کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

استفاده از کیسه یکبار مصرف جاروبرقی چه مزایایی دارد؟

جاروبرقی‌های امروزی به گونه‌ای تولید شده‌اند که احتیاجی به خالی کردن کیسه آن‌ها نباشد. این کار به محیط زیست کمک کرده و اجازه نمی‌دهد گرد و غبار اضافی وارد محیط شود. این تنها یکی از مزایای استفاده از کیسه یکبار مصرف جاروبرقی است. در ادامه با دیگر مزایای آن و همچنین نحوه تعویض آن، آشنا می‌شوید.

انواع کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

کیسه یکبار مصرف جاروبرقی برای برندهای مختلف و در جنس‌های متفاوت در بازار وجود دارد. کوچک‌ترین اندازه آن ۵ و بزرگترین اندازه آن ۱۲۵ سانتیمتر است. علاوه بر اندازه، این کیسه‌ها که به آن‌ها پاکت هم گفته می‌شود؛ به صورت یک لایه، دولایه، سه یا چهارلایه در بازار موجود هستند. برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر آن دارای میکروفیلتر است که داخل جاروبرقی قرار گرفته و از ورود گرد و غبار به داخل موتور جلوگیری می‌کند.

البته لازم نیست شما این میکروفیلتر را مرتبا تعویض کنید. تقریبا از یک میکروفیلتر می‌توانید برای هر چهار پاکت جاروبرقی، استفاده کنید. تنها کافی است آن را خودتان تعویض کنید. معمولا یک فیلتر داخل محفظه پاکت و یک فیلتر بیرون از آن قرار میگیرد.

استفاده از کیسه یکبار مصرف جاروبرقی چه مزایایی دارد؟

  • این کیسه‌ها بهداشتی‌تر از نوع دائمی آن‌ها هستند.
  • کیسه یکبار مصرف نسبت به نوع دائمی، جادارتر شده و حجم ببشتری از زباله را می‌تواند درون خود، جای دهد. به طوری که معمولا به مدت دو تا سه ماه می‌توانید از یک کیسه، استفاده کنید.
  • این پاکت‌ها از مواد با کیفیت و خوبی تولید شده‌اند، درپوش دارند و مجهز به فیلتراسیون هستند.
  • به هنگام خارج کرد کیسه به دلیل وجود درپوش روی کیسه‌ها، هیچ گونه از ذرات و گرد و غبار درون کیسه وارد محیط بیرون نمی‌شود.

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که در هنگام خرید پاکت جاروبرقی یا حتی خرید موتور جاروبرقی، پاکت مخصوص همان مدل دستگاه را تهیه کنید. زیرا هر نوع جاروبرقی و از هر برندی که باشد، پاکت مخصوص به خود را نیاز دارد.

تفاوت پاکت‌های کاغذی و هپا

یکی از معروف‌ترین انواع پاکت جاروبرقی، پاکت‌های هپا هستند که یکبار مصرف بوده و برخلاف پاکت‌های کاغذی، از جنسی مانند پارچه ساخته شده‌اند. این پاکت‌ها بهداشتی بوده به گونه‌ای که هیچ میکروبی نمی‌تواند به آن‌ها نفوذ کند. عمر این محصول نیز نسبت به پاکت‌های کاغذی بیشتر بود و به شکل بهتری می‌توانند از نفوذ گرد و خاک به موتور جلوگیری کنند. پاکت‌های هپا را می‌توان برای برندهای «آ اِ گِ»، «آیو»، «آزمایش»، «بیم»، «بوتان»، «بوش»، «بلک‌انددکر»، «دوو»، «فیلیپس»، «فلر»، «کنوود»، «ال‌جی»، «ناسیونال»، «مولینکس»، «پارس خزر»، «سامسونگ»، «پاناسونیک» و «تفال» مورد استفاده قرار داد.

کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

عوض کردن پاکت جاروبرقی هم از آن دسته کارهایی است که معمولا کسی تمایلی به انجام آن ندارد. به هر حال باید توجه داشته باشید که اگر کیسه جاروبرقی بیش از حد پر شده باشد؛ موتور را تحت فشار قرار داده و ممکن است باعث خرابی آن شود. حتی در تمام دستورالعمل‌هایی که برای حفظ و نگهداری بهتر از جاروبرقی عنوان می‌شوند، گفته می‌شود که توجه زیادی به پاکت جاروبرقی و پر شدن آن داشته باشید.

نکات مهم هنگام تخلیه کیسه جاروبرقی

اگر از پاکت‌های دائمی برای جاروبرقی استفاده می‌کنید؛ باید به محض پر شدن، آن را تخلیه کنید. نظافت و تعویض پاکت جاروبرقی به شدت باعث افزایش عمر این دستگاه خواهد شد. پیشنهاد می‌شود مراحل زیر را برای این کار، انجام دهید:

  1. به بیرون از منزل و در فضایی باز رفته و ماسک بزنید. کیسه را با تکان دادن در یک سطل زباله تخلیه کنید.
  2. زمانی که پاکت کاملا خالی شد، قسمت پارچه‌ای آن را چند بار به دیوار بزنید تا هرگونه آشغال که احتمالا به دیواره پاکت چسبیده، از آن جدا شود.
  3. اگر جاروبرقی دیگری دارید، به عنوان مثال یک جاروی شارژی، می‌توانید آن را روی درجه کم گذاشته و
  4. داخل پاکت جاروبرقی را جارو کنید تا هر گونه گرد و غبار اضافی از آن بیرون آید.
  5. زمانی که از نبود گرد و خاک مطمئن شدید، آن را دوباره سر جای خود نصب کنید.

چند وقت یک بار باید پاکت جاروبرقی را تعویض کرد؟

یک زمان قطعی نمی‌توانیم برای تمامی جاروبرقی‌ها بیان کینم. این کاملا به میزان استفاده از جارو، بستگی دارد. به طور کلی بهتر است وقتی که حدود دو سوم از حجم پاکت پر شده است، آن را تعویض کنید.
اگرچه هر دستگاهی یک نشانگر برای پر شدن کیسه خود دارد اما در این مورد نباید زیاد به این نشانگر، متکی شوید. ممکن است نشانگر به شما پر بودن کیسه را اعلام نکند اما کیسه به حدی پر شده باشد که عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین اگر در هنگام استفاده از جاروبرقی متوجه شدید که گرد و خاک یا آشغال‌های روی زمین به طور کامل جمع آوری نمیشوند، بهتر است نگاهی به پاکت جاروبرقی بیندازید.

در غیر این صورت، بسته به مساحتی که هر بار جارو می‌زنید؛ شاید دو یا سه بار در سال نیاز به تعویض کیسه جارو برقی، داشته باشید.

برای تعویض کیسه یکبار مصرف جاروبرقی باید از اصل بودن کیسه برای برند جاروبرقی تان، مطمئن شوید. چرا که استفاده از کیسه‌های تقلبی می‌تواند راندمان دستگاه را کاهش داده و به دستگاه آسیب بزند.

نکات قابل توجه برای استفاده از کیسه یکبار مصرف

از کیسه یکبار مصرف با جنس‌های باکیفیت استفاده کنید زیرا در صورت استفاده از کیسه جاروبرقی نازک و یا یک لایه، امکان پاره شدن آن دارد. حتی ممکن است خاک و آشغال به داخل موتور رفته و به موتور جاروبرقی آسیب رساند. کیسه جاروبرقی ۳ لایه از کیفیت بسیار بالایی داشته و ضخیم‌تر هستند.
اگر از حساسیت و آلرژی رنج می‌برید؛ می‌توانید از کیسه جاروبرقی آنتی باکتریال استفاده کنید. این کیسه‌ها مانع بروز حساسیت می‌شوند.

اندازه و مدل کیسه جاروبرقی بر حسب نوع جاروبرقی مشخص می‌شود.

تخلیه کیسه جاروبرقی

اگر کیسه جاروبرقی را در زمان‌های مناسبی تعویض کرده و از جاروبرقی به درستی استفاده کنید؛ کمتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. به هر حال شما اگر در منزل و یا هر مکان دیگری از جاروبرقی استفاده می‌کنید و اخیرا با مشکل خرابی دستگاه روبرو شده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنیم با سرویس‌کاران ماهر تمام سرویس تماس گرفته و از مشاوره رایگان آن‌ها، بهره گیرید. این مجموعه در زمینه تعمیر لوازم خانگی فعالیت داشته و با دقتی که می‌توانید با خیال راحت، لوازم برقی خود را که دچار آسیب شده‌اند؛ به آن‌ها بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره برای تعمیرات اسکرول به بالا