مشکلات ماشین ظرفشویی

مزایا و معایب ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی از آن دسته از لوازم خانگی است که برای تهیه آن باید مبلغ نسبتا بالایی پرداخت کنید اما آیا این وسیله ارزش هزینه کردن دارد؟ و آیا می‌توانید به نسبت پولی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید؛ از دستگاه استفاده کنید. خیلی افراد این وسیله را خریداری کرده و برای مدت‌ها بلااستفاده نگه می‌دارند و از طرف دیگر افرادی هم هستند که به صورت روزانه از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند. اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید بد نیست تا حدودی با مزایا و معایب این محصول، آشنا شوید.

مزایا و معایب ماشین ظرفشویی چیست؟

استفاده از هر وسیله برقی مزیت‌هایی دارد. ساخته‌های دست بشر مدت‌های زیادی است که به کمک انسان امروزی آمده‌اند و مسلما کارها را با استفاده از آن‌ها می‌توان راحت‌تر انجام داد. این محصول همانطور که از دست‌های شما محافظت کرده و در زمان هم صرفه جویی می‌کند؛ می‌تواند معایبی هم داشته باشد. به طور کلی مزایا و معایب ماشین ظرفشویی شامل موارد زیر می‌شود:

مزایای ماشین ظرفشویی:


در وقت باارزش شما صرفه جویی می‌کند

امروزه اکثر افراد با کمبود وقت در زندگی روبرو هستند و شستن ظروف هم به اندازه کافی وقت را از آنان می‌گیرد. بر همین اساس افرادی که از ماشین ظرفشویی برای این کار استفاده می‌کنند؛ می‌توانند زمان‌های زیادی را مشغول به کارهای دیگری شوند و وقتی برمی‌گردند ظروف خود را به صورت شسته و خشک شده از این دستگاه، تحویل بگیرند. این مورد تنها مختص منازل نیست. در رستوران‌ها و یا دانشگاه‌ها نیز جهت شستن ظروف و بشقاب‌های مشتریان و یا دانشجویان از ماشین‌های اتوماتیک ظرفشویی استفاده می‌شود. شستن ظروف زمان زیادی را از خدمتکاران رستوران‌ها می‌گیرد و می‌توان این مشکل را با جایگزین کردن ماشین ظرفشویی، حل کرد. بنابراین خرید ماشین ظرفشویی برای رستوران چیزی است که هم به نفع کارکنان و هم برای مدیران چنین مجموعه‌هایی، مفید است.

می‌تواند بهداشتی‌تر باشد

امروزه مسائل بهداشتی در درجه اول اهمیت برای افراد، قرار گرفته است. قطعا ماشین ظرفشویی با استفاده از برنامه‌های شستشویی که دارد و با توجه به اینکه از آب داغ برای شستن ظروف استفاده می‌کند، می‌تواند ظروف را به صورت کاملا بهداشتی شست و شو دهد. همین امر موجب شده است که بسیاری از افراد راغب به خرید و استفاده از این محصول باشند. این در حالی است که بسیاری از اسفنج‌هایی که برای شستشوی دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس از مدتی به یک منبع بزرگ از باکتری و آلودگی تبدیل می‌شوند. بنابراین حتی اگر به این نتیجه رسیدید که ظروف را به صورت دستی بشویید؛ باید هر چند روز اسفنج یا ابر مورد استفاده را تعویض کنید. همین مورد هم می‌تواند یک توجیح اقتصادی برای استفاده از ماشین ظرفشویی باشد.

ماشین ظرفشویی

ظروف تمیزتر می‌شوند

این یک واقعیت است که ماشین ظرفشویی در رقابت با انسان برای شستشوی ظروف، برنده است. ظرف‌هایی که به این دستگاه می‌سپارید؛ بسیار تمیزتر شسته می‌شوند و علت این امر، دمای بالای مخزن ظرفشویی است که گاهی تا 70 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. جالب است بدانید تمامی میکروب‌ها و باکتری‌ها در این دما از بین می‌روند. بنابراین اگر حساسیت خاصی در زمینه تمیز شدن قاشق، چنگال و یا بشقاب‌های خود دارید، باز هم ماشین ظرفشویی گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. البته این مورد تا حدود زیادی به شوینده‌ای هم که برای دستگاه انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. این دستگاه برای شستن ظروف به ژل ماشین ظرفشویی یا قرص نیازی دارد. اگر برای انتخاب شوینده ماشین ظرفشویی تردید دارید و نمی‌دانید در چه مواقعی از چه شوینده‌ای استفاده کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را در این زمینه، بخوانید:


بیشتر خوانید: بهترین شوینده ماشین ظرفشویی کدام است؟


آب کمتری مصرف می‌شود

کمبود آب در دنیای امروز مسئله‌ای است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن، گذشت. طی مقایسه انجام شده بین مصرف آب توسط ماشین ظرفشویی و شستن دستی ظروف به این نتیجه می‌رسیم که شستن ظروف با کمک دستگاه‌های ظرفشویی جدید آب کمتری مصرف می‌کند. این مورد در بین بهترین برندهای ماشین ظرفشویی موضوع بسیار مهمی است به طوری که همواره برای این موضوع به نوعی در رقابت هستند. به طوری که تلاش می‌کنند مصرف آب و انرژی را در محصولات جدید خود تا حد زیادی کاهش دهند.

می‌توانید از برنامه‌های متعدد شستشو استفاده کنید

ماشین ظرفشویی از هر مدلی که باشد معمولا دارای برنامه‌های شستشوی مختلفی است و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و تعداد ظروفی که قصد شستشوی آن‌ها را دارید و حتی زمان‌بندی مورد نظر، هر کدام از این برنامه‌ها را استفاده کنید.این موضوع باز هم در وقت و هزینه شما، صرفه جویی می‌کند.

امکان امتخاب مدل‌های مختلف را دارید

خوشبختانه افرادی که قصد خرید ظرفشویی را دارند، با انتخاب‌های متعددی مواجه می‌شوند که باید با توجه به فاکتورهای مختلف، یکی را انتخاب کنند. مواردی که به هنگام خرید باید در نظر بگیرند شامل سایز دستگاه، نوع رومیزی یا ایستاده، چند نفره بودن دستگاه (مثلا ظرفشویی 8 نفره یا 12 نفره) و … می‌شود. خوشبختانه محصولات جدید شرکت‌های تولید کننده معمولا این محصول را با کیفیت عالی و امکانات مناسبی به بازارهای جهان، عرضه می‌کنند.

معایب دستگاه ظرفشویی:

جای مخصوصی می‌خواهد

اگر با مشکل کمبود جا در آشپزخانه روبرو هستید؛ خریداری ماشین ظرفشویی می تواند مسئله را بحرانی‌تر کند چرا که برای نصب، باید فضای مشخصی از کابینت را به آن اختصاص دهید.  البته اگر قصد دارید از نوع رومیزی آن‌ها استفاده کنید؛ فضای روی کابینت را باید برای ماشین ظرفشویی در نظر بگیرید. بنابراین شما می‌توانید با توجه به فضایی که دارید هر کدام از انواع ماشین ظرفشویی رومیزی یا مبله را انتخاب کنید.

مصرف برق بالا می‌رود

مزیتی که شستشوی دستی ظروف دارد این است که هیچ برقی برای آن، مصرف نمی‌شود و طبیعتا در هزینه‌ها به طور قابل توجهی صرفه جویی می‌شود. البته همانطور که ذکر شد اخیرا شرکت‌های سازنده این محصولات در تلاش هستند تا مصرف انرژی را تا حد امکان در محصولات جدید خود، کاهش دهند تا از این بابت نگرانی خاصی برای مشتریان وجود نداشته باشد.

مزایا و معایب ماشین ظرفشویی

احتمال خرابی ماشین ظرفشویی وجود دارد

همانطور که سایر وسایل و لوازم خانگی ممکن است هر زمانی دچار خرابی شوند؛ دستگاه های ظرفشویی نیز هر چند سال یکبار نیاز به سرویس پیدا می‌کنند و اگر کمی بد شانس باشید یا در استفاده از دستگاه خشن رفتار کرده باشید؛ به تعمیرات هم نیاز پیدا می‌کنند. در هر صورت اگر مشکلاتی برای دستگاه شما پیش آمد؛ می‌توانید با تعمیرکاران تمام سرویس برای عیب‌یابی و تعمیر آن، تماس بگیرید و از همه مهمتر از مشاوره رایگان آن ها نیز، بهره گیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا