ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی بهتره یا قرص؟

ممکن است شما هم به تازگی ماشین ظرفشویی خریده باشید و ندانید برای شستشوی ظروف بین قرص، پودر و ژل ماشین ظرفشویی کدام یک را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به شما در انتخاب شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی، کمک کنیم.

اگرچه می‌توان شستن ظرف‌ها را نوبتی بین اعضای خانواده تقسیم کرد اما تکنولوژی امروزی کار را بسیار آسان کرده است. بله درست حدس زدید، اختراع ماشین ظرفشویی تحولی در زندگی بشر امروزی بود. این وسیله زحمت کش برای اینکه بتواند ظروف را به خوبی شست و شو دهد؛ باید از شوینده استفاده کند. سه انتخاب برای این کار دارید. می‌توانید قرص ماشین ظرفشویی را تهیه کنید و یا از پودر یا ژل برای این کار، استفاده کنید. در ادامه به توضیح هر کدام پرداخته و مناسب‌ترین شوینده را معرفی می‌کنیم.

انتخاب شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی

1. ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی حاوی آنزیم‌های مختلفی است و در رایحه‌های متنوعی نیز تولید می‌شود. دقت داشته باشید که قرص و ژل از جلادهنده و نمک هم برخوردارند و دیگر نیازی نیست هر کدام را به طور جداگانه استفاده کنید. البته در صورتی که دوست دارید ظروفتان از تمیزی برق بزنند و یا در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که سختی آب بالایی دارد؛ مجبور می‌شوید از جلادهنده و نمک هم استفاده کنید. اصلا نیازی به استفاده از جلادهنده ماشین ظرفشویی و یا نمک ماشین ظرفشویی ندارید. حال این سوال پیش می‌آید که ژل چه برتری نسبت به قرص می‌تواند داشته باشد. ژل می‌تواند همان کار قرص را انجام دهد اما در شرایطی که ظرف‌ها کم هستند استفاده از قرص به صرفه نبوده و بهتر است نصرف مخزن را از ژل ظرفشویی پر کنید. پیشنهاد ما این است که هر دو شوینده قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی را در اختیار داشته باشید و به تناسب از هر کدام که لازم بود استفاده کنید.

2. قرص ماشین ظرفشویی

استفاده از قرص بسیار آسان بوده و مشتریان تمایل زیادی به استفاده از آن دارند. متاسفانه قرص‌های تقلبی با کیفیت پایین نیز در بازار پیدا می‌شود که تشخیص اصل و تقلبی بودن آن با دیدن و لمس کردن و حتی چند بار استفاده کردن کار مشکلی می‌باشد. در انواع قرص‌های اصلی و موجود در بازار قرص‌های کوانتوم (به شرط اصل بودن) از کیفیت بالایی برخوردار هستند که متشکل از بخش‌هایی به شرح ذیل هستند:

  • بخش ژله‌ا‌ی با روکش پلاستیکی
  • قسمت آبی رنگ (حاوی مواد شوینده)
  • قسمت سفید رنگ (کار نمک را انجام می‌دهد)
  • توپ قرمز رنگ در وسط قرص (کار مایع جلا دهنده را انجام می‌دهد)

3. پودر ماشین ظرفشویی

پودر نسبت به سایر شوینده‌ها قیمت پایینی دارد و بیشتر در گذشته استفاده می‌شد. به طور کلی به دلیل قدیمی بودن این شوینده، چندان توصیه نمی‌شود و امروزه هم برندهای معروف، کمتر این ماده شوینده را تولید می‌کنند.

آیا استفاده از نمک ظرفشویی الزامی است؟

نمک ماشین ظرفشویی برای دستگاه از نان شب هم واجب‌تر است و علت این است که سختی آب در تمامی شهر‌ها و مناطق ایران بالاست و نمک این سختی را می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که نمک موجود در قرص ها تنها بوی بد را از ظروف می گیرد و حتی اگر از قرص حاوی نمک هم استفاده می کنید باید به صورت جداگانه مخزن ماشین را از نمک پر کنید.

قرص ماشین ظرفشویی

پس از خرید ماشین ظرفشویی معمولا اگر به درستی از آن استفاده کنید و شوینده مناسب را برای استفاده از آن به کار ببرید؛ احتمال خرابی دستگاه بسیار پایین می‌آید اما در هر صورت گاهی هم ممکن است مشکلاتی برای دستگاه شما پیش آید که در این صورت می‌توانید با تعمیرکاران تمام سرویس برای عیب‌یابی و تعمیر آن، تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا