آموزش تقویت مکش جاروبرقی

آموزش تقویت مکش جاروبرقی بدون تعمیر🛠️

آموزش تقویت مکش جاروبرقی با چند ترفند کاربردی و ساده

اغلب کسانی که از جاروبرقی استفاده می کنند پس از مدتی متوجه کم شدن مکش جاروبرقی می شوند، شاید فکر کنید مشکل از موتور جاروبرقی است و باید تعمیر شود ولی در اکثر مواقع با انجام چند ترفند می توانید مکش جاروبرقی را تقویت کنید
پس همراه ما باشید با آموزش تقویت مکش جاروبرقی

 

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل کم شدن مکش جاروبرقی در منزل مواجه شده اید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله باما همراه باشید و در صورت داشتن سوال و یا نیاز به تعمیر جاروبرقی در منزل در تهران با ما تماس بگیرید

آموزش تقویت مکش جاروبرقی و دلایل کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟

خالی کردن کیسه جاروبرقی

یکی از روش های تقویت مکش جاروبرقی خالی کردن کیسه جاروبرقی است همچنین برای تقویت مکش آن تعویض به موقع فیلتر برای تقویت مکش جاروبرقی رفع انسداد از لوله تلسکوپی و لوله خرطومی جاروبرقی تقویت مکش جاروبرقی با تعمیر موتور بررسی راه های تقویت مکش جاروبرقی

نکته مهم : پیش از آن که موارد بعدی آموزش تقویت مکش جاروبرقی را به شما بگوییم، بهتر است به این مسئله توجه کنید که آیا قدرت مکش جاروبرقی شما از زمانی که آن را خریداری کرده اید کم تر شده است یا نه. چرا که خیلی از مدل ها و برند های تولید کننده جاروبرقی، قدرت مکش کم تری نسبت به سایر مدل ها و برند ها دارند. حتی برخی از جاروبرقی ها، با راه های تقویت مکش جاروبرقی نیز نمی توانند قدرت مکش مناسبی را ایجاد کنند. از این رو باید حتما به این مسئله توجه داشته باشید.

دلایل کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟

قبل از آن که به راهکار تقویت مکش جاروبرقی بپردازیم، بهتر است دلایل آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه به بررسی دلایل کم شدن مکش جاروبرقی پرداخته ایم.

توجه داشته باشید که باید پیش از هر کاری، حتما از قدرت موتور جاروبرقی و قدرت مکش آن اطمینان خاطر کسب کنید.

  • پر بودن کیسه جاروبرقی
  • تنظیم قطعات جانی جاروبرقی به مانند لوله، خرطومی، برس و …
  • کثیف بودن فیلتر جاروبرقی
  • گرفتگی در قسمت قطعات به مانند لوله، خرطومی، برس
  • خراب بودن موتور جاروبرقی
تنظیم صحیح دستگاه

یکی دیگر از راهکار تقویت مکش جاروبرقی، تنظیم صحیح دستگاه می باشد. این تنظیمات شامل ارتفاع دسته جاروبرقی، انتخاب نوع کفی مناسب برای محل و…، می باشد. شما می توانید با تنظیم اصولی و صحیح مکش، تقویت مکش جاروبرقی را انجام دهید. در این صورت حتی می توانید ریز ترین آشغال ها را نیز جمع کنید.

تقویت مکش جاروبرقی
تقویت مکش جاروبرقی تمام سرویس
تعویض به موقع فیلتر برای تقویت مکش جاروبرقی

یکی از دلایلی که می تواند قدرت مکش جاروبرقی را کم کند و کثیف بودن و غبار گرفتن فیلتر آن است. توجه داشته باشید که هر دستگاه جاروبرقی دارای دو فیلتر است. یکی از فیلتر ها جلوی ورود گرد و غبار را به موتور جاروبرقی می گیرد. در صورتی که این فیلتر دچار آلودگی شده و یا کثیف شود، قدرت مکش را تحت تاثیر قرار داده و آن را کم می کند.

از آن جایی که کلیه فیلتر ها قابل شستشو ساخته شده اند، بهتر است با کمک دفترچه راهنمای فارسی جاروبرقی، فیلتر آن را تمیز نمایید.
توجه داشته باشید که باید پس از شستشو فیلتر، باید تا خشک شدن کامل آن صبر کنید.
در غیر این صورت می تواند به سلامت موتور دستگاه جاروبرقی شما آسیب وارد کند.
توجه داشته باشید که امکان دارد فیلتر جاروبرقی آسیب دیده باشد و یا قابل شستشو نباشد، در این صورت می توانید برای تعویض فیلتر جاروبرقی بسته به مدل و برند تولید کننده آن، با تمام سرویس برای تعمیر جاروبرقی در منزل در تهران در تماس باشید.

با رفع انسداد از لوله تلسکوپی و لوله خرطومی جاروبرقی به مکش آن کمک کنید

یکی از راه های تقویت مکش جاروبرقی، رفع انسداد از لوله تلسکوپی و لوله خرطومی است. در صورتی که آشغال و یا وسیله ای در این بخش از جاروبرقی گیر کرده باشد، مانع از مکش جاروبرقی می شود. شما می توانید برای بررسی این بخش از جاروبرقی، لوله تلسکوپی و همین طور لوله خرطومی را از دستگاه جدا کنید. حال با استفاده از پیچ گوشتی برس چرخنده را از لوله جدا نمایید تا بتوانید راحت برای رفع گرفتگی آن اقدام نمایید.

با رفع گرفتگی در لوله خرطومی جاروبرقی مکش بهتری خواهید داشت

به طور معمول تکه های کاغذ یا مو می تواند باعث ایجاد گرفتگی در لوله های شده و قدرت مکش جاروبرقی را کاهش دهد. به همین خاطر در زمان بررسی لوله خرطومی و لوله تلسکوپی، به دنبال شی عجیب و غریبی نباشید.

کم شدن مکش جاروبرقی تمام سرویس
یکی از راه های تقویت مکش جاروبرقی، تعمیر موتور آن است.‌ چرا که امکان دارد به مرور استفاده از دستگاه جاروبرقی موتور آن معیوب شود.

اگر تمامی راه های گفته شده را در جهت تقویت مکش جاروبرقی خود امتحان کردید و تغییر در آن ندیدید، می توانید برای عیب یابی و تعمیر موتور جاروبرقی با یک تکنسین در تماس باشد.
شاید علت مکش خوب نداشتن جاروبرقی شما مربوط به خرابی یکی از قطعات موتور به مانند بلبرینگ، پروانه یا … باشد.

با تعمیر موتور مکش جاروبرقی را بالا ببرید
نتیجه گیری از راهکار تقویت مکش جاروبرقی

راهکار تقویت مکش جاروبرقی، به چند دسته و به چند راهکار که هر کدام مربوط به بخشی از دستگاه جاروبرقی می باشد، تقسیم بندی شده اند. توجه داشته باشد که اگر هیچ یک از راهکار های ارائه شده بر روی تقویت مکش جاروبرقی تاثیری ایجاد نکرد، بهتر است با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که عیب یابی و تعمیر دستگاه جاروبرقی کاملا یک امر تخصصی است و اگر در آن مهارت کافی نداشته باشید، امکان دارد که به سایر بخش های دستگاه خود آسیب وارد کنید.آ
همین طور اساس کارایی دستگاه جاروبرقی بر روی قدرت مکش آن است و مسلما دستگاه جاروبرقی که قدرت مکش مطلوبی نداشته باشد، نمی تواند برای یک خانه و خانواده کارآمد باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا