تعمیر ماشین لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی را به آسانی یاد بگیرید

تعمیر ماشین لباسشویی

 

چطور در منزل یک ماشین لباسشویی را تعمیر یا عیب یابی کنیم؟

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی زحمتکش است. این را زمانی می‌فهمید که دیگر در دسترس تان نباشد. آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که لباس‌های کثیف تلنبار شده روی هم را به محفظه ماشین لباسشویی بفرستید، اما در کمال ناباوری متوجه شوید که دکمه استارت آن روشن نمی‌شود؟ نگران نباشید، این به معنای از کار افتادن ماشین شما نیست. ممکن است علت این اختلال در کار ماشین لیاسشویی تنها یک ایراد جزئی باشد، اما به هر حال در چنین شرایطی شما چاره‌ای ندارید جز اینکه یا به تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی بپردازید و یا ماشین محبوب‌تان را به دستان متخصصین تعمیرات لوازم خانگی، بسپارید.

در اینجا دو انتخاب پیش روی شماست. یک، به تعمیرکار زنگ بزنید، دو، خودتان مشکل را حل کنید. تعمیر ماشین لباسشویی کار چندان آسانی نیست، اما می‌توان در خانه تا حدودی علت از کار افتادن آن را تشخیص داد. این وسیله چرخه‌های زمانبندی خاصی دارد، موتور که آب را باز می‌کند، لگن داخلی را می‌چرخاند، آب را تخلیه می‌کند، و دمای آب را کنترل می‌کند. حین شستشوی لباس، درست زمانی که شما روی کاناپه لم داده اید و سریال مورد علاقه تان را تماشا می‌کنید؛ همه این کار‌ها با زمان بندی دقیق و خاصی در حال انجام شدن است. خوشبختانه امروزه ماشین‌های لباسشویی بسیار هوشمندتر از قبل شده‌اند. به طوری که در سیستم‌های جدید، امکانات عیب شناسی دارند که کد خطا را نشان می‌دهد.

اگر تصمیم خود را گرفته اید و قصد تعمیر ماشین لباسشویی خود را دارید قبل از اینکه بخواهید هر کاری با ماشین لباسشویی انجام دهید، مطمئن شوید که آن از برق کشیده‌اید و شلنگ آب آن را جدا کرده‌اید.

برای عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی فقط کافی است کمی حوصله به خرج دهید و مفاهیم پایه‌ای ماشین لباسشویی را بدانید. در این مقاله از سایت تمام سرویس به شما می‌گوییم که چگونه با استفاده از راه حل‌های سریع، ماشین لباسشویی را تعمیر کنید.

به سراغ راه حل‌های ساده بروید

گاهی سخت‌ترین سوال ها، ساده‌ترین جواب‌ها را دارند. درست است که ماشین لباسشویی‌ها وسایل پیچیده‌ای هستند، ولی گا‌ها برای رفع برخی از مشکلات آن، راه‌های ساده‌تری وجود دارد.

اولین سوالی که در این شرایط باید از خود بپرسید این است که آیا به لباسشویی برق می‌رسد؟ اگر مشکل از فیوز یا مدار باشد؛ قضیه ساده‌تر می‌شود چرا که هر کدام از این موارد تعمیرش بسیار ساده است. ولی اگر ماشین به اندازه کافی برق بگیرد، ولی کار نکند، قطعا با مشکل پیچیده‌تری مواجه شده‌اید.

بعد از کنترل برق ورودی، دومین چیزی که باید بررسی کنید، اطمینان از تامین آب است. زمانیکه دستگیره‌های شیر هرز بشود و یا شلنگ تاب بخورد، آب کافی به دستگاه نمی‌رسد. این موارد را بررسی کرده و در صورتی که مشاهده کردید هر دو شیر آب باز و شلنگ‌ها بدون هیچ تاب خوردگی‌ای هستند باید به سراغ عیب یابی از جای دیگر ماشین بروید. توجه داشته باشید که اگر لباسشویی دکمه ذخیره آب داشت، ببینید که حتما این دکمه زده شده باشد.

تعمیر ماشین لباسشویی

 

شاید نیاز به تمیزکاری باشد

مشکل بعدی که می‌توان برای تعمیر ماشین لباسشویی به آن احتمال داد، کثیف بودن دستگاه است. گاهی با یک تمیزکاری اصولی، مشکل حل می‌شود و نیازی به دردسر‌های بعدی ندارید. اگر بعد از شستن لباس هایتان بوی تعفن بدی از ماشین حس می‌کنید، قطعا نیاز به تمیز شدن دارد.

اگر می‌خواهید ماشین لباسشویی تان همیشه بوی خوبی داشته باشد باید به طور منظم آن را تمیز کنید تا کثیفی و مواد شوینده آنجا رسوب نکند. پرز جامانده از لباس‌ها، عدم استفاده از شوینده مناسب و وجود رسوبات صابونی همگی باعث می‌شوند لباسشویی بو بگیرد. برای حل این مشکل، لگن را با آب پرکنید و نصف فنجان جوش شیرین و سه فنجان سرکه سفید بریزید، بعد ماشین را روی چرخه شست و شوی کامل بگذارید.

در آخر قبل از اینکه بخواهید چیزی داخل ماشین بیاندازید، ماشین لباسشویی را روی دور شست و شوی کامل بگذارید. به احتمال زیاد مشکل ماشین شما در این مرحله برطرف خواهد شد. اگر مشکلتان حل نشد، به شما در مرحله بعد نحوه باز کردن ماشین لباسشویی را می‌گوییم.

مسلم است که برای تعمیر ماشین لباسشویی، نیاز است که کابینت دور ماشین لباسشویی باز بشود. جای قرارگیری اجزای الکتریکی و شلنگ‌ها داخل کابینت ماشین لباسشویی برای هر برندی متفاوت است، ولی اصولا در بالای ماشین پشت کنترل پنل قرار دارد. اگر با این قضیه مشکل دارید، توصیه می‌شود ابتدا با نمایندگی‌های مجاز مشورت کنید که از کجا باز می‌شود. یک هشدار ایمنی و آن اینکه قبل از باز کردن کابینت دور لباسشویی حتما جریان آب و برق ورودی به آن را قطع کنید.

چگونگی باز کردن ماشین لباسشویی

اولین مرحله برای این کار برداشتن کنترل پنل است. کنترل پنل عموما بالای ماشین لباسشویی قرار دارد که برای برداشتن باید آن را با آچار شل کنید. دستگیره‌های روی کنترل پنل معمولا با نیروی مغناطیسی به هم وصل هستند، درحالی که بقیه به هم پیچیده شده‌اند.

برای بازکردن پنل سرویس، باید تمام پیچ‌های باقیمانده را باز کنید. برای این کار ماشین و شلنگ‌ها باید کاملا بدون آب باشند. ماشین را کج کنید تا به زیر آن دسترسی پیدا کنید. زیر ماشین باز است و نیازی به باز کردن هیچ پنلی نیست.

برای باز کردن کابینت بالایی، یک چاقوی پلاستیکی سفت را بین قسمت بالایی و پنل کناری بگذارید و با مچ تان چاقو را بگردانید، این باعث می‌شود تا فنر ارتجاعی باز بشود. شما به قسمت نسبتا سخت ماجرا رسیده اید. در این قسمت کلی دستگاه‌های کنترلی و کلید و زمان سنج وجود دارد. حال از کجا بدانید که کدام کلید را باید تعمیر کنید؟!

 

تعمیر ماشین لباسشویی

 

در بین وسایل برقی منزل، ماشین لباسشویی تنها وسیله‌ای است که همزمان باید چند کار مختلف را انجام دهد. این وسیله از طریق چرخه‌های شست و شو و تنظیمات گوناگونی که دارد کار می‌کند. یک مورد دیگر که باید برای تعمیر ماشین لباسویی بررسی کنید چفت شدن در آن است. چفت در، در ماشین لباسشویی مثل یک کلید ایمنی عمل می‌کند، و اگر در با هر نوع مواد شوینده‌ای مسدود شده باشد، چفت در بسته نمی‌شود و همین علت مانع کار کردن ماشین می‌شود. اگر مشکل از اینجا بود می‌توانید با یک سیخ چوبی چفت در را تمیز کنید.

در صورتی که طی انجام تعمیر ماشین لباسشویی، تمیز کردن جواب نداد، بالای کابینت را باز کنید تا به سوئیچ دسترسی یابید. وقتی کلید را دیدید، ملاحظه کنید که پیچ‌های آن شل نشده باشد. چرا که اگر پیچ‌ها باز باشد در طول چرخه شست و شو و هنگام بسته شدن در، چفت تکان می‌خورد.

احتمال بعدی به سوئیچ می‌رسد. سوئیچ کنترل پنل دمای آب داخل لگن ماشین را تنظیم می‌کند. همچنین هنگام پر شدن لگن از آب هم نقش دارد. اگر شک دارید که این سوئیچ معیوب است، آن را باز کنید و به یک فرد ماهر برای تعمیر بدهید، چون نیاز به ابزار‌های به خصوصی برای تست کردن آن است.

در غیر اینصورت احتمال بدهید مشکل از دماسنج یا زمان سنج ماشین لباسشویی باشد. برای ان کار باید نگاهی به سوئیچ کنترل سطح آب لباسشویی بیندازید. این هم یکی دیگر از کلید‌های کنترل پنل است که اغلب بغل کلید دماسنج قرار دارد. باید یک شلنگ کوچک به این کلید وصل باشد، گاهی اوقات این شلنگ شل می‌شود و ارتباطش قطع می‌شود. اگر این اتفاق بیافتد، آب داخل لگن سرریز می‌شود. برای حل این مشکل حدود یک سانتی متر از ته شلنگ را ببرید و با یک PUSH FIT (اتصالاتی که عمل آببندی را انجام می‌دهند) دوباره آن را به سوئیچ وصل کنید.

احتمال می‌دهیم با انجام کار‌های بالا، مشکل کار نکردن ماشین شما حل شود. با این وجود اگر باز هم موفق به تعمیر ماشین لباسشویی نشدید بهترین کار تماس با تعمیرکاران ماهر در این زمینه است. وب سایت تمام سرویس که از یک تیم متخصص در زمینه تعمیرات لوازم خانگی منزل تشکیل شده است. در هر ساعت از شبانه روز، آماده سرویس‌دهی به شما مشتریان عزیز است.

کافی است با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا