رفع صدای زیاد ماشین لباسشویی

راهکارهایی برای رفع صدای زیاد ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما به هنگام کار کردن سر و صدای زیادی دارد؛ باید به دنبال دلایل آن بگردید چرا که در صورت نادیده گرفتن سر و ثدای این دستگاه ممکن است مجبور شوید برای تعمیرات آن، هزینه زیادی بپردازید. معمولا بیشترین سر و صدای ناشی از کار کردن ماشین لباسشویی مربوط به زمان چرخش لباس هاست. این سر و صداها ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسند اما در اصل همانند زنگ خطری است که به شما احتمال از کار افتادن ماشین لباسشویی را در آینده ای نزدیک، گوشزد می کند. شاید برای کسی که در زمینه لوازم خانگی تخصص نداشته باشد؛ تشخیص منبع صدا مشکل باشد. در این شرایط ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای رفع صدای زیاد ماشین لباسشویی حتما با یک فرد متخصص و یا تعمیرکار ماهر تماس بگیرید و وضعیت پیش آمده را برای وی، شرح دهید. راهنمایی های موجود در این مطلب می تواند تا حدودی به شما در رفع این صداهای آزاردهنده کمک کند. در این مطلب سعی می‌کنیم دلایل اصلی که منجر به سر و صدای ماشین‌های لباسشویی می شود را بررسی کنیم.

راهکارهایی برای رفع صدای زیاد ماشین لباسشویی

قبل از اینکه به سراغ راهکارهایی برای رفع صدای زیاد ماشین لباسشویی برویم؛ باید با دلایل بروز این صدا، آشنا شویم. برخی از این دلایل عبارتند از:

بلبرینگ ها آسیب دیده اند

یکی از دلایل اصلی سر و صدای ماشین‌های لباسشویی ساییدگی بلبرینگ‌هاست که با نام یاتاقان دیگ نیز شناخته می‌شوند. وظیفه بلبرینگ‌ها این است که به چرخش آزادانه سبد شستشو کمک کنند. در صورتی که ایراد از بلبرینگ ها باشد؛ اولین کاری که یک فرد متخصصین تعمیرات ماشین لباسشویی برای رفع صدای زیاد ماشین لباسشویی انجام می‌دهد این است که درب آن را باز کند و تسمه را با دست بچرخانند. در صورتی که هنگام چرخش باز هم سر و صدایی مشابه صدای اولیه ایجاد شود؛ احتمال فرسودگی یاتاقان را می دهند.

در این شرایط باید عملکرد بین لبه درام و واشرهای درب را بررسی کنید. اگر با وارد کردن فشار بر لبه بالایی دیگ فاصله بین لبه درام و واشر درب تغییر کند به معنی آسیب دیدن یاتاقان است و باید تعویض شود. کاری که برای جلوگیری از آسیب دیدن بلبرینگ‌ها می توان انجام داد این است که همیشه توازن بار ماشین لباسشویی را رعایت کنید.

متأسفانه در سال‌های اخیر ماشین‌های لباسشویی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در صورت خرابی و آسیب به بلبرینگ ها، دیگر قابل تعمیر نیستند و فقط باید تعویض شوند. البته این کار را یک فرد عادی نمی تواند انجام دهد. زیرا بلبرینگ‌ها در وسط دیگ (شفت) بیرونی و داخلی قرار گرفته‌اند و عوض کردن و جا زدن بلبرینگ‌ها کار پیچیده ای می تواند باشد.

دیگ بیش از حد کار کرده است

اگر یاتاقان های دستگاه به طور مداوم کار کنند؛ احتمال خرابی و فرسودگی آن ها وجود دارد. این مورد را می‌توانید با برداشتن دیگ از داخل، بررسی کنید. در حالت طبیعی اگر شما بخواهید آن را حرکت بدهید نباید هیچ حرکتی داشته باشد و یا فقط می‌تواند به صورت جزئی تکان بخورد. در صورتی که قادر بودید درام را بلند کنید و آن را حرکت دهید؛ به احتمال زیاد دچار پوسیدگی شده و باید برای رفع صدای زیاد ماشین لباسشویی، این قطعه را تعویض کنید.

قطعات زیر دستگاه زنگ زده اند

وجود پیچ زنگ­ زده و قهوه‌ای در زیر ماشین لباسشویی می تواند نشانه ای از پوسیدگی یا خراب شدن درام باشد که به دیگ متصل است. در ماشین های لباسشویی دو سوراخ کوچک در قسمت پشتی یاتاقان‌های درام وجود دارند و آبی که از یاتاقان عبور می‌کند؛ از طریق این دو سوراخ خارج خواهند شد که معمولاً با رنگ پوشانده می‌شوند تا زنگ نزنند.البته شاید نتوان در ماشین لباسشویی های امروزی این قسمت را مشاهده کرد زیرا این بخش با یک پنل پوشانده شده است.

 

صدای زیاد ماشین لباسشویی

ممکن است دیگ یا سه‌نظام آسیب دیده باشد

ممکن است یکی از دلایل سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی شکاف برداشتن دیگ باشد و یا اینکه یکی از ۳ بازو (سه‌نظام) دیگ فرسوده یا شکسته شده باشند. اگر بازوهای دیگ آسیب‌ دیده باشند و یا ترک برداشته باشند؛ ماشین لباسشویی به هنگام کا کردن با هیتر درگیر شده و سر و صدای زیادی ایجاد می کند. شکستن این قطعه می‌تواند باعث نابودی یاتاقان‌ها نیز شود و بعد از آن نیز هیتر دچار مشکل خواهد شد؛ برای اینکه از این مورد اطمینان یابید باید دیگ را خارج کرده و به دقت بررسی کنید و در صورت وجود هرگونه مشکلی آن را تعویض کنید.

ممکن است به دلیل وجود اشیای فلزی باشد

ممکن است زیپ فلزی لباس ها و یا اشیای درون جیب های لباس ها (مثل دسته کلید) منجر به ایجاد صدای زیاد ماشین لباسشویی شوند. در این صورت باید بلافاصله اقدام به خارج کردن آن کنید چرا که ممکن است به قسمت‌های اصلی ماشین لباسشویی نفوذ کنند و آسیب‌های جدی به آن وارد کنند.

علت ایجاد سر و صدا در هنگام تخلیه آب

اگر وسایلی مثل دکمه، اشیا کوچک پلاستیکی، گیره مو، کش، موهای گلوله شده و سیم‌های به کار رفته در لباس‌ها درون واشر قرار بگیرد می تواند باعث ایجاد سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی به هنگام تخلیه آب شود. اگر در زمان چرخش یا خارج شدن آب از دستگاه سر و صدای بلندی به گوش برسد، احتمالاً پمپ تخلیه آسیب‌ دیده است. اگر سر و صدا فقط در هنگام تخلیه آب شنیده می‌شود فقط کافی است که پمپ تخلیه را بررسی کنید و در صورت هرگونه گرفتگی آن را تمیز کنید.

علت بروز سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی در هنگام شستشو

اگر شما صدای عجیبی در مرحله آبکشی از دستگاه شنیدید؛ ممکن است برای پمپ مشکلی پیش آمده باشد. بعضی از ماشین‌های لباسشویی‌ دارای یک پمپ جداگانه هستند که در هنگام شستشوی لباس‌ها، آب را به دور و عقب دیگ پمپ می‌کنند. مسلا در صورت اشکال در عملکرد پمپ، دستگاه نمی تواند این مرحله را به درستی انجام دهد.

در این مقاله با مهم ترین دلایل بروز سر و صدای بالا در ماشین لباسشویی آشنا شدید و یاد گرفتید که در صورت بروز هر کدام از این دلایل، چگونه نسبت به برطرف کردن مشکل پیش آمده و در نتیجه رفع صدای زیاد ماشین لباسشویی اقدام کنید. البته سر و صدای بالای دستگاه به هنگام شستشو می تواند دلایل دیگر هم داشته باشد اما ما به ذکر مهم ترین و رایج ترین آن ها پرداختیم.

صدای زیاد ماشین لباسشویی

 

به طور کلی اگر بتوانید به درستی از ماشین لباسشویی استفاده کنید؛ شاهد این سر و صداهای آزاردهنده نخواهید بود و به علاوه می‌توانید کارایی و عمر دستگاه را افزایش دهید. با این وجود ممکن است در شرایطی با مشکل خرابی ماشین لباسشویی روبرو شوید که در این صورت بهترین کار تماس با سرویس کاران ماهر است. برای این کار می‌توانید به وب سایت تمام سرویس رفته و درخواست سرویس کنید. تمام سرویس متشکل از گروهی از متخصصین است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و امکان ارائه مشاوره رایگان را هم به شما دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا