برنامه شستشو ماشین ظرفشویی

امکانات ماشین ظرفشویی که برای خرید باید در نظر گرفت

ماشین ظرفشویی از وسایل مدرنی است که وجود آن می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف زمان و انرژی شود. این دستگاه انبوهی از ظرف‌های کثیف شما را تحویل گرفته و پس از مدتی به صوت کاملا شسته و خشک شده، تحویل می‌دهد. شاید برایتان سوال باشد که به چه امکانات ماشین ظرفشویی هنگام خرید باید توجه کنیم. ادامه این مقاله می‌تواند به شما در این زمینه، کمک کند.

امکانات ماشین ظرفشویی که برای خرید باید در نظر گرفت

اولین چیزی که بهتر است به هنگام خرید ماشین ظرفشویی به آن دقت کنیم؛ ظرفیت دستگاه است. با توجه به اینکه خانواده‌ها می‌توانند پرجمعیت یا کم جمعیت باشند؛ ظرفیت‌های متفاوتی از این دستگاه وجود دارد. ظرفیت ماشین‌های ظرفشویی به صورت زیر است:

1. ظرفشویی 6 یا 8 نفره

اگر زیاد اهل مهمانی دادن نیستید و خانواده کم جمعیتی هم دارید؛ ماشین‌های ظرفشویی ۶ تا ۸ نفره، به دردتان می‌خورد. این ماشین‌ها به صورت رومیزی تولید شده‌اند و برای یک خانواده کوچک ۳ یا ۴ نفره مناسب هستند. ظرفشویی‌های رومیزی به نسبت ظرفشویی‌های مبله، ظرفیت کمتری دارند و سریع‌تر پر می‌شوند. تقریبا 72 تا 100 تکه ظرف در ماشین‌های ۶ تا ۸ نفره، جای می‌گیرند. به هنگام خرید ماشین ظرفشویی حواستان باشد که سیستم شستشوی آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید قدرت شستن ظرف‌های خیلی چرب و خشک را هم دارند.

2. ظرفشویی 13 نفره

این ماشین‌ها بسیار پرطرفدار بوده و چیزی در حدود 154 تکه ظرف را می‌توانند برای شستشو درون سبدهای خود، جای دهند. ظرفشویی‌های 13 نفره، بیشتر به درد خانواده‌های پر رفت و آمد می‌خورد. این دستگاه با این ظرفیت حتی برای افرادی که کمبود وقت دارند و معمولا ظرف‌های نشسته خود را روی هم تلنبار می‌کنند تا در یک فرصت مناسب شستشو دهند هم بسیار مناسب است. توصیه می‌شود هنگام خرید این ظرفشویی‌ها، آنهایی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع سبد را داشته باشند. امکانات و دیگر انواع برنامه شست و شو مثل شروع شستشو با تاخیر و شستشوی نصفه هم از امکاناتی است که بهتر است، داشته باشد.

3. ظرفشویی 14 نفره

پرحجم‌ترین ماشین‌های ظرفشویی، نوع ۱۴ نفره آن‌هاست. این ماشین‌ها ظرفیت شستشوی حدود ۱۶۰ تکه ظرف را دارند و بیشتر برای خانواده‌های پرجمعیت، شلوغ و پر رفت و آمد مناسب هستند. این ماشین‌ها معمولا اکثر برنامه‌های مختلف شستشو را دارا هستند که می‌توانید متناسب با حجم ظروف و میزان کثیفی آن‌ها، هر کدام را انتخاب کنید. در کل از نظر کارایی تفاوت زیادی بین ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت‌های مختلف وجود ندارد. البته خرید این دستگاه از یک برند معتبر، قطعا کارایی آن را تضمین خواهد کرد.

موارد دیگری هم وجود دارد که بد نیست به هنگام خرید ماشین ظرفشویی به آن، توجه کنیم:

امکانات ماشین ظرفشویی

قابلیت شستشوی قابلمه‌ها

همه می‌دانیم که سخت‌ترین مرحله در شستن ظروف، همین قابلمه و ماهیتابه‌ها هستند و برای طبخ غذا قطعا به شستن این ظروف بزرگ، نیاز پیدا می‌کنید. بنابراین اگر شما هم از شستن قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های بزرگ بیزار هستید؛ این امکان ماشین ظرفشویی می‌تواند به کمک شما آید. توصیه می‌شود ماشین‌هایی که این قابلیت را ندارند، خریداری نکنید.

قابلیت شستن میوه ها

هنگام خرید ظرفشویی اکثر فروشنده‌ها ادعا می‌کنند که دستگاه پیش روی شما قابلیت شستن میوه را هم دارد. البته شاید تصور کنید که تمامی ماشین‌های ظرفشویی قابلیت شستن میوه‌ها را دارند، البته این تصور کاملا درست است اما اگر شما هم با آب داغ میوه را بشویید قطعا باید منتظر خراب شدن سریع آن باشید. بنابراین تنها آن دسته از ماشین‌هایی که قابلیت شستشو با آب سرد را دارند؛ می‌توانند میوه هم بشویند.

میزان صدای دستگاه

خیلی افراد به منظور صرفه جویی در برق مصرفی، ترجیح می‌دهند تنها در شب زمانی که تعرفه‌های برق به طور معمول ارزان‌تر است، از این دستگاه استفاده کنند. به همین منظور باید برندی را خریداری کنید که میزان صدای کمی طی انجام فرآیند شستشوی ظروف، ایجاد می‌کنند. توصیه می‌شود ظرفشویی را انتخاب کنید که صدای آن بیشتر از 15 یا 50 دسی بل نباشد.

قابلیت ضد عفونی کردن

ضد عفونی کننده در ظرفشویی همان قابلیت شستن با آب گرم و داغ است. زمانی که آب در چرخه شستشو بسیار داغ شود؛ یعنی می‌تواند ظروف را تا حد استریلیزه شدن، تمیز کند. البته در اکثر ظرفشویی‌ها قابلیت استفاده از مواد سفید کننده و ضدعفونی کننده وجود دارد ولی اگر در کاتالوگ ظرفشویی به چنین چیزی اشاره نکرده بود حتماً قبل از استفاده از این گونه مواد، پرس و جو کنید تا از وجود این گونه امکانات ماشین ظرفشویی، آگاهی پیدا کنید.

قابلیت تنظیم ارتفاع سبد

این هم یکی دیگر از امکانات ماشین ظرفشویی است که برای خرید باید به آن ها توجه کنیم. اگر بتوانید سبد ظرفشویی را خودتان بر اساس نیازی که دارید، بچینید؛ تا حد زیادی می‌توانید از فضای موجود دستگاه، استفاده بهینه داشته باشید. تنها نکته‌ای در چیدمان ظروف لازم است به آن توجه کنید این است که ظروف را به گونه‌ای بچینید که مزاحمتی برای چرخش بازوهای آبپاش ایجاد نکنند و از طرفی هم امکان پاشیدن آسان آب درون ظروف چیده شده، وجود داشته باشد. در غیر اینصورت نمی‌توانید انتظار تمیزی صد در صد را از ظروف داشته باشید و این موضوع هم ربطی به عملکرد کلی دستگاه ندارد. پس فراموش نکنید که نحوه چیدمان ظروف خیلی اهمیت دارد. به این منظور باید دستگاه شما قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا بتوانید به آسانی آن‌ها را تنظیم کنید.

از ظرفشویی‌های هوشمند چه می‌دانید؟

این روزها هوش مصنوعی در صنعت لوازم خانگی حسابی غوغا کرده است؛ به طوری که مخترعان با استفاده از این علم توانسته‌اند لوازم خانگی‌های هوشمندی بسازند. تصور کنید بخواهید در ساعاتی که بیرون از خانه هستید، دستور انجام کاری را به یکی از وسایل خانه (مثلا ظرفشویی) بدهید. اگر دستگاه شما یک دستگاه هوشمند باشد؛ می‌توانید خارج از منزل و با تلفن همراه، دستور آغاز شستشو را داده و بر تمام مراحل شستشو، نظارت کرد. امروزه برندهای مختلفی از ظرفشویی‌ها، این قابلیت را دارا هستند و مسلم است که نسبت به سایر مدل‌های قدیمی‌تر، قیمت بالاتری هم دارند.

ماشین ظرفشویی

پس از خرید ماشین ظرفشویی معمولا اگر به درستی از ماشین ظرفشویی استفاده کنید، احتمال خرابی آن پایین است اما در هر صورت گاهی هم چنین مشکلاتی پیش می‌آید که در این صورت می‌توانید با تعمیرکاران تمام سرویس برای عیب‌یابی و تعمیر آن، تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا