صدای زیاد ماشین لباسشویی

روش استفاده درست از ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از آن وسایلی است که در انجام کارهای خانه می‌توانید روی کمک آن حساب ویژه‌ای داشته باشید. اگر به درستی و بهینه از این دستگاه استفاده شود؛ بعید است که به زودی دچار خرابی شود. به طور کلی اگر برای خرید این وسیله کاربردی، هزینه می‌کنید باید بتوانید مدت زمان طولانی بدون خراب شدن، از آن استفاده کنید. در ادامه روش استفاده درست از ماشین لباسشویی را به شما آموزش داده و نکاتی را برای استفاده بهینه از آن، ذکر خواهیم کرد.

روش استفاده درست از ماشین لباسشویی

مخزن ماشین لباسشویی به دلیلی مرطوب بودن، می‌تواند به محل امنی برای باکتری‌ها و میکروب‌ها باشد. علت ایجاد این باکتری‌ها و آلودگی را می‌توان در نحوه استفاده از ماشین لباسشویی ، جستجو کرد. اگر سلامتی برای شما اهمیت زیادی دارد؛ باید استفاده درست از ماشین لباسشویی را بدانید. خوشبختانه با در نظر گرفتن چند نکته ساده می‌توانید بهترین استفاده را از این دستگاه داشته باشید:

برای لباسشویی یک مکان مناسب در نظر بگیرید

برخلاف تصور خیلی افراد، محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد. حمام، انباری و یا حیاط خلوت اصلا مکان مناسبی برای قرار دادن ماشین لباسشویی نیست، چرا که باعث تولید و تکثیر هر چه سریع‌تر میکروب‌ و باکتری‌ها می‌شود و خیلی راحت انسان را به آلرژی، آسم و بیماری‌های پوستی، مبتلا می‌‌کنند. بهترین مکان برای قرارگیری ماشین لباسشویی محیط باز مثل آشپزخانه است.

درب لباسشویی را بعد از اتمام شستشو باز بگذارید

زمانی که کار شستشوی لباس‌ها تمام می‌شود؛ باید درب مخزن لباسشویی و همچنین پنجره آشپزخانه‌ را باز بگذاریم تا هوا و بخار حاصل از آن، خارج شود. اگر این بخار از درون ماشین لباسشویی خارج نشود، موجب تجمع باکتری‌ها در آن می‌شود.

اگر مجبور هستید لباسشویی را در محیط‌های نامناسب مانند حمام، انباری و … قرار دهید؛ باید بعد از اتمام کار، در حمام یا انباری را به مدت چند ساعت، باز گذاشته تا هوا رد و بدل شود.

برای کمک به خشک شدن بهتر لباسشویی باید لاستیک دور درمخزن و حتی فضای درون ماشین را با یک دستمال نرم و تمیز، خشک کنید.

لباس‌های زیر را جداکانه بشویید

به هنگام استفاده از ماشین لباسشویی بهتر است لباس‌های زیر خود را جدا از سایر لباس‌ها شستشو دهید زیرا این البسه از منابع اصلی‌ انتشار میکروب در فضای بسته و مرطوب‌ هستند. زمانی که آن‌ها را با لباس‌های دیگر بشویید؛ آلودگی را به راحتی منتقل می‌کنید. این آلودگی‌ها می‌توانند سبب تحریک پوستی یا حتی عفونت بدن شوند.

نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنید این است که حتما لباس‌های زیر خود را با آب کاملا داغ و مواد پاک‌کننده قوی، شستشو داده و آنها را زیر نور مستقیم آفتاب خشک کنید.

خیلی افراد برای عدم انتقال آلودگی، این لباس‌ها را با دست شسته و زیر نور خورشید، خشک می‌کنند.

روکش‌ها و ملحفه‌ها را با آب داغ بشویید

منسوجاتی که برای خواب استفاده می‌شوند به سرعت کثیف شده و لازم است هر دو هفته یکبار با آب کاملا داغ و با دور تند ماشین لباسشویی، شسته شوند. بهترین زمان برای شستشوی ملحفه و روبالشی به صورت هفتگی است.

استفاده درست از ماشین لباسشویی

تکلیف لباس‌های خیس را مشخص کنید

برای استفاده درست از ماشین لباسشویی نباید لباس‌های خیس و شسته شده را درون مخزن ماشین، بیش از 30 دقیقه رها کنید؛ زیرا باعث کپک‌زدگی و تولید باکتری‌های آلرژی‌زا می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود تنها زمانی ماشین لباسشویی‌ را روشن کنید که می‌دانید، در خانه ‌هستید و می‌توانید، بلافاصله پس از اتمام شستشو، لباس‌ها را خارج کرده و در هوای آزاد، خشک کنید.

لباس‌های کثیف را در مخزن لباسشویی نگهداری نکنید

مخزن لباسشویی نباید نقش سبد لباس‌های چرک را برای شما بازی کند زیرا عرق، رطوبت و آلودگی لباس‌های تلمبار شده، می‌تواند محیط مناسبی برای تولید انواع باکتری‌ها و در نتیجه ابتلا به بیماری‌های پوستی و تنفسی، ایجاد کند.

لباس‌های خیلی کثیف را با دست بشویید

اگر لباسی که قصد شستشوی آن را دارید بیش از حد کثیف است؛ بهتر است با دست شسته شود. میکروب و آلودگی‌های لباس‌های کثیف و گلی ممکن است تا مدت‌ها درون ماشین ‌لباسشویی باقی مانده و به سایر لباس‌ها‌ هم منتقل شود. حتی برای اطمینان بیشتر در زمینه حفظ بهداشت ماشین لباسشویی بهتر است، پس از هر سه یا چهار بار استفاده، یک بار آن را بدون لباس و با مواد ضدعفونی ‌کننده روشن کنید.

نکاتی برای استفاده بهینه از ماشین لباسشویی

پیش از هر کار پیشنهاد می‌شود دفترچه راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی را که توسط کارخانه سازنده تهیه می‌شود با دقت مطالعه کرده و نکات پیشنهادی آن را در استفاده از دستگاه؛ مورد توجه قرار دهید.

برای استفاده درست از ماشین لباسشویی بایستی به نکات زیر توجه کرد:

  • اکثر ماشین‌های لباسشویی دارای برنامه شستشوی اقتصادی هستند که لباس‌ها را با کمترین میزان مصرف آب، پودر و حرارت شست و شو می‌دهند. این برنامه شست و شو باعث می‌شود مصرف برق دستگاه، کاهش یابد. بنابراین منطقی است که بیشتر اوقات از این برنامه، استفاده کنید.
  • برای کم کردن میزان مصرف انرژی تا حد امکان از برنامه شستشو با آب سرد استفاده کنید. به طور مثال تغییر درجه حرارت از 90 درجه به 60 درجه نیز به میزان بسیار زیادی از مصرف برق، کم می‌کند.
  • لباس‌های خیلی کثیف و با رنگ‌های روشن را از لباس‌هایی که رنگ‌های تیره‌ای دارند و کمتر کثیف شده‌اند تفکیک کنید و آن‌ها را بطور جداگانه، شستشو دهید.
  • توجه داشته باشید که تمیز کردن ماشین لباسشویی به کاهش مصرف برق و افزایش عمر مفید آن، کمک می‌کند. برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی، می‌توانید از سرکه و جوش شیرین، استفاده کنید. فیلتر و مخزن پودر را بطور منظم، تمیز کنید.
  • هر چقدر عدد مربوط به دورهای آبکشی در دقیقه بیشتر باشد؛ لباس‌ها به هنگام خروج از ماشین لباسشویی خشک‌تر هستند اما این کار منجر به افزایش مصرف انرژی ماشین لباسشویی خواهد شد. بنابراین اگر امکان خشک کردن لباس‌ها را در هوای آزاد و در زمانی طولانی‌تر دارید؛ بهتر است از دور کم آبکشی، استفاده کنید.
  • یکی از اصول استفاده درست از ماشین لباسشویی این است که در ساعات پیک مصرف برق که به دلیل تقاضای زیاد؛ فشار بر شبکه برق شدید است، از دستگاه، استفاده نکنید.
  • استفاده از لوله کشی آب گرم برای استفاده از ماشین لباسشویی بسیار مفید خواهد بود.
  • برای استفاده درست از ماشین لباسشویی ، نباید آن را تا حداکثر ظرفیتی که دارد پر نمایید. ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم روی بدنه ماشین لباسشویی درج شده است. توصیه می‌شود لباس‌ها را متناسب با ظرفیت هر دستگاهی درون آن، قرار دهید.
  • برای استفاده درست از ماشین لباسشویی و جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها، زمانی که لباس‌ها هنوز کمی مرطوب هستند؛ آن‌ها را از دستگاه، خارج کنید.

استفاده درست از ماشین لباسشویی

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. با رعایت موارد ذکر شده در این مقاله و استفاده درست از ماشین لباسشویی ، می‌توانید کارایی و عمر دستگاه را افزایش دهید. با این وجود ممکن است در شرایطی با مشکل خرابی ماشین لباسشویی روبرو شوید که در این صورت بهترین کار تماس با سرویس کاران ماهر است. برای این کار می‌توانید به وب سایت تمام سرویس رفته و درخواست سرویس کنید. تمام سرویس متشکل از گروهی از متخصصین است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و امکان ارائه مشاوره رایگان را هم به شما دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا