مشکلات رایج برای تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی

یکی از وسایل خانگی پرکاربرد ماشین های ظرفشویی می باشند اما همین وسایل ممکن است هر از گاهی دچار مشکل شوند و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی باشد

در وهله اول ممکن است از خراب شدن ماشین ظرف شویی خود هراس کنید اما باید بدانید که مشکلاتی که برای این وسیله ایجاد می شود معمولا مشکلات رایجی هستند که به آسانی حل می شوند و می توانید با صرف مدت زمان بسیار کمی آن ها را تعمیر کنید

ممکن است مشکلاتی همانند موارد ذیل برای ماشین ظرفشویی پیش بیاید:

  • روشن نشدن ماشین ظرفشویی
  • باز نشدن درب ماشین ظرفشویی
  • آبگیری نکردن یا تخلیه نشدن آب بعد از شستن ظرف ها
  • صدای زیاد ماشین ظرف شویی
  • خوب نشستن ظرف ها و باقی گذاشتن لکه روی ظروف
  • چکه کردن آب از ماشین ظرفشویی
  • حال چند راهکار عالی برای عیوب بالا را توضیح می دهیم
  • خوب نشستن ظروف و کثیف بودن آن ها پس از شست و شو

اگر ماشین ظرفشویی خوب ظروف را تمیز نمی کند، قبل از شروع کار با آن مطمن شوید که  به طور کامل تمیز است. هم چنین می توانید با چک کردن صفحه نمایش، بازوهای اسپری آب و واشر درب مطمن شوید تا هیچ گونه خرده های غذا، چربی و ذرات دیگر به آنها نچسبیده باشد البته بهتر است برای تعمیر ماشین ظرفشویی به تعمیرکار مراجعه کنید و یا جهت تعمیر در محل با ما تماس بگیرید

هم چنین ممکن است ایراد از قسمت واشر باشد و موادی را از خود ترشح کند یا این که به مرور زمان دچار فرسودگی شده و گشاد شده باشد که در این صورت باید تعویض شود.

اگر بعد از شستشو ظرف ها هم چنان کثیف و لکه دار هستند و در کل ماشین ظرفشویی خوب ظروف را نمیشوید  باید از جلا دهنده ها استفاده کنید چرا که جلا دهنده ها از چسبیدن لکه های آب به سطوح ظرف ها جلوگیری می کنند.

جلا دهنده های مخصوص و مناسبی برای این کار وجود دارد سعی کنید از جلا دهنده هایی که مخصوص ماشین ظرف شویی می باشد استفاده کنید. هم چنین برای تمیز کردن فضای داخل ظرفشویی می توانید از قرص ماشین ظرفشویی فول که دارای جلا دهنده، شوینده و نمک هستند استفاده کنید روش استفاده از آن بدین صورت است که قرص را داخل جا قرصی یا کف ظرفشویی بیاندازید و سپس ماشین را راه اندازی کنید.

سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی

سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی

برای رفع سر و صدای ماشین ظرفشویی باید توجه داشته باشید هیچ گونه ماشین ظرفشویی را نمی توانید پیدا کنید که بدون سر و صدا کار کند ولی ذکر این نکته ضروری است که به طور کلی بعضی از انواع ماشین ها در کل صدای بالاتری دارند.

 اما اگر ظرفشویی قبلاً صدای کم تری نسبت به اکنون داشته و حالا پر سروصداست و ایجاد مزاحمت صوتی می کند باید دریافت که حتما مشکلی وجود دارد.

در این موارد ممکن است مشکل از پمپ ماشین ظرفشویی باشد برای تعویض آن باید پیچ بازوی شستشو یا حلقه یاتاقان را تعویض کنید.

هم چنین ممکن است صدا به علت برخورد بازوهای شستشو به قفسه ها یا ظروف باشد که در این صورت لازم است بازوها را عوض کنید و البته برای این موضوع بهتر است به تعمیر کار ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

یکی دیگر از علل سر و صدای زیاد ماشین ظرف شویی  ممکن است به علت مشکل در کاسه نمد یا حلقه بیرینگ بازو ها باشد.

این قطعات حلقه های پلاستیکی هستند و اگر این قطعات فرسوده و خراب شوند باعث می شوند که بازو نتواند کار خود را به درستی انجام دهد. سعی کنید به صورت دوره ای کاسه نمد و حلقه بیرینگ را بازرسی نمایید تا در صورت خراب بودن و فرسودگی سریعا آن ها را تعویض کنید

قفل نشدن درب ماشین ظرف شویی

برای رفع مشکل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی لازم است چفت و بست را تعوض نمایید تا عملکرد ماشین ظرفشویی بهتر شود .اگر حیوان خانگی یا کودک خردسال در خانه دارید و ظرف شویی تان این مشکل را پیدا کرده بهتر است هر چه سریعتر به رفع این مشکل بپردازید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

چکه کردن آب از ماشین ظرف شویی

یکی از مشکلات رایج ماشین های ظرفشویی چکه کردن آب از آن است که بسیاری از افراد از آن گله دارند و این مشکل می تواند محلی را که ظرفشویی در آن قرار دارد دچار مشکل کند و باعث ایجاد بوی بد در آن مکان شود.

برای رفع این مشکل ابتدا شلنگ آب را بررسی کنید و در صورت دیدن پارگی یا سوراخ شدگی به رفع آن بپردازید یا اگر خیلی خراب شده است یک شلنگ جدید تهیه کنید. اگر مشکل از شلنگ نبود به سراغ واشرهای داخل المنت های حرارتی را بروید و آن ها چک کنید. چرا که چکه کردن ماشین ظرفشویی می تواند به علت خراب شدن یا فرسوده بودن پیچ و بست پمپ یا پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی باشد. اگر مشکل از این ها می باشد پیچ و بست و پمپ را تعوض کنید.

آبگیری نکردن ماشین ظرف شویی

اگر ماشین ظرفشویی آبگیری نمی کند شیر ورودی آب ، شناور و سوئیچ شناور رو چک کنید و در صورت خراب بودن آن ها را تعویض نمایید.

اگر مشکل از موارد بالا نبود شیر آب گرم زیر سینک را چک کنید تا مطمئن شوید که باز است و آب وارد ماشین ظرف شویی می شود.

متوقف نشدن آبگیری

حال اگر ماشین ظرفشویی آبگیری را متوقف نمی کند یا سوئیچ شناور معیوب است یا تایمر روی آبگیری گیر کرده، یا اینکه شیر ورودی آب باز مانده است با چک کردن این موارد و رفع مشکل آن ها توسط تعمیر کار ماشین ظرفشویی  احتمالا آبگیری درست خواهد شد.

روشن نشدن ماشین های ظرفشویی

یکی دیگر از مشکلات وسیع ماشین های ظرفشویی که سبب وحشت افراد خانه دار می شود روشن نشدن ماشین ظرفشویی است اگر مشاین شما نیز دچار این مشکل شد ابتد با چک کردن فیوزها و قطع کننده های جریان رو اطمنینان حتصل کنید که برق خانه شما قوی است ، سپس مطمن شوید که ماشین ظرفشویی را حتما وصل کرده اید.

اگر هم چنان ماشین روشن نشد سیم کشی هایی را که مربوط به ماشین ظرفشویی است بررسی کنید ولی مراقب باشید در صورت خراب بودن و خوردگی به هیچ عنوان به آن ها دست نزنید و با یک برقکار یا تعمیر کار ماشین لباسشویی تلفن کنید.

طول کشیدن شستن ظروف

اگر شستن ظروف خیلی طول می کشد یا اینکه ماشین شستن ظروف را اصلا تمام نمی کند احتمال دارد که تایمر موتور، ترموستات یا المنت حرارت ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده باشند.

اگر در این زمینه مشکل داشتید می توانید از قسمت ارتباط با ما جهت تعمیر ماشین ظرفشویی با ما تماس بگیرید.

استفاده نکردن ماشین ظرف شویی از شوینده ها

یکی دیگر از مشکلاتی که برای ماشین ظرفشویی پیش می آید و اکثر افراد از آن شکایت دارند این است که می گویند ماشین از شوینده استفاده نمی کند در این صورت به احتمال 90 درصد مشکل این می باشد که بخش پخش کننده ماشین ظرفشویی نمی تواند به درستی شوینده را آزاد و پخش نماید .

  • برای رفع این مشکل قمست پخش کننده را باز کرده و آن را تمیز کنید ولی اگر دیدید که دچار ترک خوردگی یا شکستگی شده یک پخش کننده شوینده جدی  تهیه نمایید.
  • به طور کلی برای سالم نگه داشتن ماشین ظرفشویی موارد زیر را رعایت نمایید
  • به طور مرتب درون ماشین ظرفشویی خود را تمیز و گندزدایی کنید و اجازه ندهید دچار لک گرفتگی و کثیفی شود.
  • برای شستشوی ظروف، ماشین ظرفشویی را بر روی زمان و دور مناسب تنظیم کنید
  • قفسه های ظروف را تمیز کنید و در صورت خراب بودن سریعا آن ها را تعمیر نمایید.
  • ماشین ظرفشویی را بیش از اندازه پر نکنید و در هر زمان فقط تعداد محدودی ظرف را بشویید.
  • اجزاء و قطعات شکسته را سریعا تعمیر کنید تا از خراب شدن دیگر بخش ها جلوگیری شود
  • سعی کنید به صورت درپوش و درزگیرهای ماشین ظرفشویی را تمیز نمایید
  • سعی کنید بعد از چند مدت ماشین ظرفشویی را به صورت خالی با سرکه بشویید.
  • و نکته آخر این که دمای گرمایشی آب را کنترل کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا