ویژگی های جارو برقی صنعتی

ویژگی های جارو برقی صنعتی چیست؟

جارو برقی وسیله ای است که برای تمیزکاری در هر محیطی لازم و ضروری به نظر می رسد. این وسیله برقی در شکل ها و ساختارهای متفاوتی تولید و روانه بازار می شود که از نظر ساختار کلی به سه دسته جاروبرقی های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی، تقسیم می شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی جاروهای صنعتی و ویژگی جارو برقی صنعتی خوب بپردازیم.

معرفی جارو برقی صنعتی

جاروبرقی های صنعتی بسیار قدرتمند بوده و برای جمع آوری میزان بالایی از زباله ها جمع آوری شده است. این نوع از جاروها بسیار کاربردی هستند و در مکان های صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. می توان گفت تفاوت اصلی جاروبرقی های صنعتی با نوع خانگی در قدرت مکش بالا، مخزن زباله بزرگتر و قابلیت جمع آوری زباله تر و خشک می باشد. این نوع از جاروها بیشتر برای مکان هایی با مساحت بالا استفاده می شود. این مکان ها عبارتند از:

  • تولیدی ها، کارگاه ها، کاخانه ها و انبارها
  • مساجد، سینما، سالن کنفرانس
  • مدارس، سالن های ورزشی، دانشگاه ها
  • مراکز اقامتی، هتل و مسافرخانه ها
  • کارواش، رستوران، کافی شاپ و آشپزخانه های صنعتی

ویژگی های جارو برقی صنعتی خوب چیست؟

حجم بالای مخزن

ابتدا به سراغ ویژگی های ظاهری می رویم. بیشتر جاروبرقی های صنعتی موجود در بازار به صورت ایستاده هستند که مخزن آن ها از جنس پلاستیک و یا استیل ضد زنگ است. مخزن این جاروها توانایی جای دادن حجم بالایی از زباله ها را دارد. پس اولین ویژگی جارو برقی صنعتی، ظرفیت بالای آن است.

قدرت بالای موتور

موتورهای تعبیه شده در این نوع جاروبرقی ها باید پرقدرت بوده و مکش بالایی داشته باشند. موتور جارو برقی های صنعتی می توانند به صورت دو موتوره و یا سه موتوره باشند که در بعضی مدل ها مجهز به برد اتوماتیک هم هستند. قدرت بالای موتور جارو برقی های صنعتی، آن ها را بهترین انتخاب برای پاکسازی و نظافت مکان های شلوغ و با مساحت بالا، تبدیل کرده است.

توانایی مکش مایعات

یکی از قابلیت هایی که جاروهای صنعتی دارند این است که توانایی مکش مایعات را هم دارند و می توانند همزمان با جامدات، آن ها را در مخزن خود نگهداری کنند.

برای خرید یک جارو برقی صنعتی باکیفیت باید نوع محیط مورد نظر برای تمیز کردن و همچنین نوع زباله هایی که قرار است توسط جاروبرقی جمع آوری شود؛ در نظر بگیریم. باید دقیقا مشخص کنیم این دستگاه روزانه چه مدت زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد و در آخر ظرفیت مخزن جاروبرقی مورد نظر متناسب با حجم زباله هایی که قرار است جمع آوری شود.

وجود فیلتر باکیفیت

فیلتری که برای این جاروها در نظر گرفته شده است؛ از جنس نمد بوده که مانع از ورود گرد و غبار به داخل موتور می شود.نکته ای که وجود دارد این است که باید هر بار بعد از استفاده، فیلتر را جدا کرده با فشار باد و یا با آب آن را شسته و اجازه دهید خشک شود و نهایتا آن را دومرتبه بر روی جارو، نصب کنید.خوشبختانه در جاروبرقی های صنعتی امکان استفاده از فیلترهای هپا وجود دارد.

جنس خوب مخزن نگهداری زباله

از آنجایی که این جارو برقی ها توانایی مکش مایعات را هم دارند باید جنس مخزن آن ها به گونه ای باشد که به مرور زمان دچار زنگ زدگی نشوند. بنابراین جنس مخزن این جاروبرقی ها اکثراً از استیل ضدزنگ طراحی و ساخته می شود.

ویژگی های جارو برقی صنعتی

چرا باید جارو برقی های صنعتی را انتخاب کنیم؟

جاروبرقی از وسایلی است که بصورت مداوم مورد استفاده قرار می گیرد. از این وسیله می توان برای نظافت خانه و یا محل کار استفاده کرد و منطقی است که به دلیل کاربردی بودن باید از نوع باکیفیتی باشد تا در استفاده های طولانی و مکرر، به سرعت دچار خرابی نشود.

یکی از مواردی که افراد از آن شاکی هستند؛ صدای زیاد جاروبرقی است. خوشبختانه جارو برقی های صنعتی صدای کمی به هنگام استفاده دارند و همین موضوع باعث شده است که مردم تمایل زیادی به خرید آن ها داشته باشند. از طرفی این نوع از جاروها به دلیل صنعتی بودن، لوازم جانبی کامل تری نبست به مدل های خانگی دارند. از دیگر مزایای جارو برقی های صنعتی می توان به سهولت در استفاده از جمله باز و بسته کردن راحت خرطومی اشاره کرد.

جاروبرقی صنعتی ایرانی بخریم یا خارجی؟

معمولا جاروبرقی های ایرانی و خارجی دارای قابلیت های یکسانی می باشند با این تفاوت که جاروبرقی های صنعتی ایرانی قیمت پایین تری نسبت به مدل های مشابه خارجی خود دارند. خوشبختانه قیمت پایینی که جارو برقی های ایرانی دارند دلیل بر بی کیفیت بودن آن ها نیست. جاروهای صنعتی ایرانی می توانند از لحاظ کارایی و استحکام مشابه و حتی بهتر از نمونه های خارجی باشند و به همین دلیل می توانند با جارو برقی های خارجی به آسانی رقابت کنند. موارد زیر برتری جارو برقی های صنعتی ایرانی را نسبت به نمونه های خارجی، عنوان می کند.

  • جاروبرقی های صنعتی تولید داخل دارای کیفیت خوب وبالا و حتی بهتر از نمونه های خارجی می باشند.
  • خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از مهمترین و حائز اهمیت ترین موضوع در انتخاب جاروبرقی های صنعتی می باشد که جاروبرقی های تولید داخل از این امر مستثنی نیستند.
  • از آنجایی که تولیدات داخلی از مبحث گمرک و هزینه های آن مبرا هستند لذا قیمت تمام شده جاروبرقی های صنعتی تولید داخل به نسبت نمونه های خارجی بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر می باشد لذا شما خریدار محترم با پرداخت بهای کمتر بهترین جاروبرقی داخلی را می توانید به نسبت مدل های خارجی انتخاب و استفاده کنید .

برای اینکه بتوانید یک جاروبرقی صنعتی خوب ایرانی تهیه کنید، به هنگام خرید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

الکتروموتور: همه می دانیم که اصلی ترین قسمت در یک جاروبرقی موتور آن می باشد، هر چقدر قدرت موتور جاروبرقی بالاتر باشد؛ بازدهی و کارایی و همچنین عمر دستگاه طولانی تر می شود. پس اولین چیزی که به هنگام خرید جاروبرقی صنعتی باید در نظر بگیرید؛ موتور آن است. بهترین الکتروموتور دنیا که در برخی جاروبرقی های صنعتی ایرانی نیز استفاده می شود الکتروموتور دمل اسلوونی معروف به الکتروموتور AEG می باشد.
فیلتر: هر چقدر فیلتر یک جاروبرقی صنعتی بهتر و باکیفیت تر باشد؛ عمر و کارایی دستگاه بالاتر می رود. در جارو برقی های صنعتی که فیلتر ضعیفی دارند؛ به دلیل عبور گرد و غبار، موتور زودتر دچار خرابی می شود. بنابراین توجه به جنس و نوع فیلتر به هنگام خرید دستگاه، مورد مهمی محسوب می شود. بهترین جنس برای فیلتر، پارچه نبافته (نمد) می باشد لذا این نوع فیلترها مانع از عبور گرد و غبار به داخل جاروبرقی و آسیب رسیدن به موتور می شود. ساختار جارو برقی های صنعتی به گونه ای است که بعد از استفاده از دستگاه حتما باید فیلتر آن را جدا کرده و آن را با فشار آب سرد شسته و بعد از خشک شدن در محل خود مجدد نصب کنید.
نشان استاندارد ملی: همانطور که گفتیم جاروبرقی های صنعتی قابلیت جمع آوری و مکش آب و مایعات را دارا می باشند و باید طبق دستور اداره استاندارد ملی، نشان استاندارد ملی داشته باشند زیرا این جاروها اکثرا در محیط های پر خطر مورد استفاده قرار می گیرند.

مخزن: یکی از مهم ترین ویژگی های جارو برقی صنعتی قابلیت مکش مایعات است. به همین دلیل باید مخزن از جنس پلاستیک فشرده و یا استیل ضد زنگ طراحی و روی دستگاه تعبیه شده باشد تا به مرور زمان دچار زنگ زدگی نشود. طراحی مخزن در این جاروها به بصورت استوانه ای و ایستاده است که حاکی از داشتن ظرفیت بالای مخزن آن است.

شاسی: شاسی محل جاگیری و قرار گرفتن جاروبرقی روی آن می باشد که در اکثر جاروبرقی های صنعتی یا از جنس فلز و یا از جنس پلاستیک فشرده طراحی و ساخته می شود که البته نوع فلزی آن نسبت به انواع پلاستیکی، بادوام تر می باشد.

چرخ های حرکت دهنده: این چرخ ها روی شاسی جاروبرقی تعبیه شده و در سهولت جابجایی جاروبرقی نقش مهمی دارد. اگر چرخ ها بلبرینگ دار باشند؛ نسبت به چرخ های ساده عملکرد بهتری دارند.

ویژگی های جارو برقی صنعتی

در هنگام استفاده از جاروبرقی باید نکات و اصول استفاده از آن را هم بدانید تا کمتر نیاز به تعمیر جاروبرقی پیدا کنید. خیلی از افراد تصور می‌کنند که جاروبرقی صنعتی به دلیل اینکه مزیت و قابلیت‌های بالایی دارد؛ پس کمتر دچار خرابی و مشکل می‌شود، بر همین اساس هم شاید در هنگام استفاده از آن خیلی از نکات را رعایت نکنند و ناخودآگاه باعث خرابی دستگاه بشوند. به هر حال شما اگر در منزل و یا هر مکان دیگری از جاروبرقی سطلی استفاده می‌کنید و اخیرا با مشکل خرابی دستگاه روبرو شده‌اید؛ بد نیست با سرویس کاران ماهر تمام سرویس تماس گرفته و از مشاوره رایگان آن‌ها، بهره گیرید. این مجموعه در زمینه تعمیر لوازم خانگی فعالیت داشته و با دقتی که می‌توانید با خیال راحت، لوازم برقی خود را که دچار آسیب شده‌اند؛ به آن‌ها بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا