ضد عفونی کردن ماشین ظرفشویی

ضد عفونی کردن ماشین ظرفشویی و نکات آن

اگر شما هم از شستن ظروف بیزار هستید؛ قطعا وجود دستگاهی اتوماتیک به نام ماشین ظرفشویی در خانه‌تان خالیست. این وسیله کار شما را راحت کرده و می‌توانید ظرف‌های تلنبار شده‌تان را با خیال راحت به آن بسپارید. اگرچه کار اصلی این دستگاه این است که کثیفی‌ها را برطرف کند اما به مرور زمان خود دستگاه هم کثیف شده و نیاز است تمیز و ضد عفونی شود. در ادامه یک روش آسان و کاربردی برای ضد عفونی کردن ماشین ظرفشویی را به شما آموزش خواهیم داد.

مراحل تمیزکردن ماشین ظرفشویی

۱.تمیز کردن بخش خارجی:

اگر درب دستگاه شما از جنس پلاستیک است، ترکیبی از آب گرم و مایع ظرفشویی درست کنید و با استفاده از اسفنج درب ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. اگر هم درب آن از جنس استیل است، با استفاده از شیشه پاک‌کن می‌توانید به راحتی لکه‌های روی آن را از بین ببرید.

۲.تمیز کردن فیلتر:

تمیز کردن فیلترها یک مرحله اصلی در ضد عفونی کردن ماشین ظرفشویی به شمار می‌رود. فیلترها تکه‌های ریز غذا و ضایعات بشقاب‌ها را در خود جمع می‌کنند و اگر تمیز نشوند، باعث ایجاد بوی نامطبوعی می‌شوند. برای این کار باید کشوی پائینی ماشین ظرفشویی را بیرون بکشید و فیلتر استوانه‌ای شکل آن را در بیاورید. برای تمیز کردن فیلتر، باید با استفاده از یک مسواک تمیز یا اسفنج آن را پاک کنید تا ذرات ریز غذا از لابه لای فیلتر خارج شود. در ادامه بهتر است بازوهای آب‌پاش را هم چک کنید که خرده غذا روی آنها قرار نگرفته باشند و در صورت لزوم، با خلال دندان یا اسفنج آنها را هم تمیز کنید.

۳.ضد عفونی و بوگیری کردن با سرکه

با گذر زمان و استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی قطعا داخل دستگاه بو می‌گیرد؛ برای اینکه بتوانید از شر این بوی ناخوشایند خلاص شوید بهترین کار استفاده از سرکه سفید است. برای این کار در یک کاسه تمیز یک یا دو پیمانه سرکه سفید بریزید و این کاسه را در وسط کشوی بالایی دستگاه قرار دهید و آن را بدون قرار دادن ظروف دیگر و همچنین بدون قرار دادن قرص یا مایع ظرفشویی، روی بالاترین درجه آب، روشن کنید. سرکه می‌تواند دستگاه را تمیز کرده، بوی بد را از بین ببرد و در نهایت آن را ضد عفونی کند.

۴.استفاده از جوش شیرین

بعد از استفاده از سرکه نوبت به جوش شیرین می‌رسد. برای این کار اندازه یک یا دو مشت جوش شیرین بر روی بخش پائینی ماشین ظرفشویی بریزید و با بالاترین دمای آب ممکن، یک دوره کوتاه شستشو را انجام دهید. جوش شیرین هم به رفع بوهای نامطبوع بسیار کمک می‌کند.

نکات مهم برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

  • قبل از قرار دادن ظرف‌ها در داخل ماشین سعی کنید ظروف را با یک پارچه پاک کنید تا خرده غذاها از روی ظروف حذف شوند. خرده‌های غذا ممکن است باعث گرفتگی لوله راه آب سینک شود.
  • بهتر است ماشین شستشو را با آب گرم آغاز کند. این مورد به تمیز شدن بیشتر ظروف، کمک می‌کند. برای این کار قبل از آنکه دکمه روشن شدن دستگاه را بزنید، شیر آب سینک را باز کنید. همچنین باید حین شستشو دمای آب پایین نباشد. دمای ۵۰ درجه سانتیگراد برای شستشوی ظرف‌ها با ماشین ظرفشویی، ایده‌آل است.
  • برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی توصیه می‌شود از تمام ظرفیت آن، استفاده کنید. این کار باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌شود.
  • لزومی ندارد که ظرف‌ها را کاملا تمیز کرده و بعد در داخل ماشین بگذارید؛ چون قرص یا مایع ظرفشویی به حجم مشخصی از چربی در ظروف نیاز دارد تا بتواند کارش را درست انجام دهد. اگر ظرف‌ها کاملا تمیز باشند، در هنگام شستشو کف زیادی در داخل ماشین تشکیل می‌شود و این ممکن است به ظروف و دستگاه شما آسیب بزند.

ضد عفونی کردن ماشین ظرفشویی

با انجام این مراحل، هرگونه رسوب و جرم داخل ماشین از بین خواهد رفت. انجام این کار ماهی یک بار توصیه می‌شود. در این صورت دستگاه شما همواره تمیز می‌ماند و نیازی به سرویس و تعمیرات ماشین ظرفشویی نخواهید داشت. با این وجود در صورتی که با خرابی دستگاه روبرو شدید؛ می‌توانید با تعمیرکاران تمام سرویس برای عیب‌یابی و تعمیر آن، تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا