تعمیر جارو برقی سامسونگ

تعمیر و عیب یابی جارو برقی سامسونگ

حتی اگر تازه اقدام به خرید جارو برقی کرده باشید؛ ممکن است دچار اشکال شده و نتواند به درستی کار کند. برخی اوقات اشکالات پیش آمده کاملا جزئی بوده و با یک سرویس‌کاری ساده برطرف می‌شود، اما در مواقعی لازم است برای عیب یابی و رفع خرابی دستگاه، به سراغ تعمیرکاران ماهر در این زمینه برویم. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با رایج‌ترین ایرادات جارو برقی سامسونگ آشنا کرده و راهکارهایی برای حل آن، ارائه دهیم. شاید با دانستن این موارد بتوانید خودتان به تنهایی اشکال پیش آمده را برطرف کنید.

تعمیر و عیب یابی جارو برقی سامسونگ

اگر جارو برقی شما از برند معروف سامسونگ است و اخیرا دچار مشکل شده است، می‌توانید از نکات زیر برای تعمیر جارو برقی سامسونگ در منزل، استفاده نمایید:

در اولین قدم باید جارو برقی را به دقت بررسی کنید تا متوجه اشکال پیش آمده در آن بشوید. آیا روشن نمی‌شود؟ آیا ضعیف یا نامنظم جارو می‌کشد؟ آیا نمی‌تواند گرد و خاک را به داخل بکشد؟ آیا صدا یا بوی خاصی از آن ساطع می‌شود؟ هر کدام از این ایرادات، راه حل خاص خود را دارد.

برای عیب یابی ابتدا باید مطمئن شوید که جاروبرقی را به برق زده و روشن کرده‌اید. همچنین مطمئن شوید پریزی که دوشاخه جارو را به آن متصل کرده‌اید، خراب نیست و برق در آن جریان دارد.

اگر این موارد را چک کردید و همه چیز درست بود، باید به این مورد هم دقت کنید که برخی از جاروبرقی‌ها بعد از مدت زمان مشخصی استفاده، مثل 20 تا 30 دقیقه به طور خودکار خاموش می‌شوند تا از گرمای بیش از حد دستگاه، جلوگیری شود. ممکن است جارویی که در حال استفاده از آن هستید، همین ویژگی را داشته باشد.

پر بودن کیسه هم محتمل است. اگر جاروبرقی سامسونگ شما ضعیف کار می‌کند، شاید کیسه آن پر شده است که با تخلیه کیسه به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد. در آخر مطمئن شوید که برس‌های جاروبرقی سامسونگ به خوبی می‌چرخند و مو یا پارچه یا چیز دیگری به آنها نچسبیده است.

اگر موارد ذکر شده را بررسی کردید و اشکالی مشاهده نشد، باید به سراغ عیب یابی از موتور جارو برقی بروید البته پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان این کار را خودتان در منزل انجام ندهید تا خسارت بیشتری به دستگاه وارد نشود. تماس با یک سرویس‌کار با تجربه برای تعمیر و عیب یابی دستگاه، تصمیم معقولانه‌تری است. با این وجود اگر اصرار دارید این کار را به تنهایی انجام دهید؛ موارد زیر می‌تواند کمک‌کننده باشد:

  • یاطاقان‌های موتور یا دمنده را تعویض یا روغن کاری کنید.
  • در صورتیکه برای تعمیر جارو برقی سامسونگ به قطعاتی نیاز دارید؛ آن‌ها را از نمایندگی تعمیرات جاروبرقی سامسونگ، تهیه کنید.
  • اگر چرخ‌های درون موتور شکسته‌اند؛ آن‌ها را عوض کنید.

تعمیر جارو برقی سامسونگ

اگر جارو برقی خاموش شده است

در صورت خاموش شدن دستگاه، برای تعمیر جارو برقی از نکات زیر استفاده کنید:

  1. دو شاخه جارو برقی را چک کنید، ممکن است از برق خارج شده باشد.
  2. از وجود جریان برق در پریز مورد استفاده، اطمینان یابید.
  3. برخی از جاروبرقی‌ها بعد از مدت زمان مشخصی استفاده، مثل 20 تا 30 دقیقه به طور خودکار خاموش می‌شوند تا از گرمای بیش از حد دستگاه جلوگیری شود. ممکن است جاروی شما هم از این نوع باشد. کمی صبر کنید و دوباره جارو برقی را روشن کنید.

جاروبرقی مکش خوبی ندارد

اگر دستگاه در مکش ضعیف عمل می‌کند؛ از نکات زیر برای رفع این ایراد به وجود آمده، کمک بگیرید:

  1. احتمالا کیسه آن پر شده است. باید با توجه به حجم کیسه، هر از چندگاهی آن را تخلیه یا تعویض کنید.
  2. مطمئن شوید که برس‌های جاروبرقی سامسونگ به خوبی می‌چرخند و مو یا پارچه یا چیز دیگری به آنها نچسبیده است.
  3. یاطاقان های موتور یا دمنده را تعویض یا روغن‌کاری کنید.
  4. برس جارو برقی سامسونگ باید همیشه تمیز باشد؛ کثیفی برس‌ها قدرت مکش جاروبرقی را کاهش می­‌دهند.
  5. جایی که لوله به مخزن جمع‌آوری و یا همان کیسه وصل می‌شود را چک کنید. وجود گرفتگی و خرده آشغال در این قسمت هم می‌تواند از دلایل ضعیف شدن مکش جارو برقی سامسونگ باشد.
  6. اگر شیلنگ جاروبرقی دارای شکستگی یا حفره باشد، قطعا تاثیر بدی بر مکش دستگاه دارد. این مورد را هم بررسی کنید.
  7. اگر تسمه شکننده است و اکنون دارای شکستگی می‌باشد، آن را تعویض کنید.

سیم‌جمع‌کن به جای خود برنمی­‌گردد

در صورت بروز این مشکل، از نکات زیر استفاده کنید:

  1. یک بار به صورت کامل سیم را 2 الی 3 متر بیرون بکشید و سپس دکمه سیم‌جمع‌کن را فشار دهید تا سیم در داخل جاروبرقی جمع شود.
  2. ممکن است در اثر استفاده مداوم و یا کشش بیش از حد سیم جمع کن دستگاه آسیب دیده باشد؛ در این صورت باید با تعمیرکاران مجاز جارو برقی سامسونگ، تماس بگیرید.

جارو برقی سر و صدای زیادی دارد

برای رفع سر و صدای زیاد در دستگاه، باید موارد زیر را بررسی کنید:

  1. ممکن است جریان هوا مسدود شده باشد. به این منظور باید لوله جارو برقی را بررسی کنید تا مطمئن شوید اشیای درون آن گیر نکرده باشد.
  2. فیلترهای جاروبرقی را تمیز کنید. احتمالا مسدود شدن فیلترها باعث بروز صدای زیاد از دستگاه شده است. برای تمیز کردن فیلترها باید به کتابچه راهنمای جاروبرقی سامسونگ، مراجعه کنید.
  3. یکی از دلایل بروز صدای بالا از جارو برقی، نصب اشتباه فیلترهاست که با جایگذاری فیلترها در جای درست آن‌ها می‌توان این مشکل را برطرف کرد.
  4. اگر برای مدت طولانی کیسه را خالی نکنید، ممکن است دستگاه صدای غیرمعمول ایجاد کند که معمولا با تخلیه کیسه یا تعویض آن، مشکل برطرف می‌شود.
  5. اگر بررسی هیچ کدام از موارد بالا موجب رفع صدای زیاد دستگاه نشد، ممکن است موتور جاروبرقی شما آسیب دیده باشد.

عیب یابی جارو برقی سامسونگ

نکات مهمی که در سرویس و نگهداری جارو برقی سامسونگ باید بدانید

  • قبل از استفاده از دستگاه دفترچه راهنمای جاروبرقی سامسونگ را به دقت مطالعه کنید.
  • دستگاه را برای مدت طولانی به صورت مداوم استفاده نکنید.
  • کیسه جاروبرقی را پس از پر شدن سریعا تعویض کنید. کار کردن جاروبرقی با کیسه پر می‌تواند به موتور آسیب برساند.
  • هر مدل جارو برقی کیسه مخصوص به خود را دارد. باید تنها از کیسه مربوط به مدل جاروبرقی خود استفاده کنید.
  • فیلترهای جاروبرقی را به صورت دوره‌ای تمیز کنید.
  • مواظب کابل جاروبرقی باشید. هنگام استفاده از جاروبرقی سامسونگ از کشیدن کابل پرهیز کنید.
  • قبل از روشن کردن دستگاه چیزهایی مانند جوراب، سکه و یا قطعات ریز اسباب بازی را از روی زمین، جمع کنید.
  • در مواردی که نیاز به جاروبرقی ندارید، دستگاه را از برق بیرون بکشید.

در این مقاله با اشکالاتی که ممکن است برای جارو برقی سامسونگ پیش آید؛ آشنا شدید و تا حدودی روش‌های برطرف کردن آن‌ها را یاد گرفتید. اگر طرز استفاده درست از جاروبرقی را بلد باشید؛ احتمال خرابی آن پایین می‌آید. به هر حال شما اگر در منزل و یا هر مکان دیگری از جاروبرقی استفاده می‌کنید و اخیرا با مشکل خرابی دستگاه روبرو شده‌اید؛ بد نیست با سرویس کاران ماهر تمام سرویس تماس گرفته و از مشاوره رایگان آن‌ها، بهره گیرید. این مجموعه در زمینه تعمیر لوازم خانگی فعالیت داشته و با دقتی که می‌توانید با خیال راحت، لوازم برقی خود را که دچار آسیب شده‌اند؛ به آن‌ها بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا