رفع مشکلات ماشین ظرفشویی

چرا باید از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

اگر در خانه ماشین ظرفشویی دارید؛ قطعا نمک ماشین ظرفشویی هم جزئی از لیست خریدهایتان بوده است. کار این ماده گرفتن سختی آب است و اگر شما علاقه‎مند هستید که ظروفتان را بدون لک و کدرشدگی از این دستگاه تحویل بگیرید؛ باید مخزن آن را از نمک، پر کنید. اگر دقت کرده باشید تمامی قرص‎های ماشین ظرفشویی هم حاوی نمک هستند. همین مورد می‎تواند اهمیت وجود نمک را در فرآیند شستشو توسط ماشین ظرفشویی به خوبی نشان دهد. در ادامه هر چیزی که لازم است درباره نمک ظرفشویی بدانید، ذکر شده است.

چرا باید از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

ماشین ظرفشویی قطعه‎ای به نام رزین دارد که کار آن گرفتن سختی آب برای شستشوی آسان‎تر در ماشین ظرفشویی است. رزین باید شستشو و تمیز شود تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد. کار نمک ظرفشویی، شستن رزین است به گونه‎ای که در 5 دقیقه آخر فرآیند شستشو، رزین را شستشو داده و برای شستشوی بعدی آماده می‎کند.

حتما برایتان این سوال مطرح می‎شود که از کجا متوجه شویم دستگاه چه زمانی به نمک نیاز دارد، نگران نباشید. اکثر ماشین‎های ظرفشویی روی پنل تنظیمات خود، چراغ نمک ماشین ظرفشویی هم دارند. زمانی که این چراغ روشن شود؛ باید به مخزن نمک اضافه کنید.

استفاده از ماشین ظرفشویی

اگر برای اولین بار است که می‎خواهید از این دستگاه استفاده کنید؛ در مرحله اول باید آن را روشن نمایید. درب جا قرصی را باز کرده و یک عدد قرص ماشین ظرفشویی داخل آن، قرار دهید. سپس درب جا قرصی را ببندید.
در این مرحله نیاز است آلارم ظرفشویی را چک کنید و به نشانگر نمک ظرفشویی و مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی دقت نمایید.
اگر قرص ماشین ظرفشویی مدل کوانتوم فول استفاده می‎کنید دیگر نیازی به نمک و مایع ندارید. چنانچه علامت مایع جلادهنده را مشاهده نمودید، مایع ظرفشویی را اضافه نمایید و چنانچه علامت اختصاری s را مشاهده نمودید شما نیاز به نمک دارید. s همان حرف ابتدایی solid به معنای نمک است. اگر این علامت روشن بود درب دستگاه را باز نمایید و نمک ظرفشویی را شارژ نمایید.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

برای این کار درب مخصوص نمک ظرفشویی را باز نمایید و مطابق شکل در ماشین ظرفشویی را باز کرده کف دستگاه سمت چپ درپوش نمک که روی آن سالت نوشته را باز کنید. حال قیف مخصوص را روی دریچه قرار داده و آنقدر نمک بریزید تا به اندازه دو بند انگشت جا داشته باشد. شاید لازم باشد این کار را چند مرحله انجام دهید و هر بار با قاشق نمک را هم بزنید تا پر شود.

در مرحله آخر درب مخزن نمک را بسته و نشانگر نمک را چپ کنید که خاموش شده باشد.

نمک ماشین ظرفشویی

نکات مهم ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

برای اضافه کردن نمک به ماشین ظرفشویی نکاتی وجود دارد:

  • تا جای ممکن به دنبال نمک باکیفیت باشید و از نوع ارزان قیمت و متفرقه آن، استفاده نکنید.
  • اگر می‌خواهید خیالتان راحت باشد که ماشین ظرفشویی‎تان خوب کار می‎کند، از نمک تصفیه شده استفاده کنید. با استفاده از این نوع نمک‎ها، دیگر شاهد رسوبات آهکی و لکه‌های سفید روی ظروف نیستید.
  • تا زمانی که نشانگر مربوط به تمام شدن نمک روشن نشده است؛ اقدام به اضافه کردن نمک ماشن ظرفشویی ننمایید.
  • مخزن نمک را تا حدی پر کنید که سطح آن به اندازه دو بند انگشت از لبه مخزن نمک پایین‎تر باشد.
  • پس از ریختن نمک ظرفشویی ممکن است سنسور پر بودن مخزن عمل نکند. اگر همچنان چراغ آن را به صورت روشن، مشاهده کردید؛ به کمک قاشق نمک را داخل مخزن به هم بزنید.
  • نمک سختی آب را می‎گیرد و مسلما در مناطقی که سختی آب شهری بالاست، استفاده از نمک الزامی است. نمک با نرم کردن آب‎های سخت از جمع شدن رسوب بر روی ظروف، جلوگیری می‌کند.
  • اندازه دانه‌های نمک هم اهمیت دارد و نمک درشت بهترین گزینه است.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که نمکی که قصد دارید برای این کار استفاده کنید نباید حاوی ناخالصی‌هایی مانند آهن و کربنات باشد. در غیر این صورت می‌تواند میزان نرم شدن آب را پایین آورد و باعث آسیب به ظروف شود.

مقدار نمک مورد نیاز چقدر است؟

همانطور که گفتیم نمک را باید به قدری داخل مخزن دستگاه بریزید که به اندازه یک بند انگشت با درب دریچه فاصله داشته باشد.

علت روشن بودن چراغ یا آلارم نمک

در حالت طبیعی پس از اینکه نمک را در داخل مخزن ریختیم؛ نشانگر آن باید خاموش شود اما اگر این اتفاق نیفتاد، باید نمک داخل مخزن را با یک قاشق هم بزنید که سنسور عمل کرده و نشانگر نمک خاموش شود. ممکن است حتی بعد از این کار باز هم نشانگر خاموش نشود که در این صورت دو مورد می‌تواند دلیل این موضوع باشد:

  1. مقدار نمک کم است که باید مقدار آن را افزایش دهید: برای حل این مسئله، تا زمانی که نشانگر خاموش شود نمک اضافه کنید.
  2. سختی آب کم بوده و ماشین ظرفشویی نیازی به نمک ندارد: در این صورت روشن بودن چراغ ماشین ظرفشویی مشکل خاصی ندارد و مخزن نمک باید خالی باشد چون آب مصرفی توسط دستگاه، سختی بالایی ندارد.

علت نشتی نمک چیست؟

اگر درب مخزن ماشین ظرفشویی را به خوبی نبندید؛ ممکن است با نشتی نمک روبرو شوی اما اگر از بسته بودن درب اطمینان دارید و باز هم شاهد نشتی نمک هستید؛ ممکن است مخزن نمک دچار مشکل شده باشد. در این صورت مشکل باید توسط تعمیرکاران مجاز لوازم خانگی، برطرف شود.

نمک ماشین ظرفشویی

قیمت نمک مخصوص ماشین ظرفشویی

قیمت نمک های موجود در بازار متفاوت بوده و به مقدار نمک و معتبر بودن برند آن، بستگی دارد. استفاده کردن از نمکی با برند معتبر اهمیت دارد زیرا نوع ارزان قیمت و بی‌کیفیت آن، به دلیل داشتن ناخالصی‌های موجود در مواد سازنده‌اش نه تنها به ظروف آسیب می‌زند بلکه در طولانی مدت به دستگاه نیز، آسیب میزند.

معمولا اگر به درستی از ماشین ظرفشویی استفاده شود به گونه‌ای که همواره از نمک و شوینده مناسب و با کیفیت استفاده کنیم؛ احتمال خرابی آن پایین می‌آید اما در هر صورت گاهی هم ممکن است مشکلاتی برای دستگاه پیش آید که در تمامی موارد با یک سرویس جزئی برطرف می‌شوذ. با این وجود اگر شما با خرابی دستگاه روبرو شدید؛ در این صورت می‌توانید با سرویس کاران ماهر تمام سرویس برای عیب‌یابی و تعمیر آن، تماس بگیرید. شما با انتخاب تمام سرویس می‌توانید از مشاوره رایگان آن‌ها هم بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا