مزیت های جاروبرقی سطلی

مزیت های جاروبرقی سطلی چیست؟

جاروبرقی‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع کارایی در محیط‌های صنعتی، تجاری، اداری، مسکونی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از انواع جاروها، جاروبرقی سطلی است که توان پاکسازی و حذف آلاینده‌های خشک و تر از محیط را دارا می‌باشند. به این جاروها، اصطلاحا جاروبرقی‌های آب و خاک گفته می‌شود که در انواع خانگی و تجاری، عرضه می‌گردد. مخزن زباله در این مدل‌ها حجم قابل توجهی داشته و سریع پر نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم به ذکر مزیت های جاروبرقی سطلی بپردازیم.

مزیت های جاروبرقی سطلی چیست؟

این جاروها اگرچه نسبت به جاروهای ماشینی، بزرگ‌تر هستن و شاید از نظر ظاهری چندان جذاب نباشند اما مزیت‌هایی هم دارند که خیلی افراد را مجاب به استفاده از آن‌ها می‌کند. مزیت های جاروبرقی سطلی شامل موارد زیر می‌شود:

1. ایجاد هوای مطبوع در محیط

این جاروها دارای چرخ‌های هرزگرد در بخش زیرین دستگاه هستند که همین ویژگی باعث می‌شود حمل و نقل آن بسیار آسان شود. همچنین وجود خرطومی و دسته ارگونومیک، امکان دسترسی به تمامی بخش‌ها و نقاط دور از دسترس را در محیط فراهم می‌آورد. این نمونه از جاروها قدرت مکش بالایی دارند و وجود فیلترهای هوشمند باعث می‌شود آلودگی‌ها دوباره به محیط وارد نشوند. بنابراین عجیب نیست که پس از تمیز کردن محیط، هوای مطبوعی داشته باشید.

2. صرفه جویی در هزینه‌ها

جاروبرقی های سطلی توان نظافتی بالایی دارند و مسلم است که برای تمیز کردن واحدهای بزرگ تجاری یا صنعتی تعداد نیروی خدماتی کمتری طلب می‌کند، زیرا تنها یک نفر کاربر به کمک این تجهیزات قادر به نظافت فضای وسیعی می‌باشد. از طرفی چون این گونه دستگاه‌ها توان نظافتی بالایی دارند؛ تعداد دفعاتی که نیاز به جارو کردن دارد؛ کاهش می‌یابد و از این نظر در هزینه‌های برق مصرفی هم صرفه جویی می‌شود. جاروبرقی آب و خاک با ظرفیت مخزنی بین ۱۲ تا ۱۷۵ لیتر ساخته می‌شود. البته جاروبرقی سطلی با مخزن کوچکتر هم وجود دارد که برای منازل، کاربرد دارد.

3. تامین سلامت افراد حاضر در محیط

گرد و غبار و آلاینده‌ها برای سلامتی مضر هستند و خوشبختانه وجود فیلتر در جاروبرقی سطلی این آلودگی‌ها را به طور کامل از محیط حذف می‌کند و با ایجاد هوا و محیطی پاکیزه، حفظ سلامت افراد حاضر در محیط را تضمین می‌نماید. در صورت عدم وجود این فیلتر تمامی غبارهای ناشی از جارو کردن فرش یا موکت دوباره وارد هوا شده و علاوه بر آسیب به محیط زیست، سلامتی افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند را هم تهدید می‌کند. ریه‌ها بسیار حساس هستند و منطقی است که برای حفاظت از آن‌ها کمی بیشتر، هزینه کنیم.

4. عدم ایجاد سر و صدای بالا

اگر از صدای بسیار بالای جاروبرقی بیزار هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم از این مدل استفاده کنید. یکی از مزیت های جاروبرقی سطلی سطح صدای بسیار پایین آن بوده و برای محیط‌هایی که باید در آنجا آرامش و سکوت برقرار باشد؛ توصیه می‌شوند.

جاروبرقی سطلی

5. قابلیت مکش مایعات

طرز کار جاروبرقی سطلی آب و خاک بدین صورت است که علاوه بر جمع کردن زباله‌های خشک، قادر به تمیز کردن زمین از نوع مایعات هم می‌باشند. همین ویژگی باعث شده است که این نوع جارو برای خیلی از مکان‌ها، مناسب و کاربردی باشد. از منازل مسکونی گرفته تا کارخانه، پتروشیمی‌ها و… .

6. همه کاره بودن جاروبرقی سطلی

حذف زباله‌ها، گرد و غبار و مایعات از سطح زمین تنها یکی از کاربردها و مزیت‌های جاروبرقی سطلی است. این جاروها کارهای دیگری هم انجام می‌دهند. تخلیه کردن باد تشک‌های بادی و اسباب بازی‌های استخر، جمع‌آوری تمام آلاینده‌های ریز و درشت، باز کردن لوله‌ها و بیرون آوردن اجسام فرو رفته در آب، تمیز کردن شومینه‌ها، اجاق‌های هیزمی، جمع‌آوری برف‌ها و مواردی مانند پمپ‌های هوا، برس‌ها و … هم از دیگر کاربردهای این نوع از جاروبرقی‌ها هستند.

7. جابجایی آسان

از آنجایی که جاروبرقی‌های سطلی دارای ابعاد تقریبا بزرگی هستند ممکن است تصور کنید جابجایی سختی دارند اما این گونه نبوده و به خاطر وجود چرخ‌های پلاستیکی که در این نمونه از جاروها تعبیه شده است؛ به راحتی می‌توانند در مکان‌های مختلف و بین طبقات، جا به جا شوند.

مزیت جاروبرقی سطلی

8. تخلیه راحت مخزن

همانطور که ذکر شد؛ جاروبرقی سطلی آب و خاک توانایی مکش مایعات را هم دارد. اگر زباله‌های جمع‌آوری شده خشک باشند که می‌توانید به راحتی به وسیله چرخ‌ها و دسته‌های به کار رفته در مخزن دستگاه، آن را تخلیه کنید و اگر آلاینده‌های درون آن از مایعات باشد، به وسیله شیلنگی که درون مخزن جاروبرقی قرار داده شده است می‌توان مایعات را به راحتی، تخلیه کرد. در نمونه‌های خانگی هم می‌توان مخزن را در آورده و تخلیه کرد. توجه داشته باشید که حتما در صورت پر شدن مخزن جاروبرقی آن را تخلیه کنید تا در سرعت موتور جاروبرقی اختلالی ایجاد نشود. اگر تخلیه مخزن به موقع صورت نگیرد؛ ممکن است به جاروبرقی فشار وارد شده و سبب خاموش شدن ناگهانی آن شود.

9. مزیت وجود وکیوم در جاروبرقی سطلی

یکی از مزیت های جاروبرقی سطلی از نوع آب و خاک این است که با استفاده از سیستم هوشمندی که دارند می‌توانند زباله‌های خشک و مرطوب را جدا کنند. ضمن اینکه جاروبرقی صنعتی که به عنوان مکنده صنعتی هم شناخته می‌شوند؛ از یک پمپ مکش برخوردار هستند. به این صورت که در قسمت بالایی مخزن دستگاه مکنده، جریان هوا کاهش می‌یابد و همین کاهش سرعت هوا که ذرات سنگین‌تر در مخزن قرار بگیرند. بهتر است بدانید که درون مخزن جاروبرقی سطلی آب و خاک دو عدد نازل وجود دارد یکی برای جمع‌آوری زباله‌های خشک و دیگری برای شناسایی و جمع‌آوری مایعات.

جاروبرقی های سطلی

در هنگام استفاده از جاروبرقی باید نکات و اصول استفاده از آن را هم بدانید تا کمتر نیاز به تعمیر جاروبرقی پیدا کنید. خیلی از افراد تصور می‌کنند که جاروبرقی صنعتی به دلیل اینکه مزیت و قابلیت‌های بالایی دارد؛ پس کمتر دچار خرابی و مشکل می‌شود، بر همین اساس هم شاید در هنگام استفاده از آن خیلی از نکات را رعایت نکنند و ناخودآگاه باعث خرابی دستگاه بشوند. به هر حال شما اگر در منزل و یا هر مکان دیگری از جاروبرقی سطلی استفاده می‌کنید و اخیرا با مشکل خرابی دستگاه روبرو شده‌اید؛ بد نیست با سرویس کاران ماهر تمام سرویس تماس گرفته و از مشاوره رایگان آن‌ها، بهره گیرید. این مجموعه در زمینه تعمیر لوازم خانگی فعالیت داشته و با دقتی که می‌توانید با خیال راحت، لوازم برقی خود را که دچار آسیب شده‌اند؛ به آن‌ها بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا