را انتخاب کنید. حتی بعضی از دستگاه‌های جدید، علاوه بر برنامه‌های از پیش تعیین شده، این امکان را برایتان فراهم می‌آورند که به دلخواه خود برنامه‌ای را برای شستشو تنظیم کنید. در ادامه به توضیح انواع مختلف برنامه شستشو ماشین ظرفشویی می‌پردازیم.

معرفی برنامه شستشو ماشین ظرفشویی

  • شستشوی چهار جهته QuadWash

در حالت معمولی یک پره‌ دو جهته برای پاشیدن آب وجود دارد اما اگر این برنامه شستشو را انتخاب کنید؛ آب در چهار جهت به سمت ظروف پاشیده می‌شود تا تمامی قسمت‌‌های ظروف، تمیز شوند. این برنامه در تمامی ظرفشویی‌ها وجود ندارد. ظرفشویی‌هایی که قابلیت شستشوی چهارگانه QuadWash را دارا هستند از پره‌ چهار جهته برای پاشیدن آب، استفاده می‌کنند.

  • عملکرد شروع با تاخیر

با استفاده از این برنامه شستشو ماشین ظرفشویی می‌توانید ظروف خود را داخل ظرفشویی بریزید و با خیال راحت به کارهای دیگرتان بپردازید. ظرفشویی دقیقا در همان زمانی که شما تعیین کرده‌اید شستشو را آغاز می‌کند. مزیتی که این برنامه دارد این است که می‌توانید ساعت کار ظرفشویی را در زمان‌های غیر از اوج مصرف برق تنظیم کنید تا در مصرف برق هم صرفه جویی شود.

  • سیستم سختی گیر آب Magnetizer

استفاده از این سیستم باعث می‌شود تا دیگر به دلیل سختی آب روی ظروف لکه‌ای باقی نماند.به این منظور باید درون مخزن مخصوصی، نمک ظرفشویی اضافه کرد ولی در آن دسته از ماشین‌های ظرفشویی که برنامه Magnetizer را دارند؛ نیازی به استفاده از نمک برای سختی گیری آب نیست.

  • سیستم خشک کن ظرفشویی

ظرفشویی‌ها دارای سیستم خشک کن بوده که پس از اتمام فرآیند شستشو، ظروف را به صورت کاملا خشک شده تحویل کاربر می‌دهند. در بعضی از ظرفشویی‌ها از سیستم کمکی برای خشک کردن ظروف استفاده می‌کنند. به طوری که ظروف بدون استفاده از المنت برای تولید گرما و به طور طبیعی خشک می‌شوند که مصرف انرژی را تا حدی کاهش می‌دهد. بنابراین با انتخاب این برنامه شستشو ماشین ظرفشوییمی‌توانید در مصرف انرژی دستگاه هم صرفه جویی کنید.

  • شست و شوی بسیار داغ

این برنامه شستشو ماشین ظرفشویی برای ظروف بسیار کثیف مناسب است. حتی می‌توانید به دلیل دمای بالای آب، از این برنامه برای ضدعفونی کردن ظروف هم استفاده کنید.

  • شست و شوی کامل

به طور پیش فرض و عادی همه ظرفشویی‌ها برای شستشو از این برنامه استفاده می‌کنند. استفاده از این برنامه در وقت و انرژی مصرفی، صرفه جویی نمی‌کند.

  • سنسور نشت آب

ممکن است ظرفشویی دچار نشتی آب شده باشد. با انتخاب این سنسور، ظرفشویی می‌تواند در صورت نشتی آب بلافاصله شستشو را متوقف کند.

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی

  • شست و شو با بخار دوگانه TrueSteam

زمانی که ظروف خیلی کثیف هستند؛ این برنامه در سه مرحله به وسیله ذرات بخار بسیار داغ، لکه‌ها و چربی‌ها را از بین می‌برد. به این صورت که ذرات بخار ابتدا به لکه‌های سخت چربی روی ظروف چسبیده و سپس درجه حرارت را تا نقطه ذوب لکه‌ها بالا می‌برد و با شستشوی کامل، لکه‌ها را از بین می‌برد. مزیتی که وجود دارد این است که حتی در این سیستم امکان تنظیم بخار به صورت دستی هم وجود دارد تا بتوانید از آسیب احتمالی به ظرف‌های شکننده، جلوگیری کنید.

  • شستشو با بخار ملایم

ساز و کار این برنامه شستشو ماشین ظرفشویی هم شبیه به برنامه قبل است با این تفاوت که میزان بخار منتقل شده به ظروف کمتر است. استفاده از این برنامه شستشو برای ظرف‌هایی که زیاد کثیف نیستند؛ مناسب است.

  • برنامه اقتصادی Eco

همانطور که از اسم آن مشخص است؛ یک برنامه اقتصادی است که در زمینه مصرف انرژی بسیار با صرفه عمل می‌کند. این برنامه شستشو ابتدا لباس‌ها را خیس کرده و به آرامی آن‌ها را می‌شوید؛ البته توجه داشته باشید که تنها زمانی از این برنامه استفاده کنید؛ که فرصت کافی داشته باشید؛ زیرا در برنامه اقتصادی مدت زمان طولانی‌تری نسبت به حالت عادی برای شستن ظروف، صرف می‌شود. البته این مزیت را هم در نظر داشته باشید که در مصرف انرژی و آب، صرفه جویی می‌شود. استفاده از این برنامه برای زمان‌هایی که عجله دارید، مناسب نیست.

  • تشخیص میزان کثیفی ظــروف Soil sensor

میزان مصرف انرژی در ماشین‌های ظرفشویی فاکتور بسیار مهمی است؛ تا جایی که سارنده‌های ظرفشویی روی مصرف انرژی تمرکز زیادی کرده‌اند. این سنسور می‌تواند میزان کثیفی ظروف را تشخیص داده و بر اساس آن، به صورت خودکار زمان مورد نیاز برای شستشو، دما و تعداد دفعات آبکشی را تعیین کند.

  • اشعه ماورای بنفش UV

تکنولوژی لامپ uv در برخی از ظرفشویی‌های جدید وجود داشته و دکمه مربوط به آن نیز در صفحه نمایش آن‌ها دیده می‌شود، با استفاده از این امکان می‌توانید ظروف را ضدعفونی کنید. تمامی میکروب‌ها و باکتری‌ها با اشعه UV از بین می‌روند.

  • نیم شور Half washer

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید علاوه بر زمان‌هایی که مهمان دارید به صورت روزانه هم از ماشین ظرفشویی استفاده کنید؛ این برنامه شستشو ماشین ظرفشویی خیلی می‌تواند برایتان کاربردی باشد. به همین منظور سازنده‌های ظرفشویی برنامه نیم شور یا Half را در ظرفشویی‌های خود قرار داده‌اند که شما می‌توانید در این برنامه تنها از نصف ظرفیت دستگاه استفاده کنید. به این منظور باید ظروف خود را در سبد پایین دستگاه قرار داده و برنامه نیم شور (Half) را انتخاب کنید. این کار در زمان و در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند.

  • سیستم شستشوی Vario

امکان Vario Speed Plus و یا Vario Speed برای زمان‌هایی طراحی شده‌اند که شما بی اندازه عجله دارید و می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن لباس‌هایتان را شسته، تحویل بگیرید. جالب است بدانید زمان شستشو در این برنامه به میزان 20 تا 60 درصد کاهش می‌یابد. البته تصور نکنید که این کاهش زمان، از کیفیت کار دستگاه کم می‌کند. Vario می‌تواند به اکثر برنامه‌های شستشو به جز برنامه شست و شوی سریع یا همان Quick Wash اضافه شود.

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی وسیله‌ای است که اگر به درستی از آن استفاده شود، درصد خرابی بسیار پایینی خواهد داشت. با این وجود اگر حین کار با ماشین ظرفشویی دچار مشکل شدید و یا متوجه شدید که برنامه‌های شستشو دستگاه شما به خوبی عمل نمی‌کند؛ می‌توانید به راحتی با تعمیرکاران ماهر تمام سرویس تماس گرفته و از آن‌ها درخواست راهنمایی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا